• Anonym (Upprörd!)

Pippi Långstrump - vidrig smörja!

Köpte en pippi långstrump film till min dotter och satt och tittade med henne och lyckades bli riktigt upprörd. Min sambo försökte lugna mig och sa att jamen det är ju bara en barn film!!! Ja, det är ju just därför jag blir så pist offSkrikandes.

Pippi långstump är alltså 9 år och bor själv i ett hus och hennes föräldrar tar noll ansvar (ok morsan är död) men pappan håller ju på med nån skum jävla grej och hamnar i finkan och ser då alltså inte till att någon tar hand om hans älskade dotter utan hon ska bo själv och sköta sig själv. Som om en 9 åring skulle klara det. Blir säkert inte så näringsrik mat och mest sockerdricka och andra onyttigheter.
    Sen har hon en häst som luktar skit och som är allmänt trög som bor på en veranda! Stackars häst att bo där, strider inte det mot djurlagen eller nåt. Och så en apa fullt med loppor som smutsar ner och sprider en massa sjukdommar.
    Sen hur hon går klädd sen ska vi inte ens tala om.... Sletna kläder, för lite kläder, uppseende väckande kläder och alldeles för kort klänning! Så blir hon våldtagen får hon ju skylla sig själv.....Förvånad
    Och Tommy och Annika vilka jä....vl..a mesar. Och Kling och Klang är ju totalt oförmögna att sköta ett polisyrke.
    Kommendoran eller vad hon kallas, den där feta högfärdiga kärringen är ju den enda som har fattat att Pippi måste tas om hand och hamna på barnhem, men henne har de svartmålat och gjort till en hemsk människa för det!!!
    Och jag menar, en kappsäck fullt med pengar - ge ungen ett bankkonto förhelvete!!!!

Vad mer??? Cool

• Svar på tråden Pippi Långstrump - vidrig smörja!
  • ominte

Ahahahahaha, tänkte skriva ett inlägg om att ts är psykotisk eller nåt och borde ta in på närmaste akutmottagning innan jag också såg var tråden ligger

• ominte
    Shorona skrev 2011-01-14 21:51:45 följande:
    @ominte: tråden låg inte här från början...
    du skämtar. var låg den då? under relationsproblem
  • Shorona

@om inte: vet inte. Kör via appen men om du bläddrar bland tidigare inlägg så finns det ett meddelande om att tråden är flyttad.....

• iser

Jag tycker att det ur ett genusperspektiv ger en helt skev bild till flickor där ute. Alla 3 till 7 åringar försöker se ut som Pippi och kämpar så mycket så att de till och med får peruker i present för att kunna leva upp till idealet. Sen är ju inte flickor så starka, så det har bidragit till att det kryllar av minderåriga flickor i treårs- åldern på gymet där jag går som strävar efter att lyfta hästar. Det kan inte vara sunt.

• Bottis

Pippi är ju underbar. Jag ville vara hon! Karlsson på taket däremot är riktigt elak

• Hibah

Haha, rolig tråd.
    Har alltid varit lite fundersam över Astrid Lindgrens sagor.
    Speciellt rumpnissarna i Ronja rövardotter.
    "Jag behöver hjälpGråter HJÄLP MEJ DÅSkrikandes"
    "Vaffö rårå? vaffö rårå?  vaffö rårå?"

Nils Karlsson Pyssling fick jag ångest av att läsa och Bröderna Lejonhjärta filmen med "KATLA" skrämde livet ur mig.
    Pippi tycker jag däremot om.

• blueberry4

TS här.Flört

Härligt härligt att så många vill tycka till om Pippi och alla andra Astrid påhitt!
    Det var helt klart befogat att tråden flyttades till sandlådan för det hela skrevs ju som ett skämt med lite lite allvar!
    Jag satt faktiskt och tittade på pippi med lillflickan, har ju givetvis sett filmen tusentals gånger förut men aldrig med kritiska ögon. Det finns ju hur mycket som helst att anmärka på i filmen om pippi och om Emil och om Karlsson etc om man vill, men det är ju också ett bergsäkert sätt att förstöra fantasin och lustigheterna.....

Och det är oxå kul att det är så många som vet hur man stavar till pist off!!!!Skrattande

• Jennifer 060828

Min dotter kommer få men för livet Hon inte bara älskar att titta på Pippi Långstrump, utan hon älskar att klä ut sig till Pippi med Förvånad
Svar på tråden Pippi Långstrump - vidrig smörja!