• Mischao

    kom på min sambo med att porrsurfa igår

    Den sista tiden så har min sambo inte velat ha sex med mig. Det har varit ursäker som att han inte mår bra, mycket på jobbet, trött o.s.v. Jag har tyckt att det har varit rätt jobbigt men jag vet ju att ibland har man ju såna perioder själv när man inte har lust.

    Igår kom jag hem efter ett par dagar på annan ort och såg i historiken att han har varit inne på porrsidor medan de dagar jag var borta. Jag blev väldigt ledsen och sårad. Framförallt att han väljer det före mig. Till hans försvar så har han att han blir avtänd när vi håller på att småtjaffsa på dagarna. Jag blev jättesnopen då jag tycker det har varit ovanligt bra mellan oss de senaste månaderna. Vad jag kan komma på så har vi inte haft ett enda bråk.

    Förtroendet för honom är borta och det kommer ta tid innan jag har lagt detta åt sidan.

    Är det någon mer som varit med om liknande? Hur hade ni reagerat? Reagarar jag för hårt?

  • Svar på tråden kom på min sambo med att porrsurfa igår
  • Eerie
    Gunilla Hjälpsam skrev 2011-08-08 22:57:56 följande:
    Jag tycker att du får förklara för honom att det är DIN kropp som gäller. INGA andras! Antingen så lyssnar han på det, eller så får du kasta ut svinet. Jag har fått min beskurna del av män som porrsurfar, de är oftast INTE bra! En riktig karl skall kunna spola porren och uppskatta DIN kropp, och inte någon amfetaminpåverkad plastbit från det där JÄVLA USA!!

    Mvh,
    Gunilla
    Kurator, Fjällundens Skola 1-6
    personligen så är jag fullt trygg i att min partner uppskattar mig och min kropp oavsett eventuellt porrbruk, och hade inte störts ens litegrann om jag råkade klampa in under porrsurfning, jag ser inte visuella stimuli som ett hot.
  • Slats
    Gunilla Hjälpsam skrev 2011-08-09 01:49:44 följande:
    Tack för all din uppmuntran. :o)

    Till Våren;
    Det finns ingen skillnad på det. Det är fel. Finns ingen skillnad på fel och fel.
    vi (de flesta av oss iaf) låter dig ha dina åsikter, låt andra ha sina eller kom med någorlunda argument.

    TS, att onanera och ha sex är två helt olika behov, glöm inte det.
    varför vill han inte ha sex?
  • Daludd

    Om porren är problemet, okej, jag fattar även om jag inte begriper varför så många tar det SÅ hårt. Men visst, vill man inte vara med någon som kan tänka sig kolla på porr så vill man inte och ärlighet är viktigt.

    Men onani?
    Det är inte samma sak som sex. Det kan delas med sin partner, men det är också något man måste få ha för sig själv. Att förneka sin partner det tycker jag är sjukt. Och att det är så många tjejer som har så dåligt självförtroende att de tycker att det är att bli "nobbad" på något vis är ledsamt. Det ÄR inte samma sak.

    Sen är det klart att du kan vara ledsen över att han inte vill lösa problemet med dig, att ni har för lite sex. Men det har inte med onanin att göra. 

  • Sömntutan

    Jag tror att de som ser porrsurf som ett hot inte har ett tryggt och stabilt förhållande. Är man trygg och stabil tillsammans med sin partner och vet var man har varandra så tror jag inte att man behöver känna sig hotad av att sin sambo tittar på porr när han/hon onanerar. Jag kan ju bara tala för mig själv, jag vet att min man gillar porr och att han säkert tittar på porr när jag inte är hemma. Men eftersom jag vet att han älskar mig och går igång på mig så stör det mig inte alls. Att onanera är väl något som de flesta gör och som de flesta gör när de är ensamma. Inte är det ofta jag och min man onanerar tillsammans. Jag ser faktiskt inte speciellt stort samband mellan onani och vårt gemensamma sexliv.


    Hjärtat tar aldrig semester....
  • FideIi
    Gunilla Hjälpsam skrev 2011-08-08 22:57:56 följande:
    Jag tycker att du får förklara för honom att det är DIN kropp som gäller. INGA andras! Antingen så lyssnar han på det, eller så får du kasta ut svinet. Jag har fått min beskurna del av män som porrsurfar, de är oftast INTE bra! En riktig karl skall kunna spola porren och uppskatta DIN kropp, och inte någon amfetaminpåverkad plastbit från det där JÄVLA USA!!

    Mvh,
    Gunilla
    Kurator, Fjällundens Skola 1-6
    Hahahahahahahahaha jag dööööör, det här var det roligaste jag har läst på länge! Härligt att du skickar med ditt CV oxå!

    Ts, jag tycker inte att du ska bli ledsen, det är normalt att ha ett sexliv med sig själv samtidigt som man har en relation, och oftast brukar inte det ena kunna ersätta det andra.
  • Bönan84

    Varför skulle det inte vara ok för ens sambo/pojkvän att porrsurfa? ser inte problemet i det. Jag vänder på det...Får inte han porr surfa/runka då får inte jag heller onanera och det är ju inget kul...plus att det kan ju boosta ens sexliv från time to time. Så länge det inte är minderåriga som min sambo tittar på så ser jag inte problemet.
    plus att man kan ju se det som lärdom att testa nya roliga ställningar...

    Ser som sagt inte problemet och min sambo älskar inte mig mindre för att han sitter och surfar porr.

  • klus

    Jag är personligen INTE okej med att min pojkvän porrsurfar. Detta respekterar han och förstår. Jag tror att det handlar om vad man har för självkänsla själv, att man fortfarande kan klara av att känna sig mest attraktiv av ens partner trots att denne porrsurfar. Det klarar alltså inte jag, och jag förstår att du känner dig ledsen om din partner gjort detta när du varit bortrest. Även i samband med att han nekat dig sex.

    Jag tycker inte att du reagerar för hårt, men alla tycker olika. Vissa kommer förmodligen tycka att det är en småsak, andra inte. Man vet ju vad personen som runkar till porr är sugen på/ vill ha just i "studens hetta" och det gör nog att många blir ledsna av porrsurf.

    Upp med hakan och hoppas att det ordnar sig snart. :) 

  • CosyDays

    Jag är ledsen att säga att han inte finner dig attraktiv längre.

  • Monica76

    Jag förstår inte varför du har tappat förtroendet för honom? Har han lovat att aldrig titta på porr? Har han ljugit och sagt att han inte tittat på porr när han eg har det? Det är väl att bryta ett ev förtroende. Men om det bara är baserat på ATT han har tittat på porr, då tycker jag att du kanske får inse att det är dina egna hjärnspöken som gör att du tycker detta är jobbigt, inte att han medvetet svikit dig på något sätt.

    Jag tycker porr är OK, men det klart att om man under en period när man inte haft så mkt sex upptäcker att en man porrsurfar en del så kanske det inte är direkt roligt, men man är ju inte mer än människa. Bättre då att prata om varför man inte har sex och hur man ska kunna fixa det, än att fokusera på porren som den stora grejen.

    Hoppas att ni kan prata igenom detta, men jag tror inte att lösningen är att han ska ge ett löfte om att avhålla sig från allt vad porr heter, utan jobba mer med din självkänsla istället och inse att det handlar just om den och inte om hans egentliga känslor för dig. Skulle du tycka att det vore OK om han förbjöd dig att titta på din favoritskådis på TV för att han blev svartsjuk t.ex.? En motsvarande situation, som i alla fall jag skulle tycka var snudd på kränkande.

  • M166
    Mischao skrev 2010-10-28 08:59:28 följande:
    Den sista tiden så har min sambo inte velat ha sex med mig. Det har varit ursäker som att han inte mår bra, mycket på jobbet, trött o.s.v. Jag har tyckt att det har varit rätt jobbigt men jag vet ju att ibland har man ju såna perioder själv när man inte har lust.

    Igår kom jag hem efter ett par dagar på annan ort och såg i historiken att han har varit inne på porrsidor medan de dagar jag var borta. Jag blev väldigt ledsen och sårad. Framförallt att han väljer det före mig. Till hans försvar så har han att han blir avtänd när vi håller på att småtjaffsa på dagarna. Jag blev jättesnopen då jag tycker det har varit ovanligt bra mellan oss de senaste månaderna. Vad jag kan komma på så har vi inte haft ett enda bråk.

    Förtroendet för honom är borta och det kommer ta tid innan jag har lagt detta åt sidan.

    Är det någon mer som varit med om liknande? Hur hade ni reagerat? Reagarar jag för hårt?
    Ärligt sagt, ja du överreagerar och om du är annars också lika dramatiskt, då är det inte konstigt att han inte vill mysa med dig. 
  • Netha

    Personligen så tycker jag du överreagerar! Porr är okej och inget farligt, de flesta människorna kollar porr på ett eller annat sätt.. Min sambo porrsurfar rätt ofta och har aldrig nekat mig sex eller minskat på myset.. Porr kan ibland vara en liten kryddning i sexlivet..

  • Tyavanin

    Personligen tycker jag att porr är kul ;p
    Däremot förstår jag att du känner dig kränkt när han inte vill ha sex med dig för att han inte är sugen och sen sitter och onanerar till porr. Det kan väl ge vilken tjej som helst sämre självkänsla. Föredra porren framför
    Sex med den man lever med är ett scenarier jag inte vill vara med om iaf.
    Du får ju prata med honom... Säg hur DU känner dig.

Svar på tråden kom på min sambo med att porrsurfa igår