Tiden efter jobbet...
Vi får ingenting gjort i vår familj efter jobbet. Sambon är nu hemma o är föräldraledig och jag jobbar heltid.
Vi köpte hus i våras som vi inte gjort något med. Iof. är vi båda överens om att vi skulle köpa just det huset för att vi förhoppningsvis inte skulle "behöva" göra något. Huset är dock ifrån 60-talet så att nåt plötsligt går sönder eller så är ju oundvikligt. Det enda vi planerar att göra om är att måla i sonens rum. Färg är inköpt. Även alla andra prylar som behövs. Men sen händer det inget. Sonen är vaken till 21-22 om kvällarna. Jag är helt slut när jag kommer hem efter jobbet. Borde träna. Borde äta nyttigt. Men inget liksom blir av...
Sambon o jag turas om i typ 10 minuters pass att jaga runt sonen hemma på kvällarna. Sambon plockar upp sonen så snart han börjar "klänga". Jag är mer "brysk" o tycker att han faktiskt kan roa sig lite själv medans man kanske diskar. sambon tittar argt på mig när jag inte lyfter upp sonen HELA tiden. Sitta i soffan går typ i 3 minuter sen "händer" det nåt. Sambon har fullt upp med bokföring till en båtklubb. Och renovera på sommarstugan, fixa med bilarna.. osv. Varje helg nu så har det varit nån som fyller år, nån som ska döpas osv. Och vi har suttit i bilen o kört milvis o morrat åt varandra att "vi hinner ju för sjutton aldrig nåt!".
På toppen av detta så har svärmor råkat bli dålig. Vilket naturligtvis gör att sambon vill/bör hjälpa henne lite extra.
imorgon ska jag avtacka nån på jobbet med tjejgänget. Är inte ett dugg sugen. men iom. att vi bara är 5 tjejer så "måste" jag komma. Sambon blir "sur" och tycker att han ska få tid till o göra något han vill nån gång. Sen är "tjaffset" igång... var på konsert en kväll för 4 veckor sen med min mamma som vi bokat upp i mars redan. Annars har ingen av oss varit ute något sen bebisen kom. Sonen är nu 15 månader. Säger till sambon att "men hitta på nåt då! nåt som du vill gå på eller så!". Då fnyser han o säger "jaha.. vad skulle det va då?, sitta med bokföringen en kväll eller?". Superironisk. suck. Så:
Hur gör Ni andra efter jobbet? Hur får man saker gjorda? Hur gör man det rättvist??