• flingan

    Information ang leverans av Pergotime

    Tänkte att jag skulle dela med mig till er som väntar på att Pergotime ska komma in till apoteken. Har varit i kontakt med företaget Merck som säljer Pergotime. Fick detta svar:

    Först vill jag beklaga att vi har leveransproblem på Pergotime.

    Vi har en bekräftad leverans ifrån tillverkaren under vecka 6 (som startar
    med 7 februari). Denna leverans skall då levereras in hos Kronans
    Droghandel, för att sedan skickas vidare ut till deras distribunal, och
    sedan levereras till apotek. Min uppskattning är att det kommer att börja
    levereras ut till apotek under vecka 7.

  • Svar på tråden Information ang leverans av Pergotime
  • flingan

    Hoppas att denna information hjälper någon där ute :)

  • Växjö

    Tråkigt att det ska vara så himla svårt att få tag i Pergotime. Det är oerhört stressande att få vänta en månad till bara för att det strular med leverantören... På apoteket i Växjö sa dem att nästa preliminära leveransdatum var 25/1 men det har kanske blivit framskjutet igen då...

  • flingan

    Håller med dig Växjö, det är mycket stressande! Som om man inte är tillräckligt stressad när det gäller barnverkstaden ändå. Så ska man dessutom behöva oroa sig för om tabletterna finns på apoteket när man behöver dem.  

  • inyourface

    Dom har ju strulat så sjukt länge nu! Började försöka ta ut pergon i maj 2010, fick ut det i december!!! Fick hela tiden höra "vi har nytt datum... dom ska komma den 27e"... osv, hela tiden nytt datum, men aldrig någon medicin. Fattar inte vad dom har för problem?


    The truth hurts, the lie's worse
  • flingan

    Problemet är enligt Merck:
    På grund av produktionssvårigheter hos tillverkaren har Pergotime varit restnoterad.

  • Hjärtefröjd

    Min barnmorska har gett upp att Pergotime ska levereras, så istället skriver hon ut Puregon i injektionsform eftersom effekten är densamma.

  • Pergosyskon

    Om ngn behöver så kan ni köpa av mig. Har en del askar ja inte behöver. Skicka meddelade om ni är intresserade

  • Kronärtskocka

    Någon leverans verkar inte komma i februari och enligt de apotek jag har varit i kontakt med förra veckan är nytt prel. datum 10/3.

  • magnea

    Jag pratade precis med en tjej på apoteket Doc Morris på Valhallavägen i Stockholm. 


     De har ett paket pergotime kvar och beräknar få in mer den 1 mars.

    Lycka till allihopa!
  • flingan

    Ny info från Merck:

    "Leveransen som var planerad till mitten av februari blev uppskjuten till
    början av mars (därav apotekets info) men vi har just fått information om
    att Pergotime beräknas återigen finnas hos distributören den här veckan
    dock i mindre kvantitet än beräknat."

  • Majagräddnos11

    Jag har puregon att använda i februari om någon vill ha.

  • Hjärtefröjd

    Just nu finns pergo på flera apotek i Sthlm. Om man ringer Kronans droghandel kan de reservera ett eller flera paket på ett apotek som har det inne. Vid lunch hade tex Kronans droghandel i Jakobsberg sju paket hemma.

Svar på tråden Information ang leverans av Pergotime