• vanligmänniska

Knapra Pergo i december!

Nu är det dags, den 2 december skall jag ta min första Pergotime-kur. Nu väntar en (?) månad av nervositet och nyfikenhet, skall det lyckas?

Är vi fler som skall äta första (eller andra, tredje..) kuren nu så anslut er, iallafall jag behöver tips och stöd!

• Svar på tråden Knapra Pergo i december!
  • malika

Vad spännande!!! Skönt för dig att du inte känt några besvärliga symptom!!
    Nu såhär några dagar efter att jag har slutat har jag fått ganska ont i nedre delen av magen...
    Har även ganska svårt att sova eftersom jag blir så varm och kall i omgångar på nätterna o är trött....
    Annars mår jag ganska braGlad

Såg att jag hade skrivit fel dag jag skulle till läkaren... det ska vara på Onsdag... inte Tisdag...Tungan ute
    Lite förvirrad där tror jag.... hade velat gå på Tisdag med dom hade inte tid då....
    Hoppas att denna vecka kommer att gå fortare än förra... man vill ju komma igång!!!

• lilla anna

Jag vill också vara med....

Är inne på min andra behandling pergo.
    Testade med ÄL-test över helgen och fick en glad gubbe igår, var sedan på VUL idag och då såg han två små blåsor alltså ingen som var redo att lossa? Jag fattar inget? Inte läkaren heller...
    Men det visar väl sig...

Lycka till på VUL och hoppas det visar att något är på gångGlad

• vanligmänniska

Välkommen "lilla Anna" :)

Härligt med fler som äter Pergo nu som man kan bolla tankar och funderingar med. Nu har jag ju ingen egen erfarenhet av Pergo-ägglossning än men snart ;) Så kan inte svara på din fråga. Konstigt dock att det visade positivt men att ni inte såg något ägg.. hoppas ni ändå lyckas pricka rätt!
    Hur gick det förra gången du åt Pergo? Fick du ägglossning då?

• Matematik
    lilla anna skrev 2010-12-06 21:30:14 följande:

Jag vill också vara med....

Är inne på min andra behandling pergo.
    Testade med ÄL-test över helgen och fick en glad gubbe igår, var sedan på VUL idag och då såg han två små blåsor alltså ingen som var redo att lossa? Jag fattar inget? Inte läkaren heller...
    Men det visar väl sig...

Lycka till på VUL och hoppas det visar att något är på gångGlad

Du har redan haft ägglossning om testet visade pos i helgen.
  • malika

Är det någon av er tjejer som har fått feber någon dag efter sista tabletten??
    fick 38 graders feber igår o har fått massa grav.symptom så det bara sjunger om det...
    Kan inte tänka mej annat än att det beror på pergon... för jag var sjuk för bara 2 veckor sen så det är ju inte så troligt att jag åkt på nått igen.....

Kul o höra hur ni andra känt/känner efter sista tabletten samt vilken dag ni fått ÄL...
    Själv är jag på dag 12 idagi har fått lite utslag på Äl-stickorna... igår var strecken lika starka....
    Testar med tester från testlagret...

Kram på er alla o hoppas ni mår bra!

• Matematik
    malika skrev 2010-12-07 10:05:50 följande:
    fick 38 graders feber igår o har fått massa grav.symptom så det bara sjunger om det...
    Kan inte tänka mej annat än att det beror på pergon... för jag var sjuk för bara 2 veckor sen så det är ju inte så troligt att jag åkt på nått igen.....

Kul o höra hur ni andra känt/känner efter sista tabletten samt vilken dag ni fått ÄL...
    Själv är jag på dag 12 idagi har fått lite utslag på Äl-stickorna... igår var strecken lika starka....

Det där med feber har jag aldrig märkt. Men jag får ägglossning dag 20 med pergotime.
  • malika
    Matematik skrev 2010-12-07 10:26:36 följande:
    Det där med feber har jag aldrig märkt. Men jag får ägglossning dag 20 med pergotime.
    Ok... ja verkar som att runt dag 16-20 är det vanligast...
    har du haft några andra symptom efter pergon??
  • Matematik
    malika skrev 2010-12-07 10:29:59 följande:
    Ok... ja verkar som att runt dag 16-20 är det vanligast...
    har du haft några andra symptom efter pergon??
    Ja, fy, jag har aldrig haft så ont i brösten som efter pergokuren..  och det håller i sig ända fram till mens.
    Plus att min syn ändras när jag äter pegotime, ser ljusblixtar och grejer, jätteläskigt..
    Men vad gör man inte.. :)
  • malika

Ja fy vad läskigt!! Låter ju inte som någon höjdare....
    Haha.. ja precisFlört Vad galen man är...
    Men vill man så vill man....

• vanligmänniska

Är det alltså på dag 16-20 som ÄL är vanligast med Pergo?
    Jag skall som sagt på VUL på fredag, det blir min cd 13. Läkaren sa att då kommer vi nog se ett ägg som inte är riktigt moget, men hon tippade på måndagen som den starkaste dagen, kanske stämmer då. Just nu vill jag bara att dagarna skall springa fram, är så nyyyfiken!

• malika

Nja.. det är ingenting jag vet det där med dag 16-20... bara min egna slutsatsFlört
    Tycker att det verkar som att som flesta har fått ÄL ungefär då när jag läst runt lite.

Idag på dag 12 har jag fått ett jätte positivt ÄL-test. Den rosa färgen bara skriker ...
    Har faktiskt aldrig haft så kraftigt utsla på ÄL-testerna så det bådar ju gottDrömmer
    Så snart är det dags med bebisverkstad vare sig jag mår bättre eller ej...
    Tog även tempen här nyss o fabern har stigit lite sen imorse... 37,7 har jag nu trotts alvedon...
    Blää!! Vill inte vara sjuk!

• lilla anna
    vanligmänniska skrev 2010-12-06 23:01:46 följande:
    Välkommen "lilla Anna" :)

Härligt med fler som äter Pergo nu som man kan bolla tankar och funderingar med. Nu har jag ju ingen egen erfarenhet av Pergo-ägglossning än men snart ;) Så kan inte svara på din fråga. Konstigt dock att det visade positivt men att ni inte såg något ägg.. hoppas ni ändå lyckas pricka rätt!
    Hur gick det förra gången du åt Pergo? Fick du ägglossning då?
    Ja jag fick ägglossning förra gången på dag 11-12, alltså väldigt tidigt. Var på VUL dag 13 och hade då redan ägglossat.  Men läkaren visste inte då om det var en "egen" ägglossning eftersom det var så tidigt.
    Men kroppen funkar ju inte som den ska när man har PCO så inget förvånar mig...
  • lilla anna
    malika skrev 2010-12-07 10:05:50 följande:

Har aldrig kännt något när jag ätit tabletterna.
    Kul att det börjar synnas på stickorna, då är något på gång....
  • vanligmänniska

Lilla Anna: men då har du ju troligtvis ägglossning ganska tidigt! Skönt för dig, med en kort cykel. Du och din kille/man får helt enkelt mysa lite mer, lite tidigare för att inte missa :)

Jag testade med min första ÄL-sticka idag, men det visade negativt. Antar att det beror på att jag ju bara är på dag 10. Men spännande att ta varje dag så man kan se när det verkligen ändras!

Nu skall jag strax kila till jobbetm helt fel tid på dygnet men, men.. ha en skön kväll ni andra!

• vanligmänniska

Nu kommer det för att jag inte fått några symtom tidigare av Pergon, för jag antar att detta måste bero på det! Jag jag sådana enorma vallningar! jobbade inatt och flera gånger kom det liksom bara över mig.. blev helt genomvarm och nästan klibbig.. sen känner jag mig rätt illamående också, men det kan nog bero på all dygnsomställning med oroegelbunden mat.

Idag Malika är det VUL.. hur gick det, hur gick det?
    Jag längtar tills på fredag, vill bara veta NU om det är något ägg som växer där inne eller inte.

• malika

Ja.. det låter verkligen som att det är pergon som spökar.
    Hoppas att det är ett bra tecken för dej!!!

Tyvärr så har jag dåliga nyheter att komma med....
    Fanns inga ägg alls där inne, är så jäääkla ledsen just nuGråterGråterGråter
    Känns helt hopplöst och tomt...
    Det enda som hade hänt var att jag hade fått enn lite tjockare slemmhinna... Så lite hade hänt men inte det som jag ville.
    det konstiga är ju att jag fick fullt utslag på stickorna igår.. men antar väl att det är PCO-n som spökar o ger falska utslagGråter

Kram på er alla och hoppas och håller tummarna för att det ska gå vägen för er{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Knapra Pergo i december!