• Anonym (Kajsa)

Hur vet man om ngn är bi/flata?

Jag är tokintresserad av en tjej (som lever med en man) men vet inte hur jag ska veta om hon är bi/intresserad av mig? Hon är manhaftig till sitt sätt, klär sig som en kille, håller på med "killgrejer", har mörk röst... men mest av allt, hon flirtar... Jag tror bannemig att hon flirtar med mig! 

Men hur ska jag veta? Finns det något "kännetecken"? Jag lever också med en man men är som sagt tokintresserad av den här tjejen. Hur....gör man? Hur vet man? 

• Svar på tråden Hur vet man om ngn är bi/flata?
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Undrar) skrev 2010-12-02 08:59:10 följande:
    Hej igen!

Svårt att säga...  Kan vara önsketänkande, kan också vara så att hon faktiskt, precis som du, är intresserad?!

Hur ofta träffas ni, under vilka förhållande?

Hur menar du med vibbar... ger hon sig något konkret eller är det bara en känsla hos dig?
    Blickarna, hur är dom? Tycker du att hon tittar på dig, på ett flörtigt sätt eller flyttar hon blicken snabbt när du tittar tillbaks?

Har du pratat med din man om det du känner? Han kanske tar det bra... jag menar bara för att man "råkar" bli lite förälskad betyder det ju inte att man tänker lämna sin man?!! Oavsett vad hon känner för dig kanske detta aldrig blir mer än just en liten flört... Eller så utvecklas det till något mer! Enda sättet att ta reda på det är ju att gå framåt... ta reda på var hon står i det hela, ta reda på var DU står, och ta det därifrån...

Lycka till!
    Vi är inte kompisar utan träffas via jobbet, inte dagligen alls. Tyvär, vi är på olika sektioner... Jag tror att min man skulle bli jätteledsen och kränkt och jag vill inte såra honom så jag är tyst. Det har ju inte hänt något mellan henne och mig förutom att jag är kär. Det är härligt och hemskt. Jag längtar efter henne som en tok när vi träffats, och så bleknar det lite när vi inte setts på ett tag. Det är plågsamt. Men härligt.
  • Anonym (Undrar)

Hur har det gått TS??

• Anonym (humlan)

Låter såå bekant. Jag har skrivit här förr x flera. Är i liknanade situation. Har aldrig tänt på en qvinna förr men med min nya väninna är det nåt speciellt, skulle göra vad som helst för henne o MED henne. Varit vänner över ett år, ses rätt sällan men nånting verkar det vara där. Ibland känns det som om det minskat från hennes sida nu men på något vis tolkar jag det som att hon antar jag inte är intresserad, inget har hänt ju. Hon är i chefsposition kan man säga, vi ses på jobbet varje vecka men träffas privat kanske 1 ggn i månaden. Hon är singel (hört att hon är bi) men jag bor med man + barn o som sagt - har ingen erfarenhet av qvinnor. Nu ska vi ses igen om ca 1 vecka, väntar sååå. Men jag tror inte heller nåt händer, ingen vågar liksom., hon har för mycket att va rädd om ifall hon skulle missta sig (om hon tänker så) o jag --- vågar inte helt enkelt. Vänskapen är för fin för att riskera. Jag undrar dock om nån kan svara på om det är vanligt att den ena tar initiativena till träffarna - det är liksom alltid jag, men hon vill ju nog ses o vi har kul, askul. Det är även jag som nu o då sänder textmedelanden, men vissa människor är ju sådana att dom inte textar så mycket. Eller?? kanske jag borde tolka saken som att hon ej är intresserad, vad tror ni?? Och ts, hur går det för dej/ er?

• Anonym (bi)

Har inget svar på hur man "ser" eller vet att en tjej är intresserad - det var lättare när man var yngre och alla var mer öppna ;) Om ni redan är kompisar skulle jag ta med henne ut en kväll och efter ett par (inte för många) glas leda in samtalet på sex osv o fråga lite allt möjligt, samt om hon har haft/vill ha sex med en tjej, Visst ska man respektera ett förhållande men alla förhållanden är olika - jag skulle inte kunna bli kär i en tjej vad jag vet men har gärna sex med tjejer vilket min man inte har ngt emot...har du några gaykompisar och bor i en större stad skulle jag försöka få med henne på gayklubb, då märker du hennes reaktion på andra tjejer som håller på med varandra. Dessutom är det oftast sjukt mkkt roligare på gayklubbar!

Det "enklaste" sexet jag har haft med en tjej var med en kompis, vi var båda intresserade av en kille lite grann o på nåt konstigt sätt lyckades vi få hono i säng tillsammans med oss...på morgonen var han tvungen att jobba så vi var ensamma kvar...nån sa nåt om att det var synd att han hade gått och sen sa nån att tja, vi kan ju alltid fortsätta själva...o så gjorde vi det, i ett par veckor tills hon träffade sin kille ;) Det är det närmaste ett förhållande med en tjej ag kommit, vi hade jättemysigt o försökte hitta tillfällen att träffas o ha det skönt, men fortsatte att träffa killar på varsitt håll.

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (humlan) skrev 2011-06-30 20:00:43 följande:
    Låter såå bekant. Jag har skrivit här förr x flera. Är i liknanade situation. Har aldrig tänt på en qvinna förr men med min nya väninna är det nåt speciellt, skulle göra vad som helst för henne o MED henne. Varit vänner över ett år, ses rätt sällan men nånting verkar det vara där. Ibland känns det som om det minskat från hennes sida nu men på något vis tolkar jag det som att hon antar jag inte är intresserad, inget har hänt ju. Hon är i chefsposition kan man säga, vi ses på jobbet varje vecka men träffas privat kanske 1 ggn i månaden. Hon är singel (hört att hon är bi) men jag bor med man + barn o som sagt - har ingen erfarenhet av qvinnor. Nu ska vi ses igen om ca 1 vecka, väntar sååå. Men jag tror inte heller nåt händer, ingen vågar liksom., hon har för mycket att va rädd om ifall hon skulle missta sig (om hon tänker så) o jag --- vågar inte helt enkelt. Vänskapen är för fin för att riskera. Jag undrar dock om nån kan svara på om det är vanligt att den ena tar initiativena till träffarna - det är liksom alltid jag, men hon vill ju nog ses o vi har kul, askul. Det är även jag som nu o då sänder textmedelanden, men vissa människor är ju sådana att dom inte textar så mycket. Eller?? kanske jag borde tolka saken som att hon ej är intresserad, vad tror ni?? Och ts, hur går det för dej/ er?
    Fortfarande vibbar, blickar. Om hon vore man (vilket är det enda jag har erfarenhet av) så hade jag DIREKT sagt att han var intresserad av mig. Men nu vet jag inte. Jag blir alldeles konstig av henne, säger dumma saker och blir svettig och röd och konstig. Känns som att alla ser på mig att det är något och så skäms jag, mest för att jag har en man... 

Försöker närma mig henne men vill ta det lite diskret eftersom vi aldrig är själva. Jag har skickat textmeddelanden också och fått svar och så men hon tar aldrig initiativ till träffar eller mess utan det får jag göra.. Men som du skriver så är ju alla olika, vissa messar inte lika ofta.

Känner igen mig i det du skriver mycket, att ingen vågar. Och det är klart. Om du lever med man och barn lär hon väl vara rädd för att "sabba" för dig. Och det är ju en fin egenskap! Kanske är hon rädd att bli sårad/utnyttjad själv också? Har hört att många tjejer som kommit ur garderoben är lite trötta på oss veliga som vill "testa" och inte riktigt vet. 

Uppdatera gärna o berätta hur det går! 
  • Anonym (LiLo)

Om hon blir kåt när man hånglar med henne är det en hint

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (LiLo) skrev 2011-07-03 12:51:19 följande:
    Om hon blir kåt när man hånglar med henne är det en hint
    Tack för tips Hur....Hur vet man att en kvinna man hånglar med blir kåt? Och hur vet man att hon inte är det? Att det "bara" är vänskapshångel?
  • Anonym (LiLo)
    Anonym (Kajsa) skrev 2011-07-06 20:22:31 följande:
    Tack för tips Hur....Hur vet man att en kvinna man hånglar med blir kåt? Och hur vet man att hon inte är det? Att det "bara" är vänskapshångel?
    Andningen och hur "på" hon är.
  • Anonym

Näääämen vad MYSIGT. Jag tror absolut hon är intresserad! ååååh tänk om ja också kunde hitta en sån tjej.!
    Jag är nog lite bi i smyg, men skulle aldrig klara mig utan min man, älskar män, älskar sexet och allt vad de innebär.
    men tanken på en tjej, särslit så som du beskriver tjejen, vore en upplevelse.. Vi tjejer förstår varandra mycket bättre också.... Go for it giiirl! Lycka till

• Anonym (Kajsa)
    Anonym skrev 2011-07-07 03:08:39 följande:
    Näääämen vad MYSIGT. Jag tror absolut hon är intresserad! ååååh tänk om ja också kunde hitta en sån tjej.!
    Jag är nog lite bi i smyg, men skulle aldrig klara mig utan min man, älskar män, älskar sexet och allt vad de innebär.
    men tanken på en tjej, särslit så som du beskriver tjejen, vore en upplevelse.. Vi tjejer förstår varandra mycket bättre också.... Go for it giiirl! Lycka till
    Haha, nej hoppas inte det. Det är bara jobbigt! Eller fast näe, mysigt också. 

Det är svårt att få ordning på någonting eftersom vi aldrig ses ensamma utan bara i gäng. Jag blir helt röd och konstig och vågar inte riktigt flörta eller fråga ngt. Men jag antar att det blir ohållbart snart. Att det måste hända något, annars spricker iallafall jag  
  • Anonym (vill veta)

Ååå nu blev jag jätte nyfiken!! Hur har allt gått???

Svar på tråden Hur vet man om ngn är bi/flata?