• Love family

vad säger namnet dig?

Fick idén då jag läst många trådar där anonyma tycker att man kan säga till barn eller vuxna att dom har fula namn, tant namn osv. stavningarna är inte viktigt utan namnet i sig. Jag börjar

Miliam

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Svar på tråden vad säger namnet dig?
  • Love family
    BymBym skrev 2011-01-15 17:52:40 följande:
    Tiam - är det ett namn?

Angelina
    Det finns 6 kvinnor som har förnamnet Tiam. Av dessa har 3 namnet Tiam som tilltalsnamn. Det finns 48 män som har förnamnet Tiam. Av dessa har 39 namnet Tiam som tilltalsnamn.

31 dec 2009 ;)

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • Love family
    Mamma till 7 skrev 2011-01-15 18:04:53 följande:
    Tänker på Angelina Jolie och på att hon inte är snygg.... Tänker också att man borde ha valt Angelica istället.

Esaias
    låter som nån eskimo sort :)

Sunna
  • mrslonely

vad menar du med: anonyma tycker att man kan säga till barn eller vuxna att dom har fula namn??

Förstår inte ska man säga ett namn man vill döpa sitt barn till el säga ett fult namn el vad?

• Lindis1974

Belize är ett land i Centralamerika. Även huvudstaden heter Belize. Annorlunda stavning än Belice men får mig att tänks på landet.

• Angeliqan
    Love family skrev 2011-01-15 14:20:52 följande:
    Jovanna
    Heter min dotter juh  En försvenskad variant av namnet Jovana som kommer från Balkan .
  • Love family
    mrslonely skrev 2011-01-15 19:30:17 följande:
    vad menar du med: anonyma tycker att man kan säga till barn eller vuxna att dom har fula namn??

Förstår inte ska man säga ett namn man vill döpa sitt barn till el säga ett fult namn el vad?
    vi ska bara skriva vilka namn som helst..man behöver inte tycka om dom eller ha barn som heter det. en namn lek helt enkelt
  • Mamma till 7
    vildaungarnasmamma skrev 2011-01-15 22:50:14 följande:
    Bellatrix
    (min dotter )
    Tänker att det är ett fantasinamn, låter lite som Beatrix.

Rune
  • Angeliqan

Rune.... Gubbnamn (hade en vårdtagare som hette så).

Ingen som svarade på Emilian så jag testar igen...

Emilian

• klumpfh

Tycker det låder nästan lite som riddares namn, känns ståtligt.

Charlie

• TyskMamma

Låter som en förkortning på namnet Charlotta tycker jag=)
    Maximilian

• Strix
    Bibbidi skrev 2011-01-15 03:41:23 följande:
    Matilda - jättefint namn! Tänker på en gullig liten tjej.

Björn?
    Stark cool kille. Älskar riktigt nordiska namn.
  • Love family

olivia - fint tycker jag. vet att en vän till mig sa håll i dig nu...vet du vad "namn" barn ska heta? hann ju tänka på dom riktiga hemska namnen enligt mig och då klämmer hon ut Olivia. Jag sa bara..Olivia? sa du Olivia? det är ju fint. men smaken är som baken.

Tar min dotters och mitt  namn som vi har som 3dje namn...riktigt släktnamn i vår släkt:)

Linnea

• miss september
    busbajsen skrev 2011-01-14 21:49:53 följande:
    Aveline- Jätte fint! Har nog aldrig hört det namnet förut men nu står det på listan. Låter lite fantasy.

Leo 
    Jag tycker att Aveline är ett jättefint namn och det är inte bara för att min dotter heter det!
Svar på tråden vad säger namnet dig?