• Särlan

    BF jan/feb i Älvsjö/Hägersten?

    Hej!
    Jag väntar mitt tredje barn den 13 feb och undrar om det är någon i min närhet som gör detsamma och har lust att umgås med våra bebisar när de väl är här?

    Kanske kommer min plutt redan i januari men förhoppningsvis inte i mars. :) Idag är jag 35v + 1d.

    Mina två tidigare barn är 10 och 7 år gamla så det var ett tag sedan jag hade en bebis. Det ska helt klart bli underbart roligt!

  • Svar på tråden BF jan/feb i Älvsjö/Hägersten?
  • Lei

    Hej! Vi väntar vårat första barn den 15 februari och väntar med spänning hur allt med förlossningen kommer bli. Jag och min make bor i Farsta så det är inte så långt ifrån. Är du hemma nu eller jobbar du fortfarande? Själv har jag varit sjukskriven sen i november pga foglossningsbesvär så börjar bli lite trött på att vara hemma nu :) men allt blir ju annorlunda när den lille kommer

  • Särlan

    Hej på dig och kul att du hörde av dig. Visst är det spännande nu? Trots att det är tredje barnet för mig så blir det inte mindre spännande för det. Alla barn är ju olika och alla förlossningar likaså, så jag går och fantiserar och funderar på hur allt ska bli här hemma om dagarn. Jag är också ledig och har fått havandeskapspenning i en månad nu eftersom jag jobbar som sjuksköterska och det är ett för tungt jobb i slutet av graviditeten.

    Det är skönt att vara hemma för jag är väldigt trött men jag förstår om du är lite uttråkad. Stackare som har fått foglossning. Jag har själv ont rätt mycket och är stel, kan inte sova, har halsbränna och är allmänt otymplig och megatrött, men jag har sluppit foglossning iaf. Under jullovet har mina andra barn varit hemma med mig såklart och vi har haft massa för oss, men de började skolan igen igår så nu kan jag ta det riktigt lugnt den här sista tiden. Det känns skönt och idag har jag mest tagit det lugnt och läst en bok och slumrat lite. Sånt lär man ju inte få tid till sen.

    Ja, Farsta är inte långt bort. Jag var innen på din profil och såg att du också har PCOS. Grattis till att ha lyckats bli gravida på egen hand så att säga! Själv är mina barn alla (även det i magen) IVF barn men det har nog inte bara med min PCOS att göra.

    Vi får väl höras lite. Det går bra att skicka meddelande till min inbox också. Ska bli kul att se när våra små anländer. Mina andra barn har varit lite tidiga så det hoppas jag på att denna plutt också är.

    /S

Svar på tråden BF jan/feb i Älvsjö/Hägersten?