• En Åsa

Du ger ditt barn ett pastapaket att bära på i affären. Barnet öppnar detta och häller ut lite pasta. Vad gör du med paketet?

Ingen såg det hända.

Detta hände mig idag på affären. Till personalens stora chock så köpte jag paketet. Hur skulle du gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ger ditt barn ett pastapaket att bära på i affären. Barnet öppnar detta och häller ut lite pasta. Vad gör du med paketet?
  • En Åsa
    Mariohn skrev 2010-11-18 14:19:58 följande:
    För att min son förmodligen hade trampat på den stackars pastan och gjort att jag hade föredragit lite hel pasta istället! Som inte legat under dammiga hyllor eller under folks skor? 
    Jahaaa, jag fattar. Jag köpte alltså bara med mig det som var kvar i paketet. Inte det som hade legat på golvet.
    JeanneDArc skrev 2010-11-18 13:45:29 följande:
    de kanske räknar med att sådant händer och ser det som bra service att inte tvinga folk att köpa söndriga saker för det? De förlorar nog inte många kronor på ett paket pasta liksom, det är nog viktigare att folk trivs och kommer tillbaka. Jag hade lätt bytt paket om de sa att det var helt okej.
    fast det är ju inte samma sak att inte tvinga nån att köpa som att envisas med att jag ska ta ett nytt paket. Förtår inte vad det är för fel på ett trasigt paket.
  • IsDimma

Jag hade tagit ett nytt paket. Nu har jag iofs inga barn men tror inte att jag resonerat annorlunda om jag hade haft det. Lämnar det trasiga till någon personal i kassan eller i butiken.

• JeanneDArc

haha nä vill du nu ha det trasiga paketet så borde du väl få lov att köpa det :P Men jag hade tacksamt tagit ett nytt paket om de tyckte jag borde göra det. Har hellre ett helt paket med mig hem än ett halvfyllt och har pasta i hela matkassen och över golvet när jag packar upp hemma. Men självklart hade jag ju betalt om de inte tyckte det var ok att byta alltså.

• Thaleya

Jag skulle ta med det till kassan, tillsammans med ett nytt paket pasta. och så skulle jag säga min son hedde sönder det, så jag kan betala för det med..och då säger de men nä inte ska du betala för det.

En gång handlade jag med en kompis och hon välte en tacos sås burk som gick sönder över golvet. Hon sade till en arbetare att det var mat på och glas på golvet, han sa oj ursäkta och städade upp det. Jag var helt chockad.

• VirrigaVerna

Annat: Ger inte barnet pastapaketet och om jag mot förmodan gör det och det går sönder hör jag med butikspersonalen vad som ska göras.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Lönnsirap

Jag tar paketet till kassan och säger som det är.
    Naturligtvis kan jag tänka mig att betala, men... De 2 gångerna min son råkat ha sönder nått har jag varit inställd på att betala, men det har bara blivit löjligt, eftersom att olyckor faktiskt händer.

• lennartsdotter

Jag hade köpt det. Däremot jobbar jag i affär och skulle självklart säga åt kunden att ta ett nytt paket om jag såg händelsen. Det trasiga paketet går i krossen.

• riboflavin

Jag skulle kontakta personalen och berätta vad som hänt och erbjuda mig att betala, samt be om ursäkt för att jag inte hade bättre koll på vad barnet gjorde med paketet, det var ju mitt ansvara att se till att barnet inte gjorde någon åverkan i butiken.

• Visitor

Köper det så klart...

Think before you speak
  • Runguska

Jag slänger den pasta som varit på golvet, tar med mig barn, öppnat pastapaket samt ett oöppnat och gårt och betalar i kassan.

• Dixabilly

Jag skulle gett paketet till personalen och bett så hemskt mycket om ursäkt och ja, köpt ett nytt.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • dazazz

Råkade ut för liknande häromsistens när min pojk tappade en burk svartpeppar så det gick sönder, blev helt ställd och visste inte hur jag skulle göra men till slut scannade jag in en burk till, betalade alltså både för den som gick sönder och den jag faktiskt tog med hem. Och sa självklart till personal att vi tappat den så de kunde städa bort det innan någon gjorde sig illa.

• snillis

Jag skulle berätta för personal och om de sa att jag skulle betala så skulle jag göra det.

• augustisten
    Raskask skrev 2010-11-18 13:25:01 följande:
    Jag tar ju med det till kassan och betalar. Just pasta har mina ungar inte hällt ut men en del annat (varför lär jag mig aldrig att ha precis allt i kundvagnen) och jag blir lika förvånad varje gång att personalen är så motvillig att ta betalt. Det har hänt att de vägrat tillochmed.
    Det tycker jag också är konstigt. När de inte vill ta betalt.

En gång öppnade min unge en godispåse i affären (som vi inte skulle ha) - några karameller trillade på golvet men det mesta blev kvar i påsen... så jag tog med den till kassan och ville betala den - men inte ha den. Och det var ta mej tusan snudd på omöjligt. Jag var tvungen att ta i med stränga mammarösten och tydligt tala om för kassörskan att "Min son har öppnat påsen - vilket man inte får - så nu måste vi förstås betala den. Men vi ska inte ha några karameller idag!"

Till slut tog hon väl betalt bara för att jag skulle gå (hon borde ju ha blivit glad över lite gratiskarameller).
Svar på tråden Du ger ditt barn ett pastapaket att bära på i affären. Barnet öppnar detta och häller ut lite pasta. Vad gör du med paketet?