• Anonym

10 år och använder BH !!!!!!

Min mans dotter är tio år och önskar sig BH i julklapp !! när hon kom i helgen så såg jag att hon hade en vadderad BH under tröjan som hennes mamma köpt, hon har även fått sminka sig i två års tid, jag tycker att det är för jävligt,
    vilka signaler sänder man ut när man tycker att en tio åring ska vara vuxen ?? !! ,min sambo säger inget han orkar inte ta konflikter med mamman utan är tyst och jag har ingen makt idetta fallet, hon är ju inte min!!
    Blir så jävla arg på amman att hon inte kan skaffa sig kompisar och låter flickan vara barn.......hur ska detta sluta !! ABort vid 13 årsålder....

VAd tycker ni ??

• Svar på tråden 10 år och använder BH !!!!!!
  • vf00

Jag fick börja använda bh när jag var 12 men då behövde jag det också och de var också då jag började använda lite smink som mascara och läppglans, men varför använda bh när man inte behöver de? Det ser ju bara löjligt ut.

• M166
    Anonym skrev 2005-11-22 16:46:15 följande:
    Min mans dotter är tio år och önskar sig BH i julklapp !! när hon kom i helgen så såg jag att hon hade en vadderad BH under tröjan som hennes mamma köpt, hon har även fått sminka sig i två års tid, jag tycker att det är för jävligt,
    vilka signaler sänder man ut när man tycker att en tio åring ska vara vuxen ?? !! ,min sambo säger inget han orkar inte ta konflikter med mamman utan är tyst och jag har ingen makt idetta fallet, hon är ju inte min!!
    Blir så jävla arg på amman att hon inte kan skaffa sig kompisar och låter flickan vara barn.......hur ska detta sluta !! ABort vid 13 årsålder....

VAd tycker ni ??
    Usch... Så 10-åringen går UT med vadderad BH? Och jag trodde jag var extrem som vill inte att bonusdöttrar badar i bikini...
  • Anonym
    M166 skrev 2012-11-03 21:08:27 följande:
    Usch... Så 10-åringen går UT med vadderad BH? Och jag trodde jag var extrem som vill inte att bonusdöttrar badar i bikini...

10-åringen är väl 17 idag....
  • M166
    Anonym skrev 2012-11-03 21:15:42 följande:

10-åringen är väl 17 idag....
    Haha, jo. Återstår bara frågan om hon har en 4-åring idag
  • elmadumle

Mina har velat prova bh vid den åldern, det finns ju från 70 AA typ med vaddering. Jag tycker inte det är fel, framför allt inte om deras kompisar har det. Sedan kan man ju ha åsiker om det som om mycket annat.

• Anonym (helt ok)

Det är helt ok att vara 10 och använda BH.
    Jag själv började med BH som 10åring. Man vill va lite "vuxen" och för många barn börjar brösten utvecklas då och vara ömma, då är det skönt med lite skydd.

String började jag med när jag var 11. Och likaså sminkningen, jag började sminka mig varje dag från att jag var 11.

Mina föräldrar sa aldrig ifrån, det va varken konstigt för dom eller mig.

Idag är jag 25 och kan säga att jag aldrig gjort nån abort (nämner det eftersom TS verkar tro att BH och smink leder till abort) 

• sextiotalist

Smink tycker jag inte är OK, men BH ser jag inga problem med. Några skriver att man skall få BH först när man fått bröst, men vad jag minns så gjorde det ont långt innan brösten börja växa.
    String fattar jag inte varför man köper till barn, men det är väl de som är har haft string så länge de kan minnas så det ser inga andra alternativ skulle jag tro. Jag hade aldrig köpt så obehagligt plagg om jag hade en dotter 

• Anonym

min bonus är 11 och hennes mormor har köpt såna där "silikoninläggstuttar", bh:ar, massvis med smink, små tunna trönor, tajta byxor och högklackade skor åt henne. Min dotters kompisar reagerade på detta och sa att hon ser ut som någon som går på gatan, och tyvärr, hon gör det. Har tagit upp detta med min sambo och han ska prata med deras mormor. Problemet är att även mamman köper detta åt dottern. Sista gången hon kom hit hade hon en minikjol och nätstrumpor samt högklackade kängor på sig.

• mrsStatham
    vf00 skrev 2012-11-03 09:10:13 följande:
    Jag fick börja använda bh när jag var 12 men då behövde jag det också och de var också då jag började använda lite smink som mascara och läppglans, men varför använda bh när man inte behöver de? Det ser ju bara löjligt ut.
    Hur sjutton hittade du den här tråden!?!
    Bara två saker är oändliga
  • hhhh01

Jag tycker att oavsett om man är 40 eller 10 att man ska få ha string och bh?Började med bh när jag gick i början av fyran och köpte string i slutet av feman!!!!

Svar på tråden 10 år och använder BH !!!!!!