Vad tycker du om Goboken?
Motivera ditt svar.
Fördelar eller nackdelar med goboken?
Några böcker du tycker speciellt om?
Motivera ditt svar.
Fördelar eller nackdelar med goboken?
Några böcker du tycker speciellt om?
Dotterns favoritböcker finns i Goboken sortiment (till vårt förtret!) - hade dem tills hon var 18 månader.
Könsrollerna och livsstilen är ju rätt trist, och bildmaterialet uppenbart fotoshoppat - samma bild återkommer på flera ställen, och den nya kompositionen har figurerna olika perspektiv, vilket verkligen är en låg ambitionsnivå. Den litterära förmågan har ju redan belysts.
Tyckte att det bästa med Goboken var att man fick babytåliga böcker hemlevererade, men särskilt prisvärt var det ju inte. Har sagt upp dem nu.
Både sonen och jag älskade mitt 123. De böckerna är så bra. Vi har även mitt abc men de böckerna tycker vi är mycket sämre.
Jag gilla Goboken, tycker böckerna var så fina
Vi var med i GoBoken i sonens första fyra år. Sedan har vi testat 123 och nu GoBoken Fakta. Vår son har gillat nästan alla böckerna men vi tycker det är för dyrt så vi funderar på att avbryta Fakta. Sonen gillar ändå bara boken om dinosaurier. Så envisas de med att skicka med ett spel, varje gång får man spelkort. Spelet kan vi vara utan men det följer med och kostar också pengar. Är rätt besviken också. Är även med i Kråkes bokklubb. Dem gillar sonen som är 5 år nu.
Inte värt pengarna.
Nu när sonen är liten (8 månader) tycker jag att det är bra, för man får stabila kartong-böcker med lagom mycket text och som även går att prata själv om bilderna. Jag tycker att det är svårt att hitta småbarnsböker i vanliga bokhandleln.
Tycker inte om dem - tråkiga böcker med tråkiga färger. Gick över till Barnens Bokklubb och är jätte nöjd.
Otroligt dålig kvalitet på den litteraturen. Pinsam.
Hade Goboken under sonens första två år. Tyckte det var bra när sonen var 0-1 år (eller... iaf wille-böckerna, resten var rätt dåligt) Efter 1 år så har böckerna varit katastrofalt tråkiga! Allt är så färglöst och gammeldags och trist! Blä! Dröjde ett år innan jag sa upp det dock, mest för att jag alltid glömde bort att avbeställa.
När jag väl ringde och sa upp abonnemanget så pratade jag med en otrevlig tjej som tjatade om att nästa paket var minsann jättefint och med en jättebra och omtyckt bok, och ska jag inte istället säga upp det EFTER nästa paket, eftersom det är ett så fiiint paket och bla bla bla.... Nej tack.
Nu har vi Barnens Bokklubb - mycket bättre!
hej! har en liten kille på 3 månader här hemma som jag börjat läsa för lite smått, fick igår ett erbjudande från goboken på posten men har inte svarat ännu, tyckte det verkade onödigt dyrt och enligt många här verkar de inte vara värt pengarna men kan ni ge några andra tips på böcker för små bebisar!, finns det något på biblioteket för så små?, eller någon annan bokklubb som jag kan gå med i som är bättre?
Var medlem sonens första år. Texterna var riktigt dåliga, tycker vi. Det gick inte att få in nån rytm när man läste och jag vet att flera som var hemma hos oss på besök och som tittade i dessa böcker höjde på ögonbrynen och kommenterade det "dåliga" språket i böckerna.
Jag hyste dock inget agg till Goboken förrän jag behövde ha kontakt med dem. Mailade dem lite frågor ang mitt medlemsskap, fakturor osv. Fick ett oförskämt svar, i vilket avsändaren genomgående använt sig av "Caps Lock" och slösat med utropstecken i, precis som om jag hade svårt att fatta. Visade detta svarsmail för några vänner (vilka också var med i Goboken) och de sade faktiskt upp sina medlemsskap för de tyckte att så ska ett företag f_n inte bemöta sina kunder.
Jag skrev sen ett mail till Goboken att jag ville säga upp mitt medlemsskap och ville att de skulle bekräfta detta, så att jag slapp gå in och avboka varenda kommande bokpaket. De bemödade sig inte ens att svara, men de tog bort mig tack och lov. (Hade då handlat böcker för ca 2500 spänn, så ett svar kunde de liksom kostat på en, tycker jag) Måste säga att jag varit med i många bokklubbar genom åren och aldrig blivit besviken, men Goboken var en kalldusch. Blir definitivt inga fler böcker från dem till småsyskonet som kommer snart.
Dom är avskyvärda... Dom ringde stup i kvarten innan mitt barn ens var fött. Dom kom med en massa hemska, dåliga argument som "går jag inte med nu så är det försent". Aldrig aldrig aldrig att jag går med där.
Blandat. En del böcker har blivit favoriter här hemma och andra är inte speciellt bra.
Nackdelen med Goboken är att de som jobbar där är så tjatiga, och inte förstår att ett nej är ett nej. Fast Lilla svalan är likadana, så egentliogen ska man väl vara försiktig med barnbokklubbar.
Inget för oss. Vi tog tre olika startpaket och de funkade hyfsat eftersom vi inte hade så många småbarnsböcker. Men jag störde mig otroligt på "läsanvisningarna" på några av böckerna typ: "läs texten för ditt barn och låt barnet peka på bilden..." Precis som om man inte hade fattat hur en bok funkar.
Kolla in min blogg http://blogg.alltforforaldrar.se/morsanj där har jag idag postat ett inlägg om just bokklubbar och Goboken!! Dessutom kommer det under nästa vecka komma en tävling där du får chansen att vinna böcker från Goboken - missa inte det!
Hatar gör jag väl inte men tycker inte de håller måttet samt för dyrt!