• ciccimaria

    Uppsalamammor som väntar syskon vår/sommar/höst 2011

    Hej! Cecilia heter jag och väntar mitt andra barn i juli 2011. Jag fick en pojke 2008.  Jag tyckte mammaledigheten var en mysig tid och undrar om det finns några i Uppsala som är intresserade av att träffas och hittar på roliga saker tillsammans?

  • Svar på tråden Uppsalamammor som väntar syskon vår/sommar/höst 2011
  • enny signatur

    Hej, jag har en dotter som föddes 2007 och väntar andra barnet nu i höst...

  • baby baby

    Hallå alla!
    Vi har fått tillökning i familjen med en son och lillebror! Vi är så glada!
    Drömmer
    Lillebror föddes den 13 maj, vägde 4060 gram och var 51 cm lång.
    Tiden rusar i väg och vi har haft fullt upp med allt möjligt under sommaren, ser att det har varit lite tyst här på tråden. Hoppas alla hittar tillbaka snart och att vi kan boka in en träff framöver.
    Ha det så bra och njut av den sol som finns kvar! 

  • k och k

    Grattis baby baby! Här har vardagen kommit tillbaka igen efter sommaren och går nu bara och väntar på september och en liten! :)

  • ciccimaria

    Grattis baby baby!!! 
    Vi har också fått vår lillebror som hade lite bråttom och kom den 26/6 fast han var beräknad den 12/7. Var gul i början och vägde lite så var trött och lite orkade inte äta så bra. Fick ge extra mat i 2 veckor innan han orkade amma. Han har dock växt jättebra och väger nu ca 4,5 kg. Tyvärr har han fått kolik och vi kämpar på på kvällarna då han skriker i några timmar. Jag är själv mycket eftersom min man jobbar utomlands och är borta flera dagar i sträck så det är rätt kämpigt ibland att lyckas ta hand om båda killarna själv. Tycker dock att storebror tagit det bra hittills trots att han inte ens är 3 år ännu.  

    Lycka till ni andra som fortfarande väntar =)
    Vi ses gärna så småningom. Har storebror hos dagmamma från 9-14 4 dagar  i veckan. Hur gör ni andra med syskonen?
     

  • k och k

    Vi har dottern på 2,5 på dagis mellan 8.30-13.30 mån-tors från nu och ska fortsätta med det sen också. Åtminstonde fram till flytten och sen får vi se om vi får byta dagis eller om det är kört och vi får ha kvar samma, hoppas på att man kanske kan kompromissa och låta dottern gå hela dagar i så fall men färre dagar. Det är inte förns i mitten av oktober så vi har inte hört något om hur köerna ser ut i Vänge dit vi ska flytta. Tänkte ringa kommunen och fråga men har än så länge inte kommit mig för.

  • ciccimaria

    Tack! Storebror heter Felix och lillebror Fabian. Jag funderar också på färre dagar och längre dagar. Tycker det är lite stressigt när det bara är några timmar. Försöker sova lite på dan eftersom Fabian vaknar så många gånger på natten och då hinner jag inte göra någonting alls förutom det. 
     

  • k och k

    Hej hej! Hur står det till med alla? Några fler som har fått sin bebis än? :)
    Vi väntar fortfarande med spänning, idag är det två veckor innan bf!

    Vi skulle kunna ta och ses något nu när vardagen och hösten kommit in på allvar?

  • k och k

    Hej allihopa, vi har fått våran lilla Alva. Hon kom 8/9. Dagarna går mest ut på att amma och mysa ;) hon är vaken ganska mycket imellanåt men fäster inte blicken än.

    Hur går det för er andra? :)

  • ciccimaria

    Grattis till lilla Alva!! För oss går det bra nu. Fabians kolik börjar ge sig och han börjar sova bättre också. Fungerar fortfarande bra med storebror. Tycker han har haft grymt bra tålamod när Fabian skrikit så mycket. Tror jag tycker det varit jobbigare än honom ibland =)

     

  • baby baby

    Den här tråden verkar ha dött ut...
    Kanske alla mammor nu har fullt upp när det dykt upp fler barn. Jag själv har händerna fulla när båda barnen är hemma. Jag njuter av föräldraledigheten och tycker att tiden går alldeles för fort, redan 8 månader sedan lillebror kom till världen...
    Ha det gott allesammans! 

  • gugeligu
    baby baby skrev 2012-02-09 12:14:34 följande:
    Den här tråden verkar ha dött ut...
    Kanske alla mammor nu har fullt upp när det dykt upp fler barn. Jag själv har händerna fulla när båda barnen är hemma. Jag njuter av föräldraledigheten och tycker att tiden går alldeles för fort, redan 8 månader sedan lillebror kom till världen...
    Ha det gott allesammans! 
    jag har en 3 månadersi damnem
Svar på tråden Uppsalamammor som väntar syskon vår/sommar/höst 2011