• grind

När ska exprimenterandet med våra barn upphöra?

Är som förälder mycket upprörd över hur vi uppfostrar barn i dagens Sverige.

Trots att det kommer larmrapport på larmrapport om ungas ökade psykiska ohälsa är det ingen som vill eller vågar att ändra uppfostran till en sund uppfostran som utgår från barnens bästa istället för feministiska intressen. 

Det är kränkande för små barn att genusvetare går runt och experimenterar med dem som om de vore råttor. Ett människoliv ska aldrig utnyttjas på det sättet. Även om allt fler medborgare börjar inse allvaret och se konsekvenserna så har en liten feministisk minoritet stor makt över dessa områden.

Min fråga till er är när tror ni att Sverige kommer att lämna feminismens sjuka uppfostringsmetoder och istället sätta barnet i centrum?  

• Svar på tråden När ska exprimenterandet med våra barn upphöra?
  • supersemlan

Men vad har hänt med DrKejs?

• Villimey
    supersemlan skrev 2010-10-28 13:32:42 följande:
    Men vad har hänt med DrKejs?
    Kidnappad av feministtalibaner?Förvånad
  • supersemlan
    Villimey skrev 2010-10-28 13:38:04 följande:
    Kidnappad av feministtalibaner?Förvånad
    Det ser inte bättre ut...
  • maja 81

MOAH AHAHAHA TS.ber om ursäkt för mitt hånskratt men finns ingen annan reaktion. Att Män tar illa upp? att kvinnor inte borde göra så? borde inte tänka så? SÅ F-ING ni borde ta illa åt, vi sliter å ni tar, är så f-ingn trött på det. å blir så kuk-h-ra trött på att du kommer  å drar att vi har ngt övertag. Att vara kvinna i Sverige är som att slick baksidan på ett frimä'rke... vi gör det bäst i världen MEN ingen ger FAN i det... 
    Ber om ursäkt för OT, men jag kan säga att det finns ingen dag i livet då våra barn ska få mindre upplysning än som finns tillhändig!!! ALLTSÅ KVINNOR är lika som män! 

• KlasKristian
    maja 81 skrev 2010-10-28 23:22:55 följande:
    MOAH AHAHAHA TS.ber om ursäkt för mitt hånskratt men finns ingen annan reaktion. Att Män tar illa upp? att kvinnor inte borde göra så? borde inte tänka så? SÅ F-ING ni borde ta illa åt, vi sliter å ni tar, är så f-ingn trött på det. å blir så kuk-h-ra trött på att du kommer  å drar att vi har ngt övertag. Att vara kvinna i Sverige är som att slick baksidan på ett frimä'rke... vi gör det bäst i världen MEN ingen ger FAN i det... 
    Ber om ursäkt för OT, men jag kan säga att det finns ingen dag i livet då våra barn ska få mindre upplysning än som finns tillhändig!!! ALLTSÅ KVINNOR är lika som män! 
    Jag fattar verkligen inte ett dugg. Hoppas inte alla kvinnor är lika dåliga på att uttrycka sig.
  • maja 81
    KlasKristian skrev 2010-10-28 23:42:25 följande:
    Jag fattar verkligen inte ett dugg. Hoppas inte alla kvinnor är lika dåliga på att uttrycka sig.
    TJA vad ska man säga, när jag blir arg på ngt som berör mig personligen(i min vardag) så kan jag uttrycka mif sisådär... men jag gör det och det är det som räknas :)
  • lille Birger
    maja 81 skrev 2010-10-29 00:17:25 följande:
    TJA vad ska man säga, när jag blir arg på ngt som berör mig personligen(i min vardag) så kan jag uttrycka mif sisådär... men jag gör det och det är det som räknas :)
    Jag tycker att du uttryckte det du kände bra. Väldigt tydligt vart du står i frågan. Särskilt konkret var det dock inte.
  • diamanten
    maja 81 skrev 2010-10-28 23:22:55 följande:
     Att vara kvinna i Sverige är som att slick baksidan på ett frimä'rke... vi gör det bäst i världen MEN ingen ger FAN i det..

haha....va?!

• hervor
    grind skrev 2010-10-28 05:55:48 följande:
    Problem och problem. Det är en konsekvens av att män och feminismen har det gemensamt att de upphöjer det traditionellt manliga och ser ner på det traditionellt kvinnliga, rent allmänt och vad gäller yrken. Därigenom höjs statusen på de manligt dominerade yrkena medan de kvinnligt dominerade yrkenas status sänks. För feminismen får det vad de anser vara positiva konsekvenser, då fler kvinnor än normalt söker sig till manliga yrken, medan män inte vill röra de kvinnligt dominerade yrkena. Arbetsmarknaden och valmöjligheterna blir större för kvinnor än för män. Vad feminismen däremot inte tycks tänka på är att det sänker alla kvinnors status i samhället i övrigt. Män och manligt ses som något positivt och eftersträvansvärt medan kvinnor och kvinnligt ses som något negativt som helst ska undvikas. 
    Det du skriver här är faktiskt sant. Och inte bra. Varför ska traditionellt "manliga" sysslor uppvärderas mer än traditionellt "kvinnliga"? När båda är lika viktiga för att ett samhälle ska fungera. Vem som gör vad är däremot en annan femma.

I övrigt håller jag inte med dig. Det finns ingen genusskola som tvingar barn att bli "könlösa", du har missuppfattat alltihop. Det finns enstaka extrema föräldrar som förbjuder sina döttrar att leka med dockor eller sönerna att leka med bilar eller inte ens vill avslöja könet på barnet... Men dessa är ganska få! Och fan inte värre än föräldrar som t ex slår sina barn eller försöker tvinga in dem i någon konservativ könsroll...

Du pratar om vår civilisations "förfall". Men du tycks glömma att just vår "civilisation" (demokrati och mänskliga rättigheter), till stor del bygger på individens fria val. Vill kvinnor skaffa 3-5-10 barn så ska de kunna göra det, vill de hellre göra karriär så ska de kunna göra det. Visst, vi skulle kunna återgå till 50-talets könsroller för att "rädda civilisationen" - men då har vi inte längre den "civilisation" vi har idag.

Du är inte den enda (bittra?) man som anklagar feminismen för allt från barnes förvirring till samhällets förfall. Detta har gjorts under hela 1900-talet och dina argument är inte nya. Dessutom finns det mycket forskning som talar emot det du påstår - men du väljer att bara framhäva det som passar dina syften.
Svar på tråden När ska exprimenterandet med våra barn upphöra?