• kasma

Aldrig haft mensvärk?

Jag har under de 13 år som jag har haft mens aldrig haft mensvärk, jag vet inte hur det känns. Jag har dock hört att det kan komma med åren.
    Är det någon annan här på FL som aldrig har haft mensvärk? Eller som har fått det efter många år utan?
    Vad hade ni för graviditetssymtom - kände ni någon värk i magen eller liknande? Eller fick ni andra symtom?
    Funderar på om graviditetssymtom som liknar mensvärk förekommer hos oss som aldrig har mensvärk....?

• Svar på tråden Aldrig haft mensvärk?
  • kasma

Haahaaa..... Jättekul.
    Det var inte övertydligt att frågan var riktad mot kvinnor?!

• xanon

Jag har heller aldrig upplevt mensvärk, och då har jag haft mens i 10 år. Folk blir helt förvånade "VAAAH!? Har du ALDRIG haft mensvärk??!". Dock så troooor jag att jag kan ha haft det i samband med att förlossningen startade. Har vän som hade sån mensvärk en gång att hon var tvungen att lägga sig ner i snön mitt inne i stan, så jag är bara glad att jag slipper.

• evelayna

jag har haft min mens sen jag var 15 (tror ja inge datum man vill komma ihåg Flört)
    jag fick min först mensvärk för 3 månader sen. hade jätte ont första dagarna sen försvann de och har inte fått de igen efter de.
    jag har inga barn och är inte gravid heller.

• kasma

Då är vi alltså flera :)

Jag känner igen den där reaktionen xanon ;) Vad hade du för gravsymtom?

Hoppas du slipper känna av den igen lundgren89! :)

• lövet2

Jag hade ingen mensvärk förrän mellan 25 och 30 år någon gång (det kom liksom smygande). Irriterande när jag skulle få första barnet, och alla beskrev värkarna som "mensvärk x 100". Jaha, det sa ju inte mig något!
    Med första barnet (då var jag 19 år) hade jag inga graviditessymptom alls som jag märkte av. I 6:e veckan fick jag en kortvarig häftig smärta nedåt äggstockar/livmoder ett par gånger, och i 8:e veckan började det spänna i brösten. Och sedan kom illamåendet och tröttheten ...

• kasma
    Hihi2 skrev 2010-12-29 12:45:53 följande:
    Klaga inte, ni har inte missat något. jag lovar! Tungan ute
    Hihi. Nä, jag är tacksam varje gång jag slipper :)
  • kasma
    lövet2 skrev 2010-12-29 12:48:32 följande:
    Jag hade ingen mensvärk förrän mellan 25 och 30 år någon gång (det kom liksom smygande). Irriterande när jag skulle få första barnet, och alla beskrev värkarna som "mensvärk x 100". Jaha, det sa ju inte mig något!
    Med första barnet (då var jag 19 år) hade jag inga graviditessymptom alls som jag märkte av. I 6:e veckan fick jag en kortvarig häftig smärta nedåt äggstockar/livmoder ett par gånger, och i 8:e veckan började det spänna i brösten. Och sedan kom illamåendet och tröttheten ...
    Tack för ditt svar! Jag håller tummarna för att jag ska plussa i dagarna, fast jag inte känt några symtom alls ;) Det är därför jag frågar Oskyldig
  • xanon
    kasma skrev 2010-12-29 12:47:53 följande:
    Då är vi alltså flera :)

Jag känner igen den där reaktionen xanon ;) Vad hade du för gravsymtom?

Hoppas du slipper känna av den igen lundgren89! :)
    Tuttarna ömmade jätte mycket, kunde inte ens nudda i dom. Sen kom halsbrännan & tröttheten. Håller tummarna för att du ska plussa snart!
  • LaFontaine

Jag lovar, du har verkligen  inte missat nåt. Men om du är extra nyfiken kan du få lite av min. Den är för övrigt på intågande nu...

• Starkast
    kasma skrev 2010-12-29 12:34:02 följande:
    Jag har under de 13 år som jag har haft mens aldrig haft mensvärk, jag vet inte hur det känns. Jag har dock hört att det kan komma med åren.
    Är det någon annan här på FL som aldrig har haft mensvärk? Eller som har fått det efter många år utan?
    Vad hade ni för graviditetssymtom - kände ni någon värk i magen eller liknande? Eller fick ni andra symtom?
    Funderar på om graviditetssymtom som liknar mensvärk förekommer hos oss som aldrig har mensvärk....?
    Det kom efter min första graviditet och har blivit mer efter varje barn - men inget outhärdligt.
  • Vorza

Hej jag har aldrig haft mens verk fick min mens när jag va12 år. När jag berättar förklarar dåtror ingen mig. Min dotter 14 år där emot hon har ont och klagar. Det gör ont i mig att se henne ha den smärtan.

Svar på tråden Aldrig haft mensvärk?