• Mrs Statham

Vad tycker vi om Silbersky?

Ja, vad tycker du om Silbersky?

Inget mesigt annat svar nu. Antingen tycker du om honom eller så gör du det inte. Ta ett beslut och stå för det. 
    Kan vara så generös att ni som finner er helt ointresserade av frågan också får ett alternativ Flört 

Själv tycker jag att han är ett geni. Inte bara för att han klarade av juristutbildningen på 2,5år utan också för sin otroliga förmåga att kunna skilja på sak och person.
    Han har verkligen talets gåva, hans talförhet skulle jag kunna ge väldigt mycket för.
    Jag tycker att han är genialisk och han är en av mina idoler. Det krävs så otroligt många små grå mellan öronen för att kunna hålla på med det han gör. 
    Utan att blinka så säger jag att han är en av dem största förebilderna man kan se upp till, och jag tycker att fler borde tänka på samma sätt och vara som han.

Så vad tycker du?? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker vi om Silbersky?
  • Boothwalker
    Mothes skrev 2011-01-16 14:05:08 följande:
    Skönt att du förtydligade detta för jag hade ingen aning om vem han är och orka inte läsa hela trâden!
    Yey. Jag är inte ensam om att ha noll koll =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Mrs Statham
    Boothwalker skrev 2011-01-16 13:36:42 följande:
    20 av 35. Mer än jag trott faktiskt =)
    www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?artic...
    Jag fick 34 Cool
    Men hur fasen ska jag veta ens VEM Justin Bieber är?!? Vem är det???? aldrig hört talas om...
    Annars var ju de där frågorna huur gamla som helst ju och riktade till barn(?)
    Skulle jag göra ett test om vad som hände förra veckan är jag övertygad om att jag absolut inte skulle ha lika många rätt
  • Boothwalker
    Mrs Statham skrev 2011-01-16 14:10:37 följande:
    Jag fick 34 Cool
    Men hur fasen ska jag veta ens VEM Justin Bieber är?!? Vem är det???? aldrig hört talas om...
    Annars var ju de där frågorna huur gamla som helst ju och riktade till barn(?)
    Skulle jag göra ett test om vad som hände förra veckan är jag övertygad om att jag absolut inte skulle ha lika många rätt
    Jaa du. Har man en syster som tjatar om att vi ska lyssna på honom varenda gång vi åker bil så... Min syster är 22, inte 10. Och hon blir alltid nedröstad =)

Men du vet ju vem silbersky är så du har ju obvious mer nutidskoll än vad jag har =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • snillis
    Mandel skrev 2011-01-16 13:49:54 följande:
    Mediakåt.

Är det inte konstigt att han hör till de advokater som alltid blir försvarare åt en förrövare som figurerat i media?
    Är det bara brottslingar som begår konstiga brott som uppmärksammas i media som har råd med dessa höjdar advokater för jag misstänker att de inte är billiga.
    Eller hjälper dessa herrar vanligt folk med som allämna försvarare? Eller är det våra skattepengar som betalar deras arvoden?
    Han blir offentlig försvarare med samma taxa som alla andra. Han är alltså inte dyrare än vem som helst.
    Och ja, det bekostas av skattepengar (eller försäkringsbolagen eftersom vi har rättshjälp i vår hemförsäkring).

• esther56
    Pyssola skrev 2011-01-16 13:27:17 följande:
    Han är ett avskum som försvarar riktiga avskum. Ett ordentligt överskattar avskum dessutom.
  • Mrs Statham
    Danne123 skrev 2011-01-16 15:10:42 följande:
    Har han någonsin vunnit ett mål?
    Öh ja.
    Hur menar du egentligen? Om han någonsin fått en uppenbart skyldig frikänd eller??
  • Notariatet
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-01-16 10:38:58 följande:
    Det är bara ytterligare en anledning att gilla honom för min del.

Att kunna hålla på principerna att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad och att alla har rätt till en rättvis rättegång och samma försvar från lagen är få förunnat. I teorin så är många anhängare av det men i praktiken så ser och hör man ofta uttalanden som "ta ut och skjut honom" (Anders Englund för att ta ett exempel) så fort någon blir häktad trots att det ännu inte är avgjort. Det krävs en viss styrka för att följa den och jag beundrar de som gör det.

Det jag främst beundrar är dock hans retoriska förmåga.
    Retoriken är ganska enfaldig
  • Notariatet
    Linda1976 skrev 2011-01-16 10:43:52 följande:
    Ja, alla är oskyldiga till motsatsen bevisad. Men han försöker ju få mildare straff även till sådana som är skyldiga (dömda) eller erkänt. Har man sexmördat en minderårig förtjänar man inte kortare straff för att det ev är möjligt. Faktiskt.
    Advokaten ska mildra ett erkännande och staffen har ökat avsevärt fast de sällan gör någon nytta.
  • Notariatet

Jag vet ingen advokat som beundrar Silbersky som beundrar sig själv och framhåller att han är jude. Däremot beundras Borgström. Den bästa advokaten som rökte ihjäl sig och var kollega med Percy Bratt, vad hette han?

• Notariatet
    snillis skrev 2011-01-16 14:17:19 följande:
    Han blir offentlig försvarare med samma taxa som alla andra. Han är alltså inte dyrare än vem som helst.
    Och ja, det bekostas av skattepengar (eller försäkringsbolagen eftersom vi har rättshjälp i vår hemförsäkring).

Brottmål betalas av skattebetalarna
  • Notariatet
    Danne123 skrev 2011-01-16 15:10:42 följande:
    Har han någonsin vunnit ett mål?
    Jag minns bara ett, Sigvard Marjasin.
  • Notariatet
    Mrs Statham skrev 2011-01-16 15:14:38 följande:
    Öh ja.
    Hur menar du egentligen? Om han någonsin fått en uppenbart skyldig frikänd eller??
    Tvärtom tycker jag synd om de som väljer Silbersky, de får ofta max. straff. Men han är över 70 och kanske inte på topp längre.
  • snillis
    Notariatet skrev 2011-01-16 23:42:02 följande:
    Brottmål betalas av skattebetalarna
    Ja, jag sa ju att det betalas av skattepengar.
Svar på tråden Vad tycker vi om Silbersky?