• Onandon

Hittar ingen bh..

Var igår med sambon på ett shoppingcenter för att hitta mig en (eller flera) bh som passar. Slutade med att jag gav upp.
    Sambon fick springa som en idiot och hämta nya storlekar och INGEN passade. Alltid var det något som satt fel. Hittade en bh som satt skönt, men då skruvade den sig konstigt över brösten.
    Kommer sluta med att jag får gå utan bh. Får varva mellan två stycken nu för att jag aldrig kan hitta några nya. De jag har nu har börjat sitta löst runt om, har spänt så mycket det går, och kupan sitter dåligt, hela brösten får inte plats i kupan. 80C är det jag har nu.
    Testade en massa, hela C och D hyllan rättare sagt, sedan gav jag upp, så stora bröst har jag ändå inte att jag ska behöva större bh än så.
    Vet inte hur jag ska hitta mig nya bh:n mera. De enda ställena som finns på 10 mils avstånd (som jag vet om) är HM, Lindex, Kappalh.. Typ. Där hittar man ju aldrig något nu för tiden.
    Blir galen.

• Svar på tråden Hittar ingen bh..
  • Rafael90

Börja med att ta reda på vilken storlek du egentligen har. Jag använder den här sidan: www.twilfit.se/provrummet/din-bh-storlek.php

Trodde länge att jag hade 75A eller 75B bara för att det hade jag på de första bh-arna jag köpte och de har jag använt hela tiden sen dess även om de suttit dåligt. När jag faktiskt mätte fick jag reda på att jag hade 65C, hittade en bh som passade på första försöket och slapp stå där i provrummet och känna att "neeeej, är det mina bröst det är fel på eller?!" :P

• Denebola
    Rafael90 skrev 2011-01-30 17:32:27 följande:
    Börja med att ta reda på vilken storlek du egentligen har. Jag använder den här sidan: www.twilfit.se/provrummet/din-bh-storlek.php

Trodde länge att jag hade 75A eller 75B bara för att det hade jag på de första bh-arna jag köpte och de har jag använt hela tiden sen dess även om de suttit dåligt. När jag faktiskt mätte fick jag reda på att jag hade 65C, hittade en bh som passade på första försöket och slapp stå där i provrummet och känna att "neeeej, är det mina bröst det är fel på eller?!" :P
    Vill bara "varna" lite för sådana tester på internet... Just den där sidan ger mig kupa AA, och jag har (som jag skrivit ovan) D. Så använd bara dessa tester med en nypa salt...
  • Rafael90
    Denebola skrev 2011-01-30 17:34:15 följande:
    Vill bara "varna" lite för sådana tester på internet... Just den där sidan ger mig kupa AA, och jag har (som jag skrivit ovan) D. Så använd bara dessa tester med en nypa salt...
    Jag tycker också det är lite konstigt eftersom det inte verkar finnas någon storlek A när jag provar med olika siffror, bara AA och sen B. Men det är den bästa sidan jag hittat iallafall, och jag gillar inte riktigt tanken på att ha nåt butiksbiträde som mäter min bh åt mig :P
  • Clotilda

Men du, jag kollade upp underkläder i Luleå på eniro, och det verkar finnas en hel hög med underklädesbutiker. Skriv ut en lista och åk dit.

• Pyssola

En annan har samma problem - det är lite klurigt att finna en amingsBH i storlek 75H. Jag finns också i Luleå, jag ska ta mig en dag och kolla om jag hittar någon BH att använda på någon underklädesbutik här. Fast jag hyser inga större förhoppningar... :-/

• Onandon
    Rafael90 skrev 2011-01-30 17:32:27 följande:

Har kollat den där sidan, får 80AA som svar. haha. Skulle jag sätta på mig en sådan så täcker det nog endast bröstvårtorna :D hahaha
  • Onandon
    Pyssola skrev 2011-01-30 21:40:37 följande:
    En annan har samma problem - det är lite klurigt att finna en amingsBH i storlek 75H. Jag finns också i Luleå, jag ska ta mig en dag och kolla om jag hittar någon BH att använda på någon underklädesbutik här. Fast jag hyser inga större förhoppningar... :-/
    Vad jobbigt :/
    Du har inga tips på vart i Luleå det finns underklädesbutiker? :) Får vara glad om jag hittar in till stan med bilen, men när jag väl hittat till kulturens hus så hittar jag in till Smedjan, Shopping osv :) hehe.
  • Cornellia
    Onandon skrev 2011-01-30 22:33:37 följande:
    Vad jobbigt :/
    Du har inga tips på vart i Luleå det finns underklädesbutiker? :) Får vara glad om jag hittar in till stan med bilen, men när jag väl hittat till kulturens hus så hittar jag in till Smedjan, Shopping osv :) hehe.
    Jag har bott i Luleå, och har alltid haft problem med bh:ar. Min favorit bh-affär är ingrids underkläder i umeå, men även change i Umeå.

I Luleå finns det en underklädesaffär som är bra, Eleonora Laura, mitt problem där att hon brukar inte ha så mycket i min storlek (80H). Jag gissar att hon kan hjälpa dig betydligt bättre.

Men om du far förbi Umeå så spring in till ingrisd underkläder, tjejen som äger den affären är helt grym, och hon ger sig inte förren man hittat en BH som passar

Här är iaf den i Luleå:
    www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx%252f0mCcnAyUgaOIA7mw%253d%253d&vad=underkl%e4der&var=lule%e5
  • Onandon
    Cornellia skrev 2011-01-30 22:39:02 följande:
    Jag har bott i Luleå, och har alltid haft problem med bh:ar. Min favorit bh-affär är ingrids underkläder i umeå, men även change i Umeå.

I Luleå finns det en underklädesaffär som är bra, Eleonora Laura, mitt problem där att hon brukar inte ha så mycket i min storlek (80H). Jag gissar att hon kan hjälpa dig betydligt bättre.

Men om du far förbi Umeå så spring in till ingrisd underkläder, tjejen som äger den affären är helt grym, och hon ger sig inte förren man hittat en BH som passar

Här är iaf den i Luleå:
    www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=sek7B...
    Åh tack så mycket!
    Ja jag borde nog hitta något där, eftersom varken C eller D passade på de butikerna jag var på igår (D var ganska nära), så borde det nog bli E, så förhoppningsvis ska jag nog hitta något där då! :D
    Och dit hittar jag också! toppen! :D
  • randigadamen

Gå till en underklädesaffär och be om hjälp. De brukar vara jätteduktiga på att hitta rätt kupa och storlek. De har ju hjälpt så många kvinnor. HM och Lindex är nog inte riktigt lika duktiga då de säljer en massa andra saker men du kan ju alltid fråga på t ex Lindex.

Mitt favoritmärke är Loveable. Lite dyrare men väl värt varenda krona. Använder min Loveable-BH jämt utom när den tvättas och ska beställa fler! 

• randigadamen

Oj, jag svarade visst lite sent. Men lycka till då! Och vill du ha en bekväm bh som inte syns under t ex vita kläder köp Lovable hudfärgad. Inte så sexig men funktionell och bekväm.

• Pyssola

Här är iaf den i Luleå:
    Då verkar det kört för min del - har hon inte 80H så lär hon väl inte ha 75H heller. ;)
  • dicny
    Pyssola skrev 2011-01-31 09:41:30 följande:
    Då verkar det kört för min del - har hon inte 80H så lär hon väl inte ha 75H heller. ;)
    Jag hade H-kupa när jag ammade och jag använde Changes amningsbh:ar. De är jättebra! Det går att beställa på deras hemsida om man inte har nån butik nära. De är ju inte gratis, men de är helt klart värda varenda krona!

shop.change.com/se/bh/amnings-bh/765/
  • Cornellia
    Pyssola skrev 2011-01-31 09:41:30 följande:
    Gå in och hör med henne. Ibland har hon större kupor inne, men tydligen försvinner dom fort.
  • Pyssola

Här är iaf den i Luleå:
    Jag var dit idag (bättre sent än aldrig, ehe) och de var helt kanon där! Lyckades kräva fram en BH i min storlek, vilket visade sig vara en 70H (sådana hittar man ju verkligen överallt liksom). Inte det lättaste jobbet direkt, men efter att ha provat och testat så hittade vi en perfekt. Så dem kan jag varmt rekomendera, jag lär handla där fler gånger!
  • Tizzan

Här är en till med samma problem.. Jag och tjejerna på change har gett upp ihop ett par ggr till och med! Men.. Var inne på babyproffsen förra veckan och i all hast fick jag se att dom hade amnings-bh där.. Ja dom kostar ju en slant men dit ska jag och köpa sen.. Jag är en 75H ungefär.. Möjligen 80G.. Och det fanns där ;) men som sagt.. Amnings-BH då..
    Finner dock inget annat nånstans så hoppas brösten "tar form" och sitter bättre i nåt i vanlig bh-väg, sen efter graviditet och amning mm.. Dom får gärna krympa 5 kup-storlekar hihihi

• Onandon
    Pyssola skrev 2011-03-25 17:38:32 följande:
    Jag var dit idag (bättre sent än aldrig, ehe) och de var helt kanon där! Lyckades kräva fram en BH i min storlek, vilket visade sig vara en 70H (sådana hittar man ju verkligen överallt liksom). Inte det lättaste jobbet direkt, men efter att ha provat och testat så hittade vi en perfekt. Så dem kan jag varmt rekomendera, jag lär handla där fler gånger!
    Vart är det den ligger?
    Är det den som ligger i Strand gallerian? :)
    Sist jag var i Luleå i februari så hittade jag en BH på Lindex som passade PERFEKT. Men nu är den använd flitigt, vet inte om det är jag som gått ner i vikt, eller den som töjt ut sig, så nu är den för stor, börjar bli ett stort glapp över brösten :(
    Måste ta mig en Luleå resa igen verkar det som. hehe
  • Pyssola
    Onandon skrev 2011-03-25 23:10:54 följande:
    Vart är det den ligger?
    Är det den som ligger i Strand gallerian? :)
    Sist jag var i Luleå i februari så hittade jag en BH på Lindex som passade PERFEKT. Men nu är den använd flitigt, vet inte om det är jag som gått ner i vikt, eller den som töjt ut sig, så nu är den för stor, börjar bli ett stort glapp över brösten :(
    Måste ta mig en Luleå resa igen verkar det som. hehe
    Nej, inte i Strand, den ligger på Storgatan i närheten av systembolaget i stan. :)
Svar på tråden Hittar ingen bh..