• Anonym (SNÄLLA hjälp)

Jag vet inte vad jag ska göra, förvirrad!!!

Hejsan!

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag är en tjej som är 25 år gammal!
    Är tillsammans och sambo med min pojkvän som är 30 år gammal.
    Har en dotter på 1 år ( men det är en annan kille som är pappa till henne )

Och dotterns pappa är tillsammans med en tjej som jag är helt förälskad i!
     vi har alltså umgåts rätt så tätt, saken är att min pojkvän vet inte att det inte
    är hans barn!

Eftersom vi hade sex i samma veva som jag träffade han så var jag inte säker,
    det lutade åt att det var min sambo men sen föddes hon och var större och då
    sa dom att jag blivit gravid tidigare än jag trott.

& man ser tydligt om man tittar på den här killen ( som är hennes pappa )
    när han var liten att det är kopior.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag träffar den här tjejen i smyg och jag älskar verkligen
    henne, och hon mig! men vi är rädda för vad båda våra killar ska säga..

Hon vet att det är hennes kille som är pappa till min dotter och är helt okej med det,
    vad ska jag göra? Säga till min sambo att jag är kär i en tjej? och att han inte är pappa,
    finns det igentligen något sätt att lägga fram detta på så det inte blir helt galet,
    för jag trodde ju faktiskt inte att min sambo ej var pappa till dottern, och det gör ont i mig
    han är ju så lycklig över att vara pappa till henne, hon är hans allt!

Ska jag bara säga att jag vill vara med den här tjejen och låta han leva med att det är hans dotter
    känns liksom som att om jag lägger fram alla kort så tar han livet av sig....

HJÄLP snälla!
    Och dumma kommentarer undanbedes! 

• Svar på tråden Jag vet inte vad jag ska göra, förvirrad!!!
  • Anonym (hmm)

Gör slut med killen och bli tillsammans med tjejen (om hon också vill det såklart och gör slut med sin kille) och säg till båda killarna vem som är pappa till barnet.

• Anonym (Zorro)

For mig ar det ar gata hur man kan leva med sadana logner - har gar du & tjejen och ljuger for 2 karlar och ett litet barn. Ta tag i ditt liv, sluta ljug och folj ditt hjarta. Visa ditt barn hur man ska leva lyckligt och lange.

• Anonym (SNÄLLA hjälp)
    Anonym (Zorro) skrev 2011-01-05 01:24:11 följande:

For mig ar det ar gata hur man kan leva med sadana logner - har gar du & tjejen och ljuger for 2 karlar och ett litet barn. Ta tag i ditt liv, sluta ljug och folj ditt hjarta. Visa ditt barn hur man ska leva lyckligt och lange.

Det var inte direkt snällt skrivit!
    Jag har ju inte direkt vetat om föräns typ nu då min dotter börjar likna han och jag räknat efter,
    jag har ju levt med att jag blev tillsammans med han för jag trodde det var hans barn, är igentligen
    av det gamla - skaffar man barn blir man tillsammans och är tillsammans for life liksom, oavsett!

Men jag är helt förälskad i denna kvinna, ah hon är så underbar, och min dotter älskar henne
    och hon får det lika bra med oss två " mammor " och sen ha sin pappa ( min sambo )

Säger jag att han inte är pappa och att jag ska lämna han för en tjej så kommer han säkerligen
    ta livet av sig, ska jag verkligen ta den chansen? vågar jag "/

Missförstå mig inte jag mår inte bra av något av dessa lögner, jag älskar han för han har funnits där
    och hans kärlek till dottern är oändlig, vill inte se han bli sårad!!!! 
  • Anonym (Zorro)

...men, jag skriver ju sanningen, eller hur? Det ar DEN du har problem med, inte vad folk tycker - eller hur?
    Det later nog jattekonstigt, men jag menar verkligen inget illa. Snarare vill jag ruska om dig som en medmanniska och fa dig att folja ditt hjarta - lamna lognerna bakom dig och mot ditt nya liv. Manga av mina homoo/bi-vanner trasslade in sig rejalt i diverse forhallanden innan dom orkade se sanningen i vitogat  - och jag vet inte en enda som angrat den dagen dom stog upp for vad dom egentligen var och ville med sina liv.

• Anonym (SNÄLLA hjälp)
    Anonym (Zorro) skrev 2011-01-05 01:34:16 följande:
    ...men, jag skriver ju sanningen, eller hur? Det ar DEN du har problem med, inte vad folk tycker - eller hur?
    Det later nog jattekonstigt, men jag menar verkligen inget illa. Snarare vill jag ruska om dig som en medmanniska och fa dig att folja ditt hjarta - lamna lognerna bakom dig och mot ditt nya liv. Manga av mina homoo/bi-vanner trasslade in sig rejalt i diverse forhallanden innan dom orkade se sanningen i vitogat  - och jag vet inte en enda som angrat den dagen dom stog upp for vad dom egentligen var och ville med sina liv.
    Jag skäms inte över att vara bisexuell.
    snarare att jag inte vill såra han, för säger jag att tyvärr det är inte ditt barn och jag lämnar dig för en tjej!
    jag själv hade mått piss om jag varit den snubben, snacka om riktig ångest.... 
  • Anonym (Zorro)
    Anonym (SNÄLLA hjälp) skrev 2011-01-05 01:40:24 följande:
    Jag skäms inte över att vara bisexuell.
    snarare att jag inte vill såra han, för säger jag att tyvärr det är inte ditt barn och jag lämnar dig för en tjej!
    jag själv hade mått piss om jag varit den snubben, snacka om riktig ångest.... 
    men om du inte skams for att vara bisexuell sa ar det val inte varldens undergang om du lamnar din man for en kvinna? Han vet val om vem du ar?
    Ang. barnet - jag tycker du ska ta en sak i taget. Du ar gammal nog att ta det har taktiskt.
    Forst och framst tycker jag att du ska tanka pa barnet; dvs. bekrafta faderskapet innan du berattar for din sambo. Sen far han ta stallning till vilket forhallande han vill ha till barnet  - vad galler erat forhallande tycker jag du i samma veva ska gora klart for honom att du inte har de ratta kanslorna kvar for honom. Slutligen blir det kanske du & din alskarinna som blir ett par, men det ar nog inte det absolut forsta som bor handa.
  • Anonym

Din bisexualitet är en sak - den drabbar de som är inblandande och det är tyvärr sådant som händer. Att ljuga om faderskapet är att verkligen förstöra för en oskyldig som inte gjort annat än att valt, kanske fel, föräldrar. Det är den lögn som kan förstöra, det andra går över

• Anonym (först)

Först du ska göra är väl att göra ett faderskapstest och ta reda på vem som är pappan!

Sen kankse det bästa fr er är att bo ihop alla tre och den som vill gör vad den vill i sänghalmen
    Alltså var ärlig mot din stackars sambo som du lurar något grvligt och flytta in hos pappan och din älskarinna. Om det nu är han som är pappan... 

• Anonym (Samlas!)

Du och tjejen som du är kär i, och era 2 killar får helt enkelt träffas! Du får ställa till med en liten bjudning, och då är det bara att lägga korten på bordet. Du får, om du inte REDAN är 100% säker på vem som ar pappa till barnet, även ta upp, att du önskar att båda går med på ett faderskapstest. Annars räcker det ju med att du berätter för din nuvarande, som det är. Du kommer att känna en stor lättnat, om allt kommer på sin plats, och håller ni er lugna, då kommer ni alla att må bättre, ganska snart. (När allt är smällt).

Killarna kommer att respektera dig för din ärlighet, och från den punkten kan ni gå vidare. Blanda inte in alkohol i bjudningen, för då kan lätt bli fel.

Vem vet, kanske blir ni två par, som kan umgås och ha mysigt i fortsättningen? Annars får det bli som det blir, men fram skall det, för er allas skuld.{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Samlas!)
    Anonym (först) skrev 2011-01-05 08:17:35 följande:
    Först du ska göra är väl att göra ett faderskapstest och ta reda på vem som är pappan!

Sen kankse det bästa fr er är att bo ihop alla tre och den som vill gör vad den vill i sänghalmen
    Alltså var ärlig mot din stackars sambo som du lurar något grvligt och flytta in hos pappan och din älskarinna. Om det nu är han som är pappan... 
    Bevara mig väl! Detta var inte snällt, TS vill nog inte bli förlöjligat på det viset, tycker du skall be om ursäkt.
  • Anonym (bibbi)

Oj, ja du är ju inte i en lätt situation, och hur du än gör lär det bli reaktioner som sorg, ilska och mer än en person i allt detta har anledning att känna sig sviken.

MEN du visar ju nu att du vill reda upp situationen och det är absolut det enda rätta just nu, för gör du inte det så blir det bara värre och det blir mer att reda upp längre fram. 

SÅ: fundera över hur du kan lägga upp detta med så mycket omtanke som möjligt om alla inblandade. Du har ju inte med avsikt försökt skada någon, utan det enda som kan skada nu är om du går vidare som om inget hänt och försöker dölja att du vet sånt som fler har rätt att få veta för att kunna gå vidare i sina liv.

Jag tycker att det är väldigt mycket att smälta för de två männen om du tar upp allt på en gång. Därför tycker jag såhär, för att vara så skonsam som möjligt:

Lägg relationen med kvinnan på is ett litet tag - förklara för henne att det är henne du vill ha men att du måste reda upp allt kring barnet först och det blir för mycket för männen att smälta att du även ska lämna/bräda dem.

Prio ett är att dotterns biologiska far och din sambo nu får vetskap om hur det ligger till. Berätta precis som du skrev här, att du var med dem under samma period och att du först nu förstått vem som är pappan. Framhåll tydligt och ödmjukt att:
    1)du aldrig menat att föra någon bakom ljuset, utan räknat och antagit fel
    2)du förstår att de är arga och ledsna och att du respekterar detta och INTE blir arg eller defensiv tillbaka! Punkt 2 är mycket viktig för att ni ska kunna gå vidare och så småningom ha goda relationer till varandra allihop!

När det värsta lagt sig får du avgöra hur du går vidare. Vet du redan nu att du inte kommer att vilja vara med din sambo alls, är det ju rättvist om han får veta det. Jag tycker att du ska ge honom möjligheten att få fortsätta ha en relation med din dotter på något sätt.

Först när situationen börjar stabilisera sig (håller du dig lugn och ödmjuk genom alltihop och är beredd på deras känslor och INTE blir defensiv eller aggressiv tillbaka har du bäst chans till att detta kan bli bra på sikt) kan du överväga att gå vidare med kvinnan. Hur hon gör med sin kille är ju också en aspekt här som ni två får fundera över. 

Ett annat alternativ är förstås att ge alla inblandade all fakta direkt och det vore ju renhårigt men också säkerligen mer smärtsamt för de två männen.

Skriv här sen hur det gick! lycka till!

• Anonym (grandwolf)

Ditt viktigast uppdrag just nu är väl att ordna upp livet för ditt barn, som har rätt att veta vem som är biologisk pappa. Ta kontakt med familjerätten i din kommun och be dem om hjälp att reda ut faderskapet på korrekt sätt ..

Svar på tråden Jag vet inte vad jag ska göra, förvirrad!!!