Gummsan skrev 2010-10-14 00:00:59 följande:
Min lilla suger ej effektivt och tömmer ej.
fick sår med trotts att hon tog bra tag och då gjorde de massa ont och jag spännde mig...

Vad tråkigt :( Fråga på bvc om du inte får låna en eldriven bröstpump, den ska va den bästa för den liknar barnet rörelse eller vad jag ska säga. För dom är dyra att köpa men vet att man har kunnat låna sån på bvc. Lycka till!
Kavata Kajsa skrev 2010-10-14 07:47:09 följande:
Amma är tyvärr inget alternativ, hur mycket jag än önskar att det skulle funka. Efter mardrömslika sår och en kraftig bröstinfektion med antibiotikakur som gjorde att jag var tvungen att göra uppehåll i amningen vill hon nu inte ta bröstet längre. Vi har försökt i över en månad (hon är 2 månader nu) och de senaste 2 veckorna vill hon inte ens prova längre - hon bara gallskriker. Jag fortsätter prova lite då och då, men det får ske på hennes villkor helt enkelt.
Så, det är pumpning som gäller för mig. Jag tycker jag försökt med det mesta, men det går så jäkla segt. Får nu ut ca 60-70 ml per dygn(!), vilket visserligen är typ 3 gånger så mycket som när jag började efter infektionen, men åh!!
Nåväl, jag fortsätter kämpa på... fortsatta tips är välkomna :)
Stongt av dig att fortsätta försöka! Kolla du med med bvc om du får låna en eldriven bröstpump.