• METAMORPHOSIS

    Före- och efterbilder för GBP-opererade

  • Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade
  • Fia90
    Boomsan skrev 2013-07-28 20:42:33 följande:
    Kul att du har opererats i Simrishamn! Antar att du är väldigt nöjd med dem ^^
    Tack så mycket Hjärta Jag kommer inom en snar framtid sätta in en före- efterbild här Skrattande
    Nu är du på sjukhuset om jag förstår det rätt, hoppas allt går bra för dig och jag håller tummarna att du vaknar upp och mår relativt bra efter omständigheterna!

    Jag är jättenöjd med allt under hela min vistelse och speciellt bemötandet när jag fick tarmvred, det kändes oerhört proffsigt och jag togs om hand ögonblickligen! Bara bra att säga om dem!

    Ser fram emot dina bilder! :)
  • Fia90
    blueangel skrev 2013-07-29 21:36:14 följande:
    vilken viktresa! hur mår ni nu när ni blivit mindre? samt hur gick ni tillväga för att få genom gå operationen?
    Jag har 9 kilo kvar till normalvikt och mår toppen! Fick ett tarmvred en vecka efter op som opererades och även en förträngning för någon vecka sedan som löste sig av sig själv efter två dygn på akuten med morfin och diverse undersökningar. Dock har det inte fått mig att ångra operationen, mår trots allt så himla mycket bättre.

    Jag skickade en egenremiss (bor i Skåne) till vår obesitasmottagning i Landskrona. Dit skickas alla remisser, både egenremisser och remisser från läkare. Landskrona skjutsar sedan iväg ett antal remisser varje månad till de 3 sjukhus de har avtal med i Skåne och sedan får man en kallelse därifrån. Jag åberopade även vårdgarantin vilket innebär att man har rätt till ett första möte inom 3 månader från att remissen sänts in!
  • fms91

    Det är helt sjukt hur man förändras. Snart ett år som opererad (27/11-12) Och här är bilderna, första är - 10kg på, den andra -25kg, tredje -35 och fjärde -45kg. Nu har jag dessutom gått ner ytterligare 13,5 kg så jag är i mål och lite till och det känns toppen. Nu är det däremot lite jobbigt att höra alla människor som påpekar att jag inte får gå ner mycket mer. Jag började på 127,5 kg och idag väger jag 68.6kg. Helt underbart och även om jag drabbas av några komplikationer hit och dit är jag sååå glad. <3 

  • habbaloo

    jag har inte gjort någon operation... ansökte om operation men fick ingen då de ansåg att jag kunde gå ner i vikt på egen hand. vilket jag till slut gjort.

    startvikt 125kg

    nuvarande vikt 90kg

    förebilderna till vänster 2010 & efterbilderna är tagen nu

    -35 kg men satsar på att gå ned 15 kg till.

    kan jag så kan nog vem som helst :)

  • MMMR

    Ramlade bara in här, har ingenting med detta att göra egentligen men vill bara säga WOW! Vad grymma ni alla är och vad fina ni är! Och lycka till till er som är påväg dit ????


    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Kaupa Jaur


    Första bilden från oktober 2013, 144 kilo (före flyt). Andra bilden tagen igår, alltså maj 2014. Har gått ner 70,2 kilo.
  • Tigrie

    Först och främst så vill jag säga GRATTIS till alla som har lyckats! Har skummat igenom lite av tråden och tycker att det är fantastiskt med era resor! Och vilken positiv stämning det är här inne ;)

    Sen skulle jag gärna vilja ställa någon fråga (även om det inte är det som är meningen med tråden...) Jag själv väger ca110kg, och funderar på en Gp. Bor i skåne... Hur mycket ska man väga för att få göra en?
    Var resan svår? Mycket ont efter operationen?

    Och naturligtvis... Går det att göra denna operationen och få skinnet att hänga med sen? Eller hur fungerar det? Bristningar på mage och lår? Försvinner de också?

    Jag känner lite att det är dags att göra något drastiskt, jag orkar inte med mig själv. Jag är avundsjuk på folk som kan springa och simma (har inte modet att gå till simhallen..), och jag vill kunna röra mig utan att få ont. Är egentligen en ganska aktiv människa (jobbar mycket med kroppen (industri) och älskar att vara ute och gå/vandra), men det är ju inte lika roligt när man får ont av det :/

    Så jag har börjat fundera mer och mer på en operation...
    Vill höra lite från er som redan gjort detta innan jag tar något beslut eller bokar konsultation och sånt...

    Och än en gång; GRATTIS till er ;) Jag är avis ;)

  • Mollie
    Tigrie skrev 2014-08-22 19:11:23 följande:

    Först och främst så vill jag säga GRATTIS till alla som har lyckats! Har skummat igenom lite av tråden och tycker att det är fantastiskt med era resor! Och vilken positiv stämning det är här inne ;)

    Sen skulle jag gärna vilja ställa någon fråga (även om det inte är det som är meningen med tråden...) Jag själv väger ca110kg, och funderar på en Gp. Bor i skåne... Hur mycket ska man väga för att få göra en?
    Var resan svår? Mycket ont efter operationen?

    Och naturligtvis... Går det att göra denna operationen och få skinnet att hänga med sen? Eller hur fungerar det? Bristningar på mage och lår? Försvinner de också?

    Jag känner lite att det är dags att göra något drastiskt, jag orkar inte med mig själv. Jag är avundsjuk på folk som kan springa och simma (har inte modet att gå till simhallen..), och jag vill kunna röra mig utan att få ont. Är egentligen en ganska aktiv människa (jobbar mycket med kroppen (industri) och älskar att vara ute och gå/vandra), men det är ju inte lika roligt när man får ont av det :/

    Så jag har börjat fundera mer och mer på en operation...
    Vill höra lite från er som redan gjort detta innan jag tar något beslut eller bokar konsultation och sånt...

    Och än en gång; GRATTIS till er ;) Jag är avis ;)


    Detta är en bildtråd, inte så aktiv, men jag kan svara på det jag kan.

    Varje landsting har induviduella gränser för att göra en GBP. Vissa har BMI 30, vissa 35 och kan nog finnas de med 40 också. Det går alltså inte via vikt, utan BMI.

    Ang huden som "blir över" tar man ställning till ca 2 år efter operation. Man ska ha vart viktstabil i ca 6 månader och då bedöms man. Vissa får hudplastik av landstinget vissa inte. Vissa landsting har bara mage, andra har lår, överarmar osv. Bristningar försvinner inte, nej.

    Det är i vissa landsting en lång process, så boka tid till konsultation nu och funder på vägen dit.

    Jag har själv gått ner ca 60 kg på ett år och mår så fruktansvärt bra! Ångrar absolut ingenting!!

    Lycka till!
    Var dig själv, det finns redan så många andra...
  • LV2
    habbaloo skrev 2014-05-23 11:41:41 följande:

    jag har inte gjort någon operation... ansökte om operation men fick ingen då de ansåg att jag kunde gå ner i vikt på egen hand. vilket jag till slut gjort.

    startvikt 125kg

    nuvarande vikt 90kg

    förebilderna till vänster 2010 & efterbilderna är tagen nu

    -35 kg men satsar på att gå ned 15 kg till.

    kan jag så kan nog vem som helst :)


    habbaloo skrev 2014-05-23 11:41:41 följande:

    jag har inte gjort någon operation... ansökte om operation men fick ingen då de ansåg att jag kunde gå ner i vikt på egen hand. vilket jag till slut gjort.

    startvikt 125kg

    nuvarande vikt 90kg

    förebilderna till vänster 2010 & efterbilderna är tagen nu

    -35 kg men satsar på att gå ned 15 kg till.

    kan jag så kan nog vem som helst :)


    Bra jobbat ! jag vägde den 27 juni 2016 124,8 kilo 168 cm lång idag väger jag 98,5 kilo jag kämpar på
  • anahitaSafi

    Hej alla fina!

    Mitt namn är Anahita och jag utbildar mig till barnmorska i Lund. Det är så att jag håller på att skriva mitt examenarbete och skulle behöva er hjälp. Syftet med studien är att undersöka kvinnors uppleverser av graviditet efter genomgången av gastric bypass. Det är ett outforskat område för att kunna ge optimal vård och därför är det viktigt att öka kunskaperna! Nu till hjälpen, jag är ute efter några kvinnor som har genomgått denna processen samt varit gravida efteråt och är viliga att bli intervjuade. För ytterliggare information om hur intervjuen kommer att gå till m.m så är det bara att skicka ett mejl på denna adress anahita.safi@yahoo.se

    Tusen tack!

  • Lunalove

    Vet att det är en fototråd men undrar lite över vad ni hade för BMI när ni vart beviljad operation? Att skriva startvikt säger inte så mycket om man inte vet eran längd så att säga :)

Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade