• ZJN

ensamen i ett förhållande

som rubriken, min sambo jobbar sover jobbar sover. har berättat många gånger att ja är trött på att göra allt här hemma då jag är hemma med våran 6 månaders son. Har sagt att ja tycker de är jobbigt att iaf ha den känslan att bara jag gör allt. Han menar på att jag får skylla mig själv som gör de, de är ju bara ja som blir lidande av att jag gör allt.Har berättat att de bara underlättar om han säger ibland att i helgen kan vi städa, jag kan laga mat eller vad som  helst. Han tycker mest att ja är löjlig. I helgen bröt ja i hop o sa de : Det ända du behöver är att stötta mig! Stötta mig genom att säga att du kan göra något senare när du kommer hem. SKA JAG LJUGA FÖR ATT DU SKA MÅ BRA ?1 de svaret fick jag,, Vad ska ja göra... Orkar inte mera...

• Svar på tråden ensamen i ett förhållande
  • anna1973

Har han dubbla jobb, eller varför gör han inget annat än att jobba och sova?

• Gradin

Har du testat låta stället "förfalla?".
    Då kanske han själv kan se hur mycket det är som ska göras.

• ZJN

nej han jobbar natt, eller är olika.. men han sover 9-13 timmar...vad ska man göra

• prinsessan30
    Hej
    Jag känner igen mig, min man gör ingenting utan att jobba 8-16.30 han förmodar att
    jag ska göra allt, är så j-vla trött på mitt äktenskap så jag funderar på att lämna honom.
    Ska vi tjejer var deras morsa??
  • ZJN

undera de samma.. Värsta av allt är att när vi träffar bekanta erkänner han att han inge gör. Men så fårt vi pratar om de hemma så ljuger ja typ menar han på...Men värsta av allt är att han säger man måste inte göra allt, gå o plcka diska varje dag mm. Men hallå, han tror att han lever själv här hemma typ. Bor man tillsammans me någon, har hund o barn måste man städa...

• dontjumphigh

shit vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag o min kille bor ihop o har en son på 1år som jag tar hand om på heltid då hans pappa inte orkar efter jobbet han jobbar 7.30-15.40 plus vissa helger o en kväll i veckan. Jag gör precis allt hemma. städar,diskar, tar hand om vår son, hämtar lämnar dagis samtidigt som jag pluggar till undersköterska på heltid.  vi har haft sjukt många diskussioner om det här men han anser att bara för att jag drar in mindre i inkomst än han så ska jag göra det.. men att han sak lägga sina kalsonger i tvättkorgen istället för på golvet det är visst för jobbigt det med..suck..

börjar känna mig totalt utbränd..

Ögonblicklig kärlek 7/7-09
  • Flickanx2

Jag vet vad du pratar om. Varför verkar det som om endel inte kan göra mer än att jobba? Sedan så tror de att det bara är att komma hem och lägga sig på soffan och liksom bara vara. Men allt det som måste göras hemma då? Är det vi kvinnor som liksom förväntas att göra det? Nu låter jag som värsta feministen och det vill jag ju inte vara. Men ibland så blir man bara så trött... Man ska vara bra på sitt jobb, bra mamma, bra älskarinna, bra hushållerska, bra hustru... Jag vet att man inte ska göra si eller så...det finns säkert många som tycker att man inte ska skämma bort mannen etc. etc. Att man får skylla sig själv o så. Men det blir liksom många gånger så att man bara gör...för att det måste göras...

Kul o se hur andra har löst denna evinnerliga fråga:)

128
  • Dögun

Jag vet inte vad du ska göra TS. Och jag vet inte heller vad JAG ska göra. Vi har en dotter som är 7 år och en son som är 5 mån. Jag har stått ut med honom i 12 år! Vet inte hur.

Min man jobbar 9-18 drygt, kommer hem vid 19. När han kommer hem äter han middag som jag gjort, om vi äter samtidigt plockar han oftast av bordet och tar hand om det mesta av disken (dock inte allt, varför han lämnar en del disk vet jag inte, han kanske tycker jag ska ta en del?). Han tvättar ibland, hänger tvätt ibland, viker tvätt ibland. Tar alltid hand om sin egen tvätt. Han dammsuger ca varannan - var tredje helg. Han gör inget annat hushållsjobb. Han kan steka färdigköpta hamburgare, pyttipanna och göra gröt i micron. Han borstar tänderna på dottern, lämnar henne på skolan (fast jag gör iordning henne på mornarna) och matar ibland lillebror.

I övrigt sätter han sig bara framför TV eller datorn när han kommer hem. Han har ingen ork att göra nåt annat hemma. Men han spelar innebandy ett par gånger i veckan och träffar sina kompisar ett par gånger i veckan. Är ute och festar 1-2 gånger per månad och då sover han hela dan därpå. På helgen sover han alltid till 9 medans jag går upp med barnen vid 7-tiden.

Jag är såå trött på honom. Jag har ingen ork över att göra nånting utanför hemmet. Jag stupar i säng kl. 8 på kvällen. Idag känner jag mig alldeles gråtfärdig.

Om vi skulle separera skulle jag inte stå ut med att bara träffa barnen varannan vecka. Och dottern skulle inte stå ut med att vara borta från mig heller. Han är bra att ha när saker ska betalas + att han ju iaf ibland är till lite avlastning ibland. Jag försöker bita ihop så mycket jag kan och tänka att hans pengar är bra och jag slipper lämna på mornarna.

• mattias 79

vill bara säga att det finns tjejer som inte gör något hemma oxå. jag har varit sambo i tre år o haft jobba mellan 7-16.00 ibland mer. hon är arbetslös o gör inget hemma jag gör allt. nu har vi delat på oss för jag orkade inte mer o för all bråk vi hade va inte bra för vår dotter som är snart tre år gammal. det finns tjejer som inte gör allt. jag är en kille som älskar laga mat o ha rent o snyggt i mitt hem, o det är det nu öven om jag ahr min dotter varannan vecka. så är det snyggt hemma det är så det ska vara hade varit roligt att hitta en tjej som är lika dan :P:P:P

• ZJN

väldigt ovanligt _:) men bra att de finns, ja har pratat me honom nu............ Inget hjälper

• marytose

Tror inte på att det hjälper med att prata. Skit i att gör allt. Han är förmodligen som ett barn på ett sätt din kille. Så länge någon annan gör det, så slipper han. EGO
    Ställ hårt mot hårt.

• mattias 79

det spelar ingen roll om hon skiter i allt o baral åter det vara troligt vis skiter han oxå i det han är sån i sättet jag försökte göra det oxå men i och med jag har allergi så gick det så långt så det kliade hela tiden så till sist fick jag endå ta det o det va jobbigt som fan.
    Nu är jag singel o letar efter en tjej som har rent o snyggt om kring sig för jag tänker fan inte gå in i ett förhållande som det igen man har ett hem tillsammans då ska man hjälpas åt o gör inte han/hon det så är det inget att spara på sparka ut personen.

Det gick så långt för mig så jag gick in i väggen två gånger orkade inte mer helt ängkelt.

Svar på tråden ensamen i ett förhållande