• Heleneced

Nån som tar hjälp av Shape up?

Jag behöver gå ner några kilon, 4,5 till att börja med och har börjat använda mig av Shape up som finns som app i min iphone samt på nätet www.shapeupclub.com. Nån annan som provat? Jag är supernöjd! Gick ned 10 kg med hjälp av den i våras. Jag var nästan i mål när jag började gotta mig lite för mycket i somras och så har jag slarvat en del hela hösten och vintern så nu har jag gått upp 3 kg. Jag vill gå ned 4,5 kg och ska vara klar på fettisdagen den 6 mars, då ska jag äta semlor så att det sprutar ur öronen 
    Ingen som vill hänga på???
    Det enda negativa är att forumet är på engelska så det vore kul att ha en liten diskussionstråd här. Allt annat är på svenska och den fungerar ungefär som viktklubb, du lägger in mat (det finns ett gigantiskt arkiv) och träning, ditt mål såklart osv.

• Svar på tråden Nån som tar hjälp av Shape up?
  • embla75

Hej!
    Jag använder oxå appen i tfn. Bara i tre dagar än så länge, men det verkar ju vara en bra app. Hade tänkt att det skulle få bli ett stöd för mig att minska i vikt. Förutom appen så tränar jag på friskis och går hundpromenader. Mitt första del mål är att minska 20 kg. Har fler kg som ska bort men dessa har ju "hoppat" på mig under en längre period i mitt liv så det kommer att få ta lite tid, vi får se hur det går....ett kg i taget

Hur går det för er andra som andvänder appen som hjälpmedel??

• embla75

Över 3000 som läst tråden och bara 11 inlägg Förvånad det måste ju vara fler som använder använder sig av appen och kan hjälpa till att peppa. Kom igen nu!!

• MammaHela

Hur många kalorier får ni äta?

Jag har svårt att komma på mat att äta, superdålig på detta.

Men jag har slutat med allt godis, kakor, chips och glass i alla fall =) En bra start

• Skarpa
    MammaHela skrev 2012-01-26 19:33:34 följande:
    Hur många kalorier får ni äta?

Jag har svårt att komma på mat att äta, superdålig på detta.

Men jag har slutat med allt godis, kakor, chips och glass i alla fall =) En bra start
    Jag får äta drygt 1400kcal. I förrgår låg jag på strax under det och igår på strax över utan att göra några större förändringar i kosten än att låta bli onyttigheter. Det har gått oväntat bra den här veckan, för jag är verkligen en gottegris. Tror att det faktum att vi inte har något hemma hjälper till rätt bra
    Feed me cookies and I'm all yours ♥
  • MammaHela
    Skarpa skrev 2012-01-26 20:03:38 följande:
    Jag får äta drygt 1400kcal. I förrgår låg jag på strax under det och igår på strax över utan att göra några större förändringar i kosten än att låta bli onyttigheter. Det har gått oväntat bra den här veckan, för jag är verkligen en gottegris. Tror att det faktum att vi inte har något hemma hjälper till rätt bra
    Jag får stoppa i mig 1309 och har kört i 3 dagar nu. En dag har jag fått grön stapel, då åt jag typ 50kcal över vad jag ska äta.

Men de andra dagarna har jag fått gula staplar. Äter för lite :o

men jag har ätit, frukost, 2 mellanmål, lunch och middag varje dag. 
  • MammaHela

Idag har jag bara fått i mig 1000 kcal, åt smörgås till frukost (1)
    kyckling panna till lunch
    Äpple till mellanmål
    stekt potatis, falukorv och stekt ägg till middag.

Hur viktigt är det att komma upp i sitt mål? 

• embla75

Kämpar på, har lyckats minska 2kg nu, roligt när det syns på vågen   Har skaffat en motionscykel som jag tvingar mig upp på nu här hemma....varvar det med friskis och mycket snöskottning

• Lilaa

Hej!
    jag använder appen och får äta 1234 kcal m dagen. Det har fungerat bra men jag har inte gått ner nått än. det jag tycker är svårt är att veta hur mycket gram jag äter per portion jag brukar gissa på ett ungefär. Försöker gå på promenader och ska börja dansa Zumba hemma på nintendo wii men tiden finns inte riktigt tlll det.

• MammaHela
    Lilaa skrev 2012-02-07 20:10:04 följande:
    Hej!
    jag använder appen och får äta 1234 kcal m dagen. Det har fungerat bra men jag har inte gått ner nått än. det jag tycker är svårt är att veta hur mycket gram jag äter per portion jag brukar gissa på ett ungefär. Försöker gå på promenader och ska börja dansa Zumba hemma på nintendo wii men tiden finns inte riktigt tlll det.
    skaffa en hushållsvåg och mät det du äter
  • Frajda 80

Jag hoppar in här, har precis installerad den på min Android plus att jag har guld i 3 månader.
    Jag måste säga att jag tycker den är otroligt användarvänlig (bra gränssnitt).

Jag har som mål att gå ned 15 kg, jag använder mig av LCHF och motion (dock om ca 1 vecka äter medicin nu).
    Så jag har ändrat procentenheterna:
    - Protein 20%
    - Kolhydrater 15%
    - Fett 15% 

Jag hoppas det kommer gå bra. Mitt dagliga intag är 1236 kalorier. 

• strawberri

Lite gamle tråd men jag har används Appen i en vecka och aldrig kommer över min gräns på 1432 kalorier, motionerat varje dag gått promenader på över 1 timme och gynnar men har inte gått ner ett enda kilo Vad gör jag för fel??

Svar på tråden Nån som tar hjälp av Shape up?