Alexis mamma skrev 2011-02-10 17:38:30 följande:
både när han vaknar och efter ev. matning (fast han äter nästan aldrig på natten längre, ibland nån gång vid fyra då får han en flaska eftersom min mjölk har sinat nu eftersom han föredrar fast föda :)
Sätter honom på pottan direkt eftersom han gallskriker tills han har fått kissa/bajsa....somnar han inte om efter det brukar han vara hungrig, så då fåt han mat. Efter det kissar han igen o sen somnar han om gott... sätter honom alltid direkt på pottan när han vaknar på morgonen vilket han verkar uppskatta.
En fråga till er som har torra pojkbebisar - vad har ni för kläder på dem för det mesta? Jag tycker tröja o byxor blir så dumt eftersom det glipar så i midjan, o knapparna på bodyn känns inte som de e så sköna när de inte har blöja utan bara småbyxor under....har tänkt tröja + sparkbyxor/hängslebyxor utan fot och utan knäppning i grenen, men då tar det ju iofs litelängre tid att få av när de har bråttom på pottan....
Jag har alltid älskat hängslebyxor. Jag tycker inte det tar längre tid att ta av sådana än ett par vanliga byxor. Är de bara rätt breda knäpper man ju upp högst upp och drar ner. Knappar på body är ingen höjdare.