Problem med min son, nu är det riktigt illa!
Hej, visste inte riktigt vart jag skulle vända mig så jag registrerade mig här på Familjeliv.se. Behöver prata av mig lite känner jag.
Det är såhär att jag är ensamstående och har en son på 15 år som bor hos mig på heltid och nu går det bara går mer utför för hela tiden.
Det började redan när han började 7an, då började han komma i fel umgängeskrets och det var mycket bråk i skolan med andra pojkar i hans ålder och även med lärarna, vi pratade då om det väldigt mycket men gav inga resultat.
Det fortsatte i 8an men gick fortfarande mer utför, han kom hem full och luktade rök och hotade mig. Jag är inte så stark varken fysiskt eller psykist så jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla den situationen, jag försökte prata med honom om det dagen efter när han hade nyktrat till. Resultatet på det var att han spottade mig i ansiktet.
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till, han fortsatte komma hem full, kan även nämna att det till och med hände på vardagar ibland.
Nu går han i 9an och det har bara blivit värre. Jag har hört från andra föräldrar att han har rökt cannabis. Åter en gång försökte jag prata med honom och förklarade även hur farligt det är med cannabis. Hans respons på det var att han skrattade mig rakt upp i ansiktet och sparkade på en av mina älskade katter. Jag är helt förkrossad.
Kan tillägga att jag inte vågat ta kontakt med soc och sånt med tanke på pojkens framtid.
Och att allt det här började efter att han fick reda på att jag var homosexuell.