• Vissla

Nagellack på bebis

Min fästman fyller 30 om en vecka, funderar på om jag ska göra våran 5 månaders dotter festfin med nagellack.
    Är det ok?

• Svar på tråden Nagellack på bebis
  • Vissla

en accesoar så klart :) ska tatuera henne när hon fyller år också

• Insatt

Jag skulle ta ett riktigt gammalt lack, ett sådant som innehåller formaldehyd, jag blir så trött på allt snack om att saker är cancerframkallande. Asbest, hormoslyr, DDT... Trams!

• Trolovade

Jag blir faktiskt förvånad av hur många som tycker att det är ok *S* Men men, jag säger nej iaf, dottern fick när hon var 2,5, men bara för att hon frågade om hon också kunde få när jag målade

• Insatt

Om man ska vara lite seriöst så måste jag säga att JAG står knappt ut med nagellacklukt de första dagarna efter påpensligen så hur ska då ett litet barn med mindre förstört luktsinne stå ut?

• Mariohn

Jag hade inte gjort det. Jag har en bekant bebis som började med nagellack, ögonskugga och LÄPPSTIFT när hon var 6 månader. Såg för jävla skabbigt ut och idag är ungen 5 år och helt besatt av smink och utseende. Sunt verkligen. 

• ladydi

Min åsikt är att bebisar bör skyddas från ftalater, formaldehyd och arkryl i de fall man kan. Om nagellacket skulle vara fritt från dessa kemikalier så kan du ju göra precis som du tycker är fint. Ingen har med det att göra. Eftersom jag inte hade velat utsätta min bebis för dessa onödiga gifter frivilligt hade jag avstått från nagellack.

• ladydi
    AnnaPuddel skrev 2011-01-03 16:51:41 följande:
    sen stoppar bebis fingrar i munnen och får i sig skit från nagellacket.johoha?
    och inandas de farliga ångorna...
  • AnnaPuddel
    ladydi skrev 2011-01-03 16:52:42 följande:
    och inandas de farliga ångorna...
    hon kan ha karamellfärg i ungens hår så d blir typ rosa
  • Vissla
    AnnaPuddel skrev 2011-01-03 16:53:59 följande:
    hon kan ha karamellfärg i ungens hår så d blir typ rosa
    ooo vad sött o sockervatten som hårspray till en mohikan
  • Filoso Fisken

Jooo men det är väll puttinuttigulliiiigt åååh iiiih aoowww.

Eller inte.
    (men det förvånar mig inte om alla "bebisar med hål i öronen är gulliiiigt" tycker att nagellack är wonderful också)

• Filoso Fisken

Trist när folk använder ungarna som accessoarer. Liksom... uppiffade i örhängen, välmatchande tjusiga stasser, nogrant fixat hår, smycken/hårband, välputsade skor. Vafan.. skaffa en docka om det är så kul! Det är BARN vi snackar om. Mina ungar kommer få ha kläder i glada färger i lektåliga material - inga jävla gräddvita klänningar med ultratunna ljusa leggings under och ballerinaskor. Tyvärr gäller ju så gott som all "barnutseende-hets" för flickorna. HEMSKT.

Vill barnen känna sig extra fina? Låt de pyssla ihop ett eget armband att ha på sig. Det räcker gott å väl.
    Vill du att barnen ska vara extra fina? Get. A. Doll.

• Vissla
    Filoso Fisken skrev 2011-01-03 19:12:59 följande:
    Trist när folk använder ungarna som accessoarer. Liksom... uppiffade i örhängen, välmatchande tjusiga stasser, nogrant fixat hår, smycken/hårband, välputsade skor. Vafan.. skaffa en docka om det är så kul! Det är BARN vi snackar om. Mina ungar kommer få ha kläder i glada färger i lektåliga material - inga jävla gräddvita klänningar med ultratunna ljusa leggings under och ballerinaskor. Tyvärr gäller ju så gott som all "barnutseende-hets" för flickorna. HEMSKT.

Vill barnen känna sig extra fina? Låt de pyssla ihop ett eget armband att ha på sig. Det räcker gott å väl.
    Vill du att barnen ska vara extra fina? Get. A. Doll.
    Vart ska jag göra av bebis om jag ska ha en docka med på kalaset hade du tänkt dig?
Svar på tråden Nagellack på bebis