• Anonym (Skydda våra små)

CSI avsnittet som handlade om en pedofil

Jag kan säga precis som många andra föräldrar att pedofiler är det äckligaste avskummet som kan gå på våran jord.
    Jag såg CSI Miami idag på 5an och blev så jäkla arg och ledsen. Han som spelade rollen som pedofil i dagens avsnitt var så jäkla äcklig. Han lyckades verkligen att få en att känna avsky till denna skådis.
    Jag vet med mig att jag inte hade kunnat svara för mig om en pedofil rörde mitt barn. Tror inte jag hade tvekat att göra något jäkligt dumt.

Dessa psykfall tror våra små barn flörtar med dom.

Vad hade du gjort om du fick reda på att din granne har suttit inne för pedofili? eller var misstänkt för det!
    Jag hade tat mitt pick och pack o dratt där i från fort som f*n
    Jag hade önskar att tvångs kastrering på dessa kvinnor o men hade genomförts.

• Svar på tråden CSI avsnittet som handlade om en pedofil
  • Anonym (Skydda våra små)

Vad många det är som försvarar pedofiler Varför om jag får fråga?

• Anonym
    Rorschach skrev 2011-01-08 19:36:10 följande:
    Varken pedofili eller hebefili är olaglig, övergrepp på barn däremot är en annan femma.
    Tända på småbarn innan puberteten anser nog dom flesta är så långt ifrån det "normala" man kan komma, tända på tonåringar gör däremot varenda man på den här planeten, vi har det förprogrammerat så att säga, vi tänder på kvinnor.
    Precis. Det är bara nonsens att äcklas och förneka att helt normala män kan bli attraherade av 15-16-17-18-åriga kvinnor och tjejer. För hur mycket vi än vill få 14-15-åringar att vara barn, så är deras kroppar kvinnors och kan dessutom få barn. Hur de är i huvudet är en annan femma...
  • Anonym (fel)

Man kan inte straffa någon för att de är pedofiler eller har någon annan läggning. Därimot kan man och ska man straffa för handling.. Personligen tycker jag att det borde vara skottpengar på dem som utnyttjat barn.. Men att straffa för en läggning är fel..

Sen att tända på tonåringar beror väl på hur utvecklade de är?  Finns 13 åringar som ser ut som nästan 18, men sen finns det 16åringar som ser ut som 12.. Jag har varit med om att jag tyckt att en tjej var jätte snygg och blev tänd på henne, i alla fall tills jag fick reda på hur gammal hon var. Då skämdes jag och tänke att oj, hon var ju nästan bara barnet. ( Hon såg mycket äldre ut än hon var ). Ålder är bara en siffra.. Man måste använda sunt förnuft..

• Astarte

Även om jag inte håller med om att det är det värsta som finns (det finns sådant som till och med är värre), så hade jag sagt åt barnen att inte prata med personen och sett till att gå omvägar. Kanske hade personen fått en markering på sin dörr. Det är lite svårt att sätta sig in i.

• Reglementet

Wow, lugna ner dig, det var inte på riktigt.

*Kommersiellt budskap*
  • Rorschach
    Anonym (Skydda våra små) skrev 2011-01-08 20:25:48 följande:
    Vad folk tänder och inte tänder på kan dom inte ro för, jag är inte mycket att straffa folk för deras tankar.
    Själva handlingen däremot är nått helt annat men man behöver inte vara pedofil för att förgripa sig på barn.
    Så "pedofiler" har existensrätt i mina ögon så länge dom inte agerar på sina lustar.
  • lykantrophona
    Bulldozer skrev 2011-01-08 19:09:55 följande:
    WoW vilken relevant och intelligent jämförelse....hebe/pedofeli och piratkopiering!
    Whats your point?
    Tråden har redan spårat ut och får en att må illa av alla vidriga pedofiler/hebefiler som 
    "smyger sig fram"......
    Jag ville visa på att bara för att något är olagligt är det inte automatiskt fel, eller hindrar folk från att göra det. Saker och ting borde bli olagligt pga att det är moraliskt fel, saker och ting blir inte fel för att det står i en lagbok. Såklart tycker jag att det är bra att det finns en gräns, att vuxna inte ska ha sex med barn. Men ibland fastnar man för mycket i lagbokstänket och mister förmågan att ta beslut själv.
    Anonym (Skydda våra små) skrev 2011-01-08 20:25:48 följande:
    Jag försvarar inte övergrepp på barn. Däremot, precis som Rorscharch skriver, så är det en skillnad på barnvåldtäktsman och en pedofil. Det enda innebär inte det andra, även om pedofilen såklart kanske är mer motiverad till att sexuellt utnyttja barn än vad en vuxensexuell är. Jag motsätter mig framför allt rättsosäkerhet, tvångskasterering och dödstraff.
  • Livisu
    Anonym (fel) skrev 2011-01-08 20:39:59 följande:
     Då skämdes jag och tänke att oj, hon var ju nästan bara barnet. ( Hon såg mycket äldre ut än hon var ). Ålder är bara en siffra.. Man måste använda sunt förnuft..
    "Ålder är bara en siffra". Samma argument kan ju användas för att försvara att man haft sex med minderårig... eller hur menar du?
  • LittleBigMan

Nu är det visserligen pedofili denna tråden handlar om och inte sex med minderårig.men jag tycker till ändån

Om en 16åring har sex med en välutvecklad snart men inte ännu 15 årig tjej så tycker jag det är normalt även om det enligt lagen är olagligt. Men om en 60åring har sex med en 17åring så är detta helt ok enligt lagen men jag tycker det är vidrigt.. Sunt förnuft borde användas och inte en fast ålder.. Se nedan varför jag tycker så..

I grund och botten borde det handla om sunt förnuft och inte om en speciell ålder.. Det finns 16åringar som är så omogna att de inte borde ha sex och sen finns det 14åringar som är mogna.. Nu är det ju liet svårt men tycker att det borde avögar från fall till fall och inte generaliseras, är tjejen eller killen mellan 13 och 16 så borde det göras en kontroll så att man vet att de är mogna och vet vad de gör.. Men å andra sidan.. De som vill pippa kommer pippa oavsett ålder eller vad andra säger till dem :)  använd sunt förnuft. Sådana som uttnyttjar barn eller minderåriga (inte redo för sex i sinnet)  sexuellt borde låssas in och nyckelen kastas bort.

Byxmyndig högsta åldern..

20 år - Tunisien I norra Afrika ligger Tunisien, landet med den högsta sexuella myndighetsåldern i världen. Det finns mycket lite information att läsa på nätet om varför åldern är så hög, men det finns väl någon förklaring djupt rotat juridsikt.
    13 år - Japan - Lite för lågt. 14 vore bättre Det var väl ganska väntat av er att japanerna, som tillhör den mest perversa folkrasen i världen, skulle ha en såpass låg byxmyndighetsålder som 13 år. Dock är det, precis som i Kina, extremt OVANLIGT att 13-åriga japsar får för sig att ha sex med varandra. Speciellt tjejerna är väldigt blyga och väntar till väldigt sent innan de har sex första gången. Dessutom lär killarna inte få så värst mycket ligg eftersom de bara sitter hemma vid datorn och runkar till hentaiporr.
    9 år - Yemen - Fy fan vad vidrigt.. Lägre i nummer och lagligare än så här kommer man inte! Yemen, som ligger precis under Saudi Arabien i Mellanöstern kan skryta med att ha den lägsta sexuella myndighetsåldern i världen (om det nu är något att vara stolt över). När en flicka fyller 9 år är det lagligt för en äldre man att gifta sig med henne och ha sex, även om hon ännu inte kommit in i puberteten

Informationen är klippt från http://lista.se/listor/fran-hogsta-till-lagsta-byxmyndighetsalder-i-varlden-1126

• Jennie med ie

Om jag vetat att min granne var misstänkt för eller dömts för övergrepp mot barn så är jag på sätt och vis säkrare än när det gäller alla andra runtomkring som jag inte vet nåt om... Jag hoppas att det inte fått mig att flytta ifall både vi och barnet i övrigt trivs med vårt boende.

• KatjaKinky

En väldigt upprörd trådskapare så det blir lite hetsigt från starten...

Om jag fick reda på att grannen va misstänkt hade jag tyckt det va olyckligt att man inte kunde hålla sånt hemligt då ingen misstänkt ska behöva hängas ut på misstanke allena.

Om grannen va dömd för att ha begått sexuella övergrepp på barn skulle jag konfrontera denna med att jag visste. Men jag skulle göra det diskret och mellan fyra ögon. Genom att grannen vet att jag vet tror jag att denna skulle tänka sig för både en och två gånger innan han/hon gjorde nått i området, framför allt med mina barn. Om grannen har kontakt med barn skulle jag informera andra föräldrar i området och polis.

Värt att komma ihåg är att pedofili är en sexuell läggning, inte ett brott. Brott blir det först om en pedofil agerar på sina lustar.

Svar på tråden CSI avsnittet som handlade om en pedofil