• Allvarlig

Ingen Lust

Hjälp!!!

Hur kan jag få min fru 37år att få tillbaka lite lust??
    Har gått 2 månader sedan sista sexet nu..

:((

Finns det piller/hälsokost som funkar??

• Svar på tråden Ingen Lust
  • Allvarlig

Har provat att säga detta till henne,men tror faktiskt det har en negativ verkan att säga det.

Får prova ännu mer att få henne bekväm med mig(igen efter alla år som vi varit ihop)

Mer tips Uppskattas /Allvarlig

• Anonym (andrew)

Kamrat.

Jag tror du behöver vara tydligare. Risken är stor att du börjar krypa ännu mer för din fru och då försvinner det sista av din manlighet som finns kvar. Ert sexliv har helt klart gått i stå och du har lagt tillräckligt med energi för att få det på rätsida. Nu är det dags att din fru börjar ge dig svar tillbaka. Det är dags för henne att visa intresse, göra inviter och behandla dig och framförallt respektera dig om hon vill visa att ni lever i en sund sexuell relation. Tar hon dig inte på allvar längre?

Att säga "jag vill bara mysa, inget sex" är det sämsta du kan göra. Exakt som du säger blir det tyvärr att det sänker dig mer och försvagar dig. Det kommer inte leda till att du får mer närhet och sex. Tro mig.

Det du har hamnat är rätt vanligt. Många är i samma sits. Men tyvärr är det få som har lyckliga slut. För slutar man ha sex så försvinner intimiteten, och då kommer känslorna förr eller senare också försvinna och man blir enbart familjen AB, praktiska personer, som tar hand om hushåll, mat, barn.

Hamna inte i "tjatstadiet". Var tydlig - säg att ert sexliv är åt helvete och du förväntar er att ni tillsammans löser detta. Det kan då krypa fram att hon inte längre tänder på dig för fem öre. Men bättre höra det nu än om 10 år och 10 gånger så mer bitter.

• Allvarlig

ok känner att jag inte får tilräckligt bra info, har ju provat Allt och är medveten om läget.

Sista försöket till att få ett tips hur man kan vända på denna situation,om det går???

:( snälla mer tips

/Allvarlig

• Anonym
    Allvarlig skrev 2011-01-15 11:37:07 följande:
    ok känner att jag inte får tilräckligt bra info, har ju provat Allt och är medveten om läget.

Sista försöket till att få ett tips hur man kan vända på denna situation,om det går???

/Allvarlig
    Förlåt men ni måste väl kunna prata med varandra!?
    Jag kan inte se någon annan lösning på det här än att ni börjar prata med varandra! Kommunikation är ju tokviktigt i ett förhållande... fungerar inte kommunikation så fungerar inte mycket annat heller... och det verkar ju stämma här...
    Jag kan inte ge dig nåt annat råd än att PRATA PRATA PRATA!
  • Anonym (andrew)
    Allvarlig skrev 2011-01-15 11:37:07 följande:

/Allvarlig
    Vaddå tips...  visa vad du vill. Du är för mesig. Hon tänder inte längre på dig. Du har blivit en kärring.
  • Allvarlig

Haha, nån kärring har jag inte blivit, och kommer Aldrig att bli.
    Sunt förnuft inget djävla daltande...men....har man barn, hus och 18 år bakom sig så tänker man
    lite längre.
    Jag är ingen toffel,säger det jag tycker o tänker...men vissa saker kan tolkas som tjatigt.
    det är det jag vill undvika...Ju

Ok tar frun i hornen.....och säger samma sak jag sagt många gånger Igen...

• karin201001

Hej,jag kan rekomendera desire(potenspiller )för kvinnor,jag va lite skeptiskt i början,,,men den är bra,riktigt bra..lycka till

• Anonym

Rosenrot funkar för vissa.
    Till skillnad från andra som svarat i tråden, så tycker jag inte alls att det är en dålig idé att säga att du vill bara mysa utan att ha sex. Det hjälpte nämligen mig väldigt mycket. Jag är tjej som tappade sexlusten helt för en tid sedan. Men den kom tillbaka tack vare en mycket förstående och tålmodig sambo.
    Jag kände mig pressad och det gör jag inte längre...
    Ge inte upp era 18 år för att sexlivet för tillfället är lite knackligt just nu.
    I annat fall finns det profesionell hjälp att få. Ungefär som terapi om du tror det kan hjälpa.
    Det gäller att ha tålamod och kom ihåg att alla kvinnor (och män också för den delen) är olika!
    Om detta inte hänt tidigare är det säkert bara en period som jag tror kommer försvinna om hon får ta den tid hon behöver för att "hitta tillbaka".

• Anonym (jag var frun)

Jag kände mej fruktansvärt trött på min karl o skyllde på att jag gick upp i vikt o inte var nöjd med mej själv. Vi hade närhet, men sexet med honom var direkt avtändande. Fast han var snygg, ren, smart, gjorde allt jag ville o mer. Men jag kunde inte säga som det var att jag var så in i själen less att det bara inte gick att ha sex. Vi hade massor av närhet, men vid sexet stog jag inte ut. Han var som en bror eller en kompis för mej,men att se honom som en sexpartner var omöjligt. Jag tyckte så synd om honom o var helt beredd på att låta honom "ta" mej precis hur han ville. Bara jag slapp vara "med". Av rädsla för att såra honom sa jag aldrig ett ord. Men vips hade han träffat en ny ung dam som ville knulla allt hon hade. JAg blev så lättad att jag grät av glädje. Nu är jag fri o han har det underbart!
    VAd vill jag säga med detta? Jo, var inte rädd! Det finns ett liv med eller utan henne!

• Anonym (andrew)
    Anonym (jag var frun) skrev 2011-01-15 19:00:57 följande:
    Men vips hade han träffat en ny ung dam som ville knulla allt hon hade. JAg blev så lättad att jag grät av glädje. Nu är jag fri o han har det underbart!
    Finns du på riktigt? Du behöver hjälp.
  • de Robespierre
    Anonym (andrew) skrev 2011-01-17 15:33:40 följande:
    Finns du på riktigt? Du behöver hjälp.
    Hört talas om en "exit"? I detta fallet var det den "unga damen" som gjorde så att "(jag var frun)" slapp göra det som hon inte vågade (i rädsla av att såra honom). Kalla det att straffa ut sig om du vill. Men allt vi gör är inte alltid logiskt.
  • Anonym (jag var frun)
    de Robespierre skrev 2011-01-17 16:37:49 följande:
    Hört talas om en "exit"? I detta fallet var det den "unga damen" som gjorde så att "(jag var frun)" slapp göra det som hon inte vågade (i rädsla av att såra honom). Kalla det att straffa ut sig om du vill. Men allt vi gör är inte alltid logiskt.
    bra uttryck... exit..... å hon hjälpte ju mej så jag slapp göra honom så hemskt ont. Vad är det jag behöver hjälp med? enligt inlägg #20....... Ingen blev lesson o sårad. Alla fick det som de ville ha det utan hårda ord o sorger......
  • de Robespierre
    Anonym (jag var frun) skrev 2011-01-17 18:28:11 följande:
    bra uttryck... exit..... å hon hjälpte ju mej så jag slapp göra honom så hemskt ont. Vad är det jag behöver hjälp med? enligt inlägg #20....... Ingen blev lesson o sårad. Alla fick det som de ville ha det utan hårda ord o sorger......
    Kanske för en gång skull i ditt liv säga vad du verkligen tycker utan att vara rädd för att såra. Dvs att du är ärlig mot dig själv. Först när du är ärlig mot dig själv kan du vara ärlig mot andra.
  • Anonym (jag var frun)
    de Robespierre skrev 2011-01-17 21:19:33 följande:
    Kanske för en gång skull i ditt liv säga vad du verkligen tycker utan att vara rädd för att såra. Dvs att du är ärlig mot dig själv. Först när du är ärlig mot dig själv kan du vara ärlig mot andra.
    Där har du mycket rätt o det är något jag är plågsamt medveten om. Men den här gången löste det sej till det bästa till slut. Ingen blev lessen o det är viktigare än att säga sanningen o vara ärlig! Jag är så glad att han fick gå vidare o därmed jag också. Hade det inte blivit så hade jag väl förr eller senare fått lov att klämma fram nån slags sanning o gjort folk lessna.
  • de Robespierre
    Anonym (jag var frun) skrev 2011-01-17 21:23:46 följande:
    Där har du mycket rätt o det är något jag är plågsamt medveten om. Men den här gången löste det sej till det bästa till slut. Ingen blev lessen o det är viktigare än att säga sanningen o vara ärlig! Jag är så glad att han fick gå vidare o därmed jag också. Hade det inte blivit så hade jag väl förr eller senare fått lov att klämma fram nån slags sanning o gjort folk lessna.
    Man kan ofta tänka "Nästa gång skall jag vara helt ärlig från start och hela tiden säga exakt vad jag tycker". Det kan vara en fin tanke men man faller ofta på att man aldrig går till botten med orsaken varför man inte vågar vara den man är. Varför man tror att man skall såra den andre. För det är just rädslan för obehaget att man skall såra den andre som gör att man undertrycker det man egentligen känner och vill. För innerst inne vet man att man sårar den andre lika mycket genom att man inte säger som det är (och spelar med i spelet man vill ut ifrån). Detta spel kan även leda till saker som sårar ännu mer än att i tid säga vad man känner (så att det finns en chans att rädda förhållandet).

I ditt fall blev du "räddad" av den unga damen. Det betyder inte att du har samma tur nästa gång. Att granska sig själv kan vara en mycket obehaglig upplevelse. Men innerst inne vet vi vad våra handlingar kan bero på. Det vi inte vet är dock hur pusslet hänger ihop och var vi skall göra för att det skall bli komplett så att vi känner att såhär är det. Vi måste dit för att kunna bryta denna negativa sak. Många tycker det är för jobbigt och väljer att göra det som man har gjort under hela sitt liv - undertrycka känslorna, fylla livet med en temporär njutning (bekräftelse, sex, shopping, mat, alkohol) och fly bort från det jobbiga. Men någonstans så vet vi att vi inte kan fly från oss själva. Det är därför vi behöver vara ärliga mot oss själva.
  • Allvarlig

Tack för alla tankar och även saker som hänt er! Lycka till Och var Ärliga emot er själva och er partner!
    Allvarlig

• Anonym (samma problem)

Har ni funderat att gå och prata med någon om detta? Vi har samma problem, fast jag är kvinnan. Min man mår jättedåligt över att jag aldrig vill ha sex och jag med. Jag anser att det är "fel" på mig, och kan inte komma på hur vi/jag ska kunna lösa detta. Därför funderar jag på att vi tillsammans ska gå och prata med någon (sexolog?) för att reda ut vad problemet egentligen är...

• Allvarlig

Jo vi kommer att kontakta en rådgivare, tror det blir en Sexolog.

jag har pratat med min fru om detta,tror det blir en bra lösning.

Det man måste va överrens om: att det faktiskt Är ett stort Problem för ens partner.

Har man kommit till insikt om det är det ett litet steg på vägen, iallafall..........

/Allvarlig

Svar på tråden Ingen Lust