• Landar på fötterna

    Hittade kärleken nu nyfiken på barn men han vill inte. 36 år. Känns igen?

    Hej, Jag lever sedan 2,5 år i min första relation. Trodde innan jag skulle leva ensam hela livet, men det oväntade hände Sedan knappt ett år är jag nyfiken på barn, oväntade tankar för mig som för 2,5 år sedan skulle vara överlycklig att överhuvudtaget träffa någon. Min kille har sedan vi träffats varit tydlig med att han inte vill ha fler barn (har två 14 och 16 år). Han har flera skäl enligt honom, som jag kan förstå men min nyfikenhet och drömmar finns kvar. Jag är 36 år, högutbildad, bra jobb och mycket gott ekonomiskt. Jag och min kille har samma värderingar och intressen, vi är supertighta förutom om detta med barn som ju handlar om hur vi ska ha vår framtid tillsammans. Han vill leva resten av sitt liv med mig, men inte ha barn. När vi träffades var det stora känslor, vi klickade direkt trots att jag var skeptisk till att jag skulle träffa någon, och han, efter några långa förhållanden, föll för mig trots att han bestämt sig för att leva ensam. Vi går nu i familjerådgivning på min killes initativ. Vi älskar varandra men jag inser att vi kanske inte kan leva ihop. Någon som känner igen sig och vill dela med sig?

  • Svar på tråden Hittade kärleken nu nyfiken på barn men han vill inte. 36 år. Känns igen?
  • Mrs Moneybags

    Just detta med barn är svårt att kompromissa om. 

    Jag fick vänta i 5 år innan min man ville börja. Det betyder att det inte ens är säkert om vi kan få barn eller inte, eftersom jag fyller 40 snart.

    Mitt råd till dig är att gå klart på familjerådgivningen och se vad det ger.

    Jag hade tom funderingar på att åka till Danmark och bli inseminerad och fortsätta min relation med min man...så behövde han inte bli pappa och jag behövde inte förbli barnlös!

    Jättesvår och jobbig situation. Man träffar ju inte en bra man som man vill leva med var dag... 

  • Landar på fötterna