• kattförälder

Problem med min son, nu är det riktigt illa!

Hej, visste inte riktigt vart jag skulle vända mig så jag registrerade mig här på Familjeliv.se. Behöver prata av mig lite känner jag.

Det är såhär att jag är ensamstående och har en son på 15 år som bor hos mig på heltid och nu går det bara går mer utför för hela tiden.
    Det började redan när han började 7an, då började han komma i fel umgängeskrets och det var mycket bråk i skolan med andra pojkar i hans ålder och även med lärarna, vi pratade då om det väldigt mycket men gav inga resultat.

Det fortsatte i 8an men gick fortfarande mer utför, han kom hem full och luktade rök och hotade mig. Jag är inte så stark varken fysiskt eller psykist så jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla den situationen, jag försökte prata med honom om det dagen efter när han hade nyktrat till. Resultatet på det var att han spottade mig i ansiktet.
    Jag visste inte vad jag skulle ta mig till, han fortsatte komma hem full, kan även nämna att det till och med hände på vardagar ibland.

Nu går han i 9an och det har bara blivit värre. Jag har hört från andra föräldrar att han har rökt cannabis. Åter en gång försökte jag prata med honom och förklarade även hur farligt det är med cannabis. Hans respons på det var att han skrattade mig rakt upp i ansiktet och sparkade på en av mina älskade katter. Jag är helt förkrossad.

Kan tillägga att jag inte vågat ta kontakt med soc och sånt med tanke på pojkens framtid.
    Och att allt det här började efter att han fick reda på att jag var homosexuell.

• Svar på tråden Problem med min son, nu är det riktigt illa!
  • kattförälder

Tack för alla tips.
    Jag provar på mopeden, fast han kom inte hem igår kväll, men han dyker nog upp snart.

• kattförälder
    Ramborg skrev 2011-01-17 08:02:08 följande:
    Jag tror inte du är sann TS. Istället för att lova honom mopeden om han sköter sig så köper du honom i EN vecka? Du måste vara världens sämsta förhandlare.

Du, jag har en begagnad bil du kan få köpa.
    Vad är det för bil?
  • Ramborg

Det är en Saab från -96, bara liiite rostig, startar ibland. Fast det får bli en snabb affär för den ska snart besiktas.

Jag tänkte du får den för motsvarande två mopeder. Den är ju minst fem gånger så stor och har motorvärmare. Så det är en bra deal.

• kattförälder
    Ramborg skrev 2011-01-17 17:17:04 följande:
    Det är en Saab från -96, bara liiite rostig, startar ibland. Fast det får bli en snabb affär för den ska snart besiktas.

Jag tänkte du får den för motsvarande två mopeder. Den är ju minst fem gånger så stor och har motorvärmare. Så det är en bra deal.

Vad är det för model?
    Turbo?
    skulle faktiskt behöva en ny bil, till mig själv alltså, trevligt att man även kan annonsera här :)
  • lindab

=)  se till att få vinterdäck nu när det är lite halt...

Tindra, som ett ljus =)
  • Ramborg
    lindab skrev 2011-01-17 22:33:03 följande:
     =)  se till att få vinterdäck nu när det är lite halt...
    Alltså, det är inga problem för är det under fem grader och lite fuktigt så startar den inte.
    Google Is Your Friend
  • boolprop

Börjar fundera på om hela inlägget initialt är ett stort skämt. Är det på riktigt så glöm allt vad framtid är..
    Det är bara waste of time o höra hur en yngling som har hela livet framför sig med rätt förutsättningar..kastar allt åt helvete. Ingen respekt, helt arrogant jävla unge.
    Men med föräldrar som tycker det är OK att släppa på alla gränser?? Det är bara att beklaga. Jag gick en utbildning till behandlingsassistent för många år sedan..mer än hälften i klassen hade tidigare missbruk bakom sig. Det dom efterlyste när dom var barn/tonåringar var villkorslös kärlek och gränssättningar /REGLER.
    Dom flesta hade svängdörrar, det var ingen jävel som brydde sig om dom kom hem eller inte den dagen.
    Är man 18 och bor hemma..ja då är det fortfarande en del regler som man får rätta sig efter som "barn/tonåring"

• sofializa

Kanske kan du och dina katter få skyddad identitet och hemlig adress? Om sonen inte hittar er så behöver du inte oroa dig längre!

• carnitas01

TS, din son verkar ha någon beteende störning, i alla fall i din beskrivning av honom. ADHD? Sen förstår jag att han skrattar när du säger till han att det är farligt, skrämselpropaganda funkar inte längre. För kunskap om CB är bara några knapptryckningar iväg: Dock så är just åldern en av de riskzoner det finns med CB, det tvistas om vilken ålder denna förhöjda risk avtar. En del säger 16 andra 18 och en del säger den förhöjda risken med CB först försvinner i en ålder av 22år. Och såklart har vi de som anser man aldrig kan skadas av CB, vilket är lika tokigt som att säga CB är farligt. Sparka katten hade fått mig i alla fall att sätta hårt mot hårt. Och köpa moppe efter en vecka att inte dricka för 27000, får mig definitivt känna att du inte har lite problem med prioriteringar. Kan tänka mig denna vecka så är han pårökt 24/7 istället :/

• Ian

Gammal tråd, men jag måste säga att du TS är världens sämsta förälder.
    Det är ditt fel att han beter sig på det sättet han gör, du köper skit åt honom bara för han ska vara lugn i en vecka som han inte ens är. Såna som du ska inte skaffa barn, då kanske vi slipper skitungar som din avkomma.

Förövrigt är jag 15 år, så bara våga säga att jag är gammal trots att jag beter mig som det.
  • MLT
    Ian skrev 2011-08-06 18:59:53 följande:
    Gammal tråd, men jag måste säga att du TS är världens sämsta förälder.
    Det är ditt fel att han beter sig på det sättet han gör, du köper skit åt honom bara för han ska vara lugn i en vecka som han inte ens är. Såna som du ska inte skaffa barn, då kanske vi slipper skitungar som din avkomma.
    Tror du skulle behöva läsa ts igen, även mellan raderna så kanske du förstår.. Förstår du fortfarande inte så läs några av de andra svaren..
Svar på tråden Problem med min son, nu är det riktigt illa!