Hur många gånger byter ni blöja under ett dygn?
Jag vet att det kan vara svårt att svara på hur ofta man byter blöja. Anledningen till att jag frågar är att jag och en väninna gör väldigt olika med våra barn. Våra barn är 2½ månader.
Jag vet att det kan vara svårt att svara på hur ofta man byter blöja. Anledningen till att jag frågar är att jag och en väninna gör väldigt olika med våra barn. Våra barn är 2½ månader.
Min son är 18 månader och jag förstår inte hur man kan byta bara 4-5 gånger om dagen
Jag byter så fort jag känner att han har kissat. Kan ju inte vara så roligt att gå med kiss i blöjan. Det lär ju klia en del för de
Min kille är snart 3 mån och nu är det 6-8 blöjor per dygn. Första veckorna var det snarare 20 så skönt att det lugnat ner sig!
Jösses! En gång i timmen nästan menar du? Fanns det inget bättre att lägga tiden på?
Aha, jag trodde det mest var kissblöjor. bajs är en annan femma.
Vi byter direkt när han verkar ha bajsat klart. Däremot byter vi inte efter varje kissning.
Snarare när blöjan verkar tung och "degig" (om man klämmer på den)
Han har aldrig haft problem med röd rumpa (förutom när han fick tänder, då blev han röd direkt)
Nu är han 2,5 och kissar mer sällan. Han får ny blöja på morgonen (men allt oftare är blöjan helt torr på morgonen. isåfall får han behålla den på). Sen byter de väl ett par gånger på dagis.
Är blöjan blöt när han kommer hem så får han ny då, annars inte förrän läggdags.
Så 1-3 blöjor per dag +typ 2 på dagis.
När han var bebis bytte vi oftare. Efter varje bajsning och kanske var 3:e timma annars.
4-5/dygn, han är 2 år nu.
Stor skillnad från när han var nyfödd och bajsade JÄMT! Jag skojar inte när jag säger att vi bytte MINST 20 blöjor/dygn
Jag bytar så fort jag känner att hon kissat, även på natten. Hatar att hon är fuktig, dessutom så har alla mina barn blivit torra jättfort och det tror jag för att de är vana vid att vara torra. Jag tror inte alls att huden är torr för att dagens blöjor är bättre!
Snitt 8 st.. Sin 14 månader..