• madeleine i paris

    Vi hemmafruar

    Vi hemmafruar

    Här är en tråd för oss som är hemmafruar

    jag bor i Paris och är hemmafru


    Gift kvinna i Paris och mamma till Sophie som är född 1 juli 2008
  • Svar på tråden Vi hemmafruar
  • lokisse
    Jodi skrev 2010-11-06 11:20:08 följande:
    En fråga av ren nyfikenhet: hur gör ni med pensionen? Sparar er man åt er varje månad?
    ja det gör han och sen är reglerna anurlunda här
    Nej det tror jag inte!
  • madeleine i paris
    lokisse skrev 2010-11-06 19:00:53 följande:
    ja det gör han och sen är reglerna anurlunda här
    ja de är de i Frankrike med
    Gift kvinna och hemmafru i Paris och mamma till Sophie som är född 1 juli 2008
  • Jodi

    Så om ni mot all förmodan skulle skilja er när ni är 50+ så klarar ni er ekonomiskt? Jag skulle inte ha något mot att vara hemmafru, men att vara helt ekonomiskt beroende av nån annan skrämmer mig. Är förstås säkrare om man är gift.

  • TyskMamma

    hej här är en till som sköter marksirvicen! Det är inte lätt alla gånger och speciellt med mina väninnor som sätter likhetstecken mellan hemmafru och lyxhustru som inte gör ett skit!
    Jag blev lite chockad över hur glad jag blev när jag fick en potatisskalare för vänsterhänta av min svärmor, och hjärtat slog och jag tänkte "oh min alldeles egna!" Över såna smågrejer som en potatisskalare skulle jag nog inte varit så tacksam över för ett par år sedan=) Jag kände mig lite löjlig! Solig


    Vacker, virrig, vänsterhänt
  • lokisse
    Jodi skrev 2010-11-07 10:30:08 följande:
    Så om ni mot all förmodan skulle skilja er när ni är 50+ så klarar ni er ekonomiskt? Jag skulle inte ha något mot att vara hemmafru, men att vara helt ekonomiskt beroende av nån annan skrämmer mig. Är förstås säkrare om man är gift.
    jag ser det som om jag är gift med min arbetsgivare. jag har ett drömjobb i mina ögon!
    självklart gör jag mer i hemmet än min man men det är ju min arbetsplats sa att säga
    Nej det tror jag inte!
  • madeleine i paris
    Jodi skrev 2010-11-07 10:30:08 följande:
    Så om ni mot all förmodan skulle skilja er när ni är 50+ så klarar ni er ekonomiskt? Jag skulle inte ha något mot att vara hemmafru, men att vara helt ekonomiskt beroende av nån annan skrämmer mig. Är förstås säkrare om man är gift.
    Ja jag skulle utanvidare klara mig mycket bra
    Gift kvinna och hemmafru i Paris och mamma till Sophie som är född 1 juli 2008
  • madeleine i paris
    madeleine i paris skrev 2010-11-07 13:18:40 följande:
    Ja jag skulle utanvidare klara mig mycket bra
    Jag menar att jag skulle klara mig bra ensam med
    Gift kvinna och hemmafru i Paris och mamma till Sophie som är född 1 juli 2008
  • miss nöjd

    Hemmafru i Stockholm med barn på dagis och skola. Vi är båda ursvenska med svensk kultur och väldigt jämstälta. Jag har dock alltid kännt att jag inte vill jobba, jag vill inte att ngn annan ska bestämma över mina dagar och MITT liv. Jag sköter den dagliga städningen och hämtning och lämning av barn. lagar mat 6 dagar i veckan. Det är inget krav att maten ska stå på bordet eller att huset SKA vara tipptoppstädat när mannen min kommer hem :) Om jag ist har lust att fika hos vänner hela dagen så gör jag det. Jag har pensionsparande. Jag har bra grundutbildningar och Leg.yrke så jag kan alltdi klara mig OM jag vill jobba.... Jag lever i en drömtillvaro anser jag själv :)

  • gkdr

    Får man lämna barn på dagis/förskola när man är hemmafru? Det får man inte i vår stad på de kommunala förskolorona i alla fall.

  • Cacan

    Hemmafru med barn som snart är 2 och 4 år. Minstingen har jag hemma tills han fyller 3 år och min äldsta har en allmän förskoleplats. som vi uttnyttjar lite som vi vill! Vill inte vara låst att hon MÅSTE till dagis de dagar de är dagis!
    Anser oxå att jag lever i en drömtillvaro!

Svar på tråden Vi hemmafruar