Matematik skrev 2010-12-02 10:40:46 följande:
Jag har VÄLDIGT höga förhoppningar innan jag började... Men det är många som lyckas på första försöket :)
De som lyckas med pergotime verkar göra det de första tre kurerna.. Och nu är jag förbi de. Jag har ägglosat de andra kurerna så nu har vi också testat killen. Svaret kommer om ca 2 v tror jag.
Om jag inte blir gravid nu inom 2-3 månader så ska dom spola mina äggledare och sen blir det nog provrör.
Vi har dock inte förökt jättelänge, ca 14 månader... Men det börjar bli väldigt jobbigt. Hur länge har ni försökt? :)
Ja det är lite svårt med förhoppningarna och förväntningarna, men om man vore utan dem skulle det nog kännas ännu konstigare. Det är ju ändå den största längtan för många av oss, och klart vi måste få sätta vårt hopp till något! :)
Jobbigt att det inte tar sig efter lång tid med försök, men det är ju positivt att du får ägglossning iallafall! Du kommer inte få testa att spruta innan det blir provrör? Min gyn sa att det blir Pergo i tre omgångar, lyckas inte det blir det sprutor och sedan provrör. Men vi får se om vi skall behöva gå så långt.
Egentligen har vi inte försökt så länge, "bara" 9 månader. Men eftersom jag har PCO så uppfyllde jag ändå kriterierna för att få starta utredning och behandling, skönt med tanke på hur lång tid det kan ta!
Nervöst att vänta på provsvaren.. vi har också lämnat de proverna. Minns att mannen tyckte det var lite jobbigt, men det är skönt att veta att allt är som det skall så man kan gå vidare med utredningen sen.