• Tre små grodor

Kan du tänka dig att köpa en kul stol/matplats till ditt barn?

Jag håller på med ett projekt i skolan där jag ska konstruera en rolig matplats för barn. Det ska bli ett djur helt i plast - ex. en elefant - som de kan sitta på och äta. Det ska finnas en plats för tallrik och mugg exempelvis i nacken på djuret. Djuret/stolen/matplatsen kan ställas in i duschen och spolas av.

Nu vill jag alltså göra en liten marknadsundersökning och se om någon ens skulle kunna tänka sig att köpa en sådan grej till sitt barn. Om ni svarar ja så ange gärna speciella krav på tex. maxpris mm

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du tänka dig att köpa en kul stol/matplats till ditt barn?
  • Esmiso

ja det skulle jag kunna tänka mig att köpa om jag inte hade haft matstol innan. Maxpris runt 700 kanske.

• Halkatla
    La Lola skrev 2010-10-21 11:11:14 följande:
    Nä, o jag ser ingen mening med att köpa vissa andra saker heller som är onödiga.
    Tycker det är synd att så många luras att köpa saker de eg inte skulle behöva.....
    Som vanligt håller jag med dig.
  • IsabelleSj

Jag tycker att det är en helbra idé! Barn tycker ofta att det är tråkigt att äta mat
    och det är något iallafall min son inte tycker att han har tid med!
    En rolig matstol är väl en jättebra grej!  

• puss
    La Lola skrev 2010-10-21 11:11:14 följande:
    Nä, o jag ser ingen mening med att köpa vissa andra saker heller som är onödiga.
    Tycker det är synd att så många luras att köpa saker de eg inte skulle behöva.....
    meningen är att det är kul.
    och ingen är tvingad.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • ÄngelBängel

Nej, vi föredrar att sitta hela familjen samlad vid matbordet och äta tillsammans. Vitsen med en barnstol är väl, förutom att barnet ska sitta säkert, att barnet kommer i samma nivå som de vuxna och bordet. Dessutom har jag killar som inte är så intresserade av mat så orden "inga leksaker vid maten" yttras flera gånger/dag hemma hos oss.

Badhuset har en barnstol som blir en bil när man lägger ner den och jag har svårt att se att man skulle kunna äta i den, det blir ju bara lek.

mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • En Åsa
    Tre små grodor skrev 2010-10-21 11:00:59 följande:

Har inte ritat upp den än, men tänker mig kanske en elefant i storlek av en normal gunghäst.

Nej. jag vill att barnet ska kunna sitta vid det vanliga matbordet.
  • puss
    ÄngelBängel skrev 2010-10-21 11:25:10 följande:

Nej, vi föredrar att sitta hela familjen samlad vid matbordet och äta tillsammans. Vitsen med en barnstol är väl, förutom att barnet ska sitta säkert, att barnet kommer i samma nivå som de vuxna och bordet. Dessutom har jag killar som inte är så intresserade av mat så orden "inga leksaker vid maten" yttras flera gånger/dag hemma hos oss.

Badhuset har en barnstol som blir en bil när man lägger ner den och jag har svårt att se att man skulle kunna äta i den, det blir ju bara lek.

man kan ju låta bli att lägga den ner när man äter...?
  • ÄngelBängel
    puss skrev 2010-10-21 11:27:59 följande:
    man kan ju låta bli att lägga den ner när man äter...?
    Jo, men som jag förstod trådstartaren så skulle man sitta och äta i elefanten, dvs den låga lekdelen.
  • puss
    ÄngelBängel skrev 2010-10-21 11:34:31 följande:
    Jo, men som jag förstod trådstartaren så skulle man sitta och äta i elefanten, dvs den låga lekdelen.
    jag syftade inte på elefanten. det står i inlägget jag citerade vad jag talar om.
  • ÄngelBängel
    puss skrev 2010-10-21 11:35:41 följande:
    jag syftade inte på elefanten. det står i inlägget jag citerade vad jag talar om.
    Mina barn äter inte på badhuset, där leker de i bildelen av barnstolen i omklädningsrummet. Att ha en motsvarande matstol hemma, som ser ut som en elefant i stället för en bil skulle inte fungera eftersom det bara skulle bli lek och bus. Har jag förklarat tydligt nog? 
  • puss
    ÄngelBängel skrev 2010-10-21 11:43:54 följande:
    Mina barn äter inte på badhuset, där leker de i bildelen av barnstolen i omklädningsrummet. Att ha en motsvarande matstol hemma, som ser ut som en elefant i stället för en bil skulle inte fungera eftersom det bara skulle bli lek och bus. Har jag förklarat tydligt nog? 
    absolut. lycka till.
  • Frila2

Jag tror att barn ska sitta med vid samma matbord som de vuxna. Här skiljer vi inte på vad som är barns och vad som är vuxnas på det sättet. Vi är en familj, vi sitter TILLSAMMANS och äter. Jag skulle aldrig köpa en matplats till ett barn som gjorde ett denne inte satt vid samma bord som övriga familjen. Barn är en del av familjen, inte en person som ska sitta vid sidan av.
    Jag har av samma anledning aldrig använt (eller ens köpt) det bord som går att sätta till den ikea antilopstol som vi har.
    En roligare barnstol skulle jag absolut köpa, om det bara var en stol.

Svar på tråden Kan du tänka dig att köpa en kul stol/matplats till ditt barn?