Nu är det visserligen pedofili denna tråden handlar om och inte sex med minderårig.men jag tycker till ändån
Om en 16åring har sex med en välutvecklad snart men inte ännu 15 årig tjej så tycker jag det är normalt även om det enligt lagen är olagligt. Men om en 60åring har sex med en 17åring så är detta helt ok enligt lagen men jag tycker det är vidrigt.. Sunt förnuft borde användas och inte en fast ålder.. Se nedan varför jag tycker så..
I grund och botten borde det handla om sunt förnuft och inte om en speciell ålder.. Det finns 16åringar som är så omogna att de inte borde ha sex och sen finns det 14åringar som är mogna.. Nu är det ju liet svårt men tycker att det borde avögar från fall till fall och inte generaliseras, är tjejen eller killen mellan 13 och 16 så borde det göras en kontroll så att man vet att de är mogna och vet vad de gör.. Men å andra sidan.. De som vill pippa kommer pippa oavsett ålder eller vad andra säger till dem :) använd sunt förnuft. Sådana som uttnyttjar barn eller minderåriga (inte redo för sex i sinnet) sexuellt borde låssas in och nyckelen kastas bort.
Byxmyndig högsta åldern..
20 år - Tunisien I norra Afrika ligger Tunisien, landet med den högsta sexuella myndighetsåldern i världen. Det finns mycket lite information att läsa på nätet om varför åldern är så hög, men det finns väl någon förklaring djupt rotat juridsikt.
13 år - Japan - Lite för lågt. 14 vore bättre Det var väl ganska väntat av er att japanerna, som tillhör den mest perversa folkrasen i världen, skulle ha en såpass låg byxmyndighetsålder som 13 år. Dock är det, precis som i Kina, extremt OVANLIGT att 13-åriga japsar får för sig att ha sex med varandra. Speciellt tjejerna är väldigt blyga och väntar till väldigt sent innan de har sex första gången. Dessutom lär killarna inte få så värst mycket ligg eftersom de bara sitter hemma vid datorn och runkar till hentaiporr.
9 år - Yemen - Fy fan vad vidrigt.. Lägre i nummer och lagligare än så här kommer man inte! Yemen, som ligger precis under Saudi Arabien i Mellanöstern kan skryta med att ha den lägsta sexuella myndighetsåldern i världen (om det nu är något att vara stolt över). När en flicka fyller 9 år är det lagligt för en äldre man att gifta sig med henne och ha sex, även om hon ännu inte kommit in i puberteten
Informationen är klippt från http://lista.se/listor/fran-hogsta-till-lagsta-byxmyndighetsalder-i-varlden-1126