• Anonym (Bojkott!)

    Bojkotta Nobelfesten!

    Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

    Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!

  • Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!
  • Nightmare
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 09:45:49 följande:
    SVT finansieras av skattepengar... Kungahuset finansieras av skattepengar...

    Kungens mor Sibylla medverkade vid olika nazityska evenemang i Sverige, ihop med folk från NSDAP AO. Hon hyllas i nazitidningen ”Der Deutsche in Schweden”. (Jag tillhör dem som fick känna på Sibylla:s människosyn under min tid som Högvakt på slottet. Hon kunde inte tala svenska och jag var en untermensch).


    Sibyllas far
    ">Hertigen av Coburg
    stödde nazisterna och var Hitlers favorit bland aristokratin. Hertigtiteln fick han av Hitler.


    Även kungens far Gustav Adolf hade nazisympatier.


    Silvias pappa Walther Sommerlath gick med i tyska nazistpartiet NSDAP redan 1934.


    Alfred Nobel skulle vända sig i sin grav om han fick veta att kommunister och ättlingar till nazister dansar på hans grav.


    Jimmie Åkesson har inga kända nazistiska eller kommunistiska ideal, och han har varit drivande i uppgörelsen med SD:s rötter.
    Partiet definierar idag sig som ett invandringskritiskt parti, i likhet med många andra demokratiska partier i Europa.
    Vuxenmobbningen mot Jimmie Åkesson säger mer om Nobelstiftelsens människosyn än om Jimmie Åkessons....


     




    Svt och kungahuset finansieras med skattepengar, JA
    Nobelfesten finansieras inte av skattepengar...

    Jättefin copy/paste!

    Vuxen mobbing?
     Näe däremot ett jävla fjanteri av Aftonblaskan som spelar herr Åkesson rakt i händerna. Jimmie är en smart kille, han vet precis vad han ska spela ut för att media ska dra igång ett drev och korkade obildade människor ska börja komma med sympatier för herr Åkesson. Vilket är pinsamt för den svenska befolkningen som går rakt i "fällan" och tycker sååå synd om honom och ger han sympatier.
  • Rikard

    Åkesson och knäppskallarna i SD arbetar ju för att man ska utesluta människor, så det borde vara jätteglada över Nobelstiftelsens beslut.
    Eller är det så att SD-knäppisarna bara gillar när andra stängs ute men inte när det drabbar dem själva?

  • Milkina cerka

    Nobelkommittén f å r  bjuda v i l k a  de vill, du TS o. andra kan skrika o. bråka hur mycket som helst, vet du vad, jag tror faktiskt inte det hjälper ett dugg.
    Vi kommer precis som vanligt avsluta firandet av en familjemedlems födelsedag framför tv:n, tittande på Nobelfesten, denna gång med lättare hjärta än vad vi skulle haft om vi blivit tvungen att sitta o. titta på rasister där.

  • oOOo  oOOo
    Rikard skrev 2010-11-06 22:41:38 följande:
    Åkesson och knäppskallarna i SD arbetar ju för att man ska utesluta människor, så det borde vara jätteglada över Nobelstiftelsens beslut.
    Eller är det så att SD-knäppisarna bara gillar när andra stängs ute men inte när det drabbar dem själva?
    Lite synd är det ju att nobelstiftelsen är lika knäpp som SD.
  • Esther M

    Kör på. Nobelkommittén kommer kanske att lägga ner sin verksamhet om du struntar i dem, men vad gör man inte för en sådan viktig kamp som Jimmie Åkessons rättighet att närvara på alla fester. You go girl! And take those stupid ass ideas with you.

  • Hillers

    Naturligtvis har inte SD på Nobelfesten att göra. Deras politik strider mot vad som står i Alfred Nobels testamente. Dessutom tycker jag personligen att det kan vara nyttigt för dem att känna på utanförskap...om de nu ens bryr sig om Nobelfesten...

    Sju partiledare, men inte Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson, är bjudna till årets Nobelfest. Nobelstiftelsens vd Michael Sohlman hänvisar till Alfred Nobels testamente.


    – Där framgår mycket tydligt att ingen hänsyn får tas till nationell tillhörighet. SD:s värderingar står i direkt strid med detta, säger han till Aftonbladet.


    Beslutet togs av enig styrelse.


    – Vi är en privat stiftelse och bestämmer själva vilka vi vill ska få komma på festen.

  • FruSen
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 00:51:36 följande:
    Eftersom Nobelfestkommittén beslutat att utesluta SD från festen uppmanar jag härmed till bojkott av festligheterna den 10:e december!

    Tycka vad man vill om SD´s politik men vi har yttrandefrihet och rätt att tänka och tycka vad vi vill. Nobelkommittén visar med detta att de inte bryr sig om grundlagen. Alltså uppmanar jag till allmänn bojkott!
    Allmänn bojkott? TS, du måste ha skrivit fel, det är ANONYM bojkott du menar, eller hur?
    Tungan ute
  • Plutteli

    Alltså, bara som en parentes, SD har klumpigt nog uttalat sig om att en av nobelpristagarna inte borde få sitt pris pga etnicitet (eller om det var för att han var muslim), i Nobels testamente står UTTRYCKLIGEN att INGEN får nekas priset pga etnicitet eller religion. Att SD då anser att någon inte är berättigad till priset på just de preferenserna gör ju att de självklart inte kan bjudas eftersom de
    1. Har åsikter som går totalt emot Nobels testamente och
    2. Det är en självklarhet att det inte funkar att ha folk på en fest som skall FIRA alla nobelpristagare som samtidigt anser att iaf en av dem inte borde fått priset enbart pga etnicitet!

  • MammaG
    Anonym (Bojkott!) skrev 2010-11-06 01:14:12 följande:
    Alla dina fester är inte tvsända.... Sveriges kungafamilj deltar....
    Och det ger Jimmie Åksesson en självklar rått att delta? Skulle faktiskt inte tro det....
  • MammaG
    Filemon Syklon skrev 2010-11-06 15:04:36 följande:
    Karl Edvard av Coburg, Sibyllas far, fick sin tyska hertigtitel år 1900 när hans farbror avsade sig hertigtiteln. Det innebär att han måste ha fått den av Hitler när Hitler var 11 år, 33 år innan han kom till makten.

    Har du ofta otur när du tänker?
    I LOVE IT!!!!
  • Milkina cerka
    Plutteli skrev 2010-11-07 11:42:00 följande:
    Alltså, bara som en parentes, SD har klumpigt nog uttalat sig om att en av nobelpristagarna inte borde få sitt pris pga etnicitet (eller om det var för att han var muslim), i Nobels testamente står UTTRYCKLIGEN att INGEN får nekas priset pga etnicitet eller religion. Att SD då anser att någon inte är berättigad till priset på just de preferenserna gör ju att de självklart inte kan bjudas eftersom de
    1. Har åsikter som går totalt emot Nobels testamente och
    2. Det är en självklarhet att det inte funkar att ha folk på en fest som skall FIRA alla nobelpristagare som samtidigt anser att iaf en av dem inte borde fått priset enbart pga etnicitet!
    Det uttalandet skulle jag vilja läsa, har du någon länk?
  • Posen

    Det här med Nazityskland är typiskt svensk jantelag. Man skall inte tycka.....Man skall vara som alla andra, d.v.s inte säga vad man tänker. FYY fan vad illa jag tycker om allt jävla avståndstagande av Nazityskland. Det är ingenting mot vad alla jävla religösa extremister gör mot mänskligheten. En annan sak, 10,6% av Sveriges röstberättigade invånare skall man inte ta med en klackspark. Det är vad just svensken tycker och inget annat. Man blir bara förbannad över att så få klarar av att stå för sin röst. Jag står för min SD röst och hymlar inte med det inför mina vänner. Lite mer Nazi stil hade nog inte skadat. Dumma jävla jantesvenskar!, OCH... Nobelfesten skall givetvis inte bojkottas.

  • Tygtiiger

    Nobelstiftelsen är inte en statlig myndighet. De kan bestämma hur de vill över inbjudan. 


     


    Måste påminna alla SD:are som ylar över att det minsann var 10% av befolkningen som röstade på SD om att det betyder att det är mer än 90% som inte har röstat på SD. Dels alla vi som röstat på andra partier och dels alla som inte ens brytt sig om att rösta. 

    Tycker ni ofta att 10% ska bestämma över de andra 90??


    Krupke, we've got problems of our own!
  • nattuw
    Tygtiiger skrev 2013-12-10 21:42:34 följande:

    Nobelstiftelsen är inte en statlig myndighet. De kan bestämma hur de vill över inbjudan.


    Och nu har Nobelstiftelsen bestämt att de skall bjuda in SD:s partiledare Jimmie Åkesson. Åkesson har dock meddelat att han är upptagen och därför inte kan medverka på nobelfesten.
Svar på tråden Bojkotta Nobelfesten!