• kikki kikki

    Vad är det för regler igentligen här på FL?

    Jag är inte ensam om att ifrågasätta FL metoder och regler,

    Jag och många med mig tillbringade 1 dygn tillsammans i en tråd som sen plockades bort utan förvarning och snabbt öppnades en ny men även den togs bort.

    jag har inte vart med på FL mer än några dagar och tyckte att det var en bra sida/forum men nu sitter jag alldeles förstummad över deras sätt.

  • Svar på tråden Vad är det för regler igentligen här på FL?
  • linjes

    Har vart med många år och det finns inget att bli förstummad över längre

    Man vänjer sig

  • Pyrro_b
    kikki kikki skrev 2011-01-31 07:53:30 följande:
    Jag är inte ensam om att ifrågasätta FL metoder och regler,

    Jag och många med mig tillbringade 1 dygn tillsammans i en tråd som sen plockades bort utan förvarning och snabbt öppnades en ny men även den togs bort.

    jag har inte vart med på FL mer än några dagar och tyckte att det var en bra sida/forum men nu sitter jag alldeles förstummad över deras sätt.
    Håller med till fullo, vad är det där för skitbeteende. Man får diskutera allt möjligt  SKIT men när det kommer till nått verkligt då tas det bort. Fattar verkligen ingenting!!!
  • Discostella

    Håller också med. Och i stället för att ge vettiga svar så stängs tråden där borttagandet diskuteras (precis som denna tråden snart kommer stängas...). Fegt och dåligt fl!

  • rosmas

    håller med!! Och sen de här himla fasonerna med att inte diskutera enskilda ärenden, löjligt!!


    ~~Edvin 070816~~Theo 090211~~
  • kikki kikki

    vet inte om det är så jäkla enskilt när vi var väldigt många som som skrev och läste tråden

    och fl kan väl vara liiiite mänskliga tycker jag.....men icke

  • rosmas

    Nej verkligen... Det känns lite som att dom vet att dom har gjort fel och vill inte att det ska grävas vidare i det! Snart är nog den här tråden stängd också!


    ~~Edvin 070816~~Theo 090211~~
  • Trickety

    Vad jag förstår så har fl plockat bort tråden jag och många med mig följde med spänning... Nu undrar jag om det är någon som vet  hur det var det sista dom såg... Jag var borta under kvällen igår och hade ingen möjlighet att kolla... tänkte göra det nu men det gick ju inte... Nån som kan uppdatera mig lite... med risk för att den här tråden stängs också kanske...
    Men är ju väldigt orolig för ts i den stängda tråden... :(

  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

    Det är så det funkar här, och det är ingen idé att man försöker kritisera fl. Ingen lyssnar på medlemmarna (längre).

  • Brunnsbo
    Trickety skrev 2011-01-31 08:39:27 följande:
    Vad jag förstår så har fl plockat bort tråden jag och många med mig följde med spänning... Nu undrar jag om det är någon som vet  hur det var det sista dom såg... Jag var borta under kvällen igår och hade ingen möjlighet att kolla... tänkte göra det nu men det gick ju inte... Nån som kan uppdatera mig lite... med risk för att den här tråden stängs också kanske...
    Men är ju väldigt orolig för ts i den stängda tråden... :(
    vad var det för tråd?
     
  • ellenerika

    Får man starta en tråd där man stöttar en speciell person här inne? (menar jag tjejen som fick sin tråd borttagen) För det kanske vi skulle göra? Om man får det?

    Måste vara hemskt jobbigt för henne att få tråden borttagen.. Usch, Stackars tjej.

  • Försök inte

    Moderatorn skrev att de hade BEVIS för att det var ett troll som skrev utan att de ville tala om vad det rörde sig om. Moderatorn sa också att de tar inte bara bort trådar utan vidare. Det finns alltså bevis på att den tråden var ett troll..

  • Försök inte

    DETTA SKREV MODERATORN. HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT FATTA!

    Som sagt. Ni har fått svar på varför tråden plockades bort. Och att vi inte plockar trådar utan orsak. För mer information om forumreglerna kan ni kolla här.


    Nu stänger vi den här tråden och den kommer förmodligen plockas bort men får ligga kvar ett tag så ni kan läsa svaret.
    Anledningen till att den här tråden stängs och kommer plockas är att det inte är tillåtet att diskutera enskilda ärenden i forumet. Anledningen till att den får ligga kvar ett tag är att det är så många som har frågor om vad som hände.

    //Moderatorerna.
  • JAG är BÄST
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-31 08:41:15 följande:
    Det är så det funkar här, och det är ingen idé att man försöker kritisera fl. Ingen lyssnar på medlemmarna (längre).
    VA?? har dom någonsin lyssnat på medlemmarna???
  • Wilowa

    Redaktionen kan väl se vem som ligger bakom anonyma inlägg och den som startat tråden var kanske känd sedan tidigare som troll.

    "Förtrollningen" verkar ju ha fungerat bra eftersom så många verkar ha svalt betet. Den bistra sanningen är att här på fl måste man hela tiden vara kritisk och ifrågasätta sanningshalten i det man läser. Är man bara vaken så ser man lätt att vissa saker helt enkelt inte går ihop.

  • Forumvärd

    Jag gör ett klargörande här och sedan kommer tråden att stängas Trådar kan tas bort av någon av följande anledningar:
    1. Tråden har spårat ur eller dess trådstart bryter mot reglerna.
    2. Trådstartaren har själv bett att få tråden borttagen.
    3. Tråden har bedömts vara en sk. "trolltråd", dvs en oann tråd skapad i syfte att provocera.

    Vad som gäller i detta specifika fall har vi ingen möjlighet att diskutera med övriga medlemmar. Det är mellan Familjeliv.se och personen som har startat tråden.


    Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
Svar på tråden Vad är det för regler igentligen här på FL?