• Korvanna

    Hur SENT fick era barn första tanden?

    Har en liten flicka på 15 månader som inte har nån tand, nån tagg, ingenting... Hur sent fick era barn första tanden? Ska jag vänta lite till innan jag ringer Hasse Aro på Efterlyst???

  • Svar på tråden Hur SENT fick era barn första tanden?
  • Underbara ungar

    Kring 8 månader på alla tre. 
    Sen har det gått olika fort innan de andra kommit. 


    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • redneck girl

    lite över ett år har den som varit senast fått här. bra att få tänder sent, då spar de ju på dom .

  • Junimamma

    Min son är 17 månader och har fortfarande ingen tand...

  • jannike85

    runt ett år fick hon första tanden, sen kom de fram nya tänder varje vecka. Hon hade alla tänder  vid 2 år.

  • Vanilla78

    Min dotter var först 12 månader innan de första tänderna kom. Sedan tog det lång tid innan det började poppa upp flera. Jag talade med tandläkaren om detta då jag tyckte 12 mån var sent. De sa att det kunde ibland dröja upp till 2 år, så du kan nog ta det lugnt ett tag till.

  • fru edinge

    Son nr 1 fick första tanden en v efter 1 års åldern, men då kom också 8 på en gång..reagera inget alls..

    Son nr 2 fick första vid 6 månader, hade 6 vid 1 årsåldern, reagera MEGA mycket vid tandankomst..

    Konstigt det kan vara så olika..

  • Lojsan94
    Junimamma skrev 2010-12-30 20:25:16 följande:

    Min son är 17 månader och har fortfarande ingen tand...


    hur har det gått med tänderna? Vår dotter är 1 år och 3 månader och ser inte ens att någon tand skulle kunna vara på gång..
  • Doris1982
    Junimamma skrev 2010-12-30 20:25:16 följande:

    Min son är 17 månader och har fortfarande ingen tand...


    gå till tandläkare!
  • Doris1982

    Hur sent? hur tidigt? min son är 4 månader och har redan fått 2 tänder. Jag var inte beredd om det här. 

Svar på tråden Hur SENT fick era barn första tanden?