Förälskad skrev 2010-10-29 17:38:42 följande:
Gud va skönt att du tycker det är underbart. Jag tycker det är AS jobbigt, men dina barn kanske kommer bra överrens och är lugnare än mina..
Min dotter pratade jätte bra redan vid 1 år och nu vid 2,5 pratar hon flytande och sjunger HELA tiden, hun tröttar ut mig i huvudet med allt sitt tjatter

. Hon är så tidig med allt.. Hon gick när hon var 9 månader, sonen när han var 10...
Jag hinner liksom inte njuta innan nya framsteg tas på tok för tidigt tycker jag..
Öppna förskolan går vi också på........... bllllääääääää... jag kan inte skriva längre för min dotter sjuger "Bara vara din Margareta, bara vara din ska du veta" hela tiden bakom mig...
Ja det ÄR jobbigt men det är underbart också och jag försöker fokusera på det. Men i perioder är det svårt och hon har inte varit så snäll mot lillebror den senaste tiden, så visst tappar jag också humöret. Min dotter pratar också väldigt bra och väldigt högljutt så man får ta djupa andetag ett par ggr om dagen. Jag försöker planera lite dagen innan, tänka igenom vad vi ska göra för om vi bara är hemma blir det ofta tjat och bråk.
Meria skrev 2010-10-29 16:39:17 följande:
Min tvååring har börjat bli helt lealös emellanåt. Faller ihop, ska inte ta på sig kläderna, äta, leka, sova, ja inget öht. Utan det är lilla dramaten som slänger sig på golvet och "huuuhuuu":ar minst en gång i kvarten. Storebror var aldrig trotsig i den åldern, han fick det lite senare runt 3 år fast då på ett mer "gnäll"-sätt. Detta är... spännande. Inte en chans att jag drar med Isak när vi ska handla om jag absolut inte måste

Så är min dotter också, väldigt dramatisk... ställer sig och gråter för minsta sak och säger alltid "jag är ledsen nu mamma" så att man verkligen ska veta det... puh!