• Alexis mamma

Wow - det funkar!

..men nu när han äntligen slutat äta på natten så vill han upp o kissa istället... det är ju bra att han håller sig torr men jag som önskade mig en hel natts sömn...;) Verkar som han upptäckt hur skönt det är att inte kissa i blöjan så d kanske håller i sig, hoppas hoppas! Well, ville bara skriva av mig!

• Svar på tråden Wow - det funkar!
  • Prodin

Ja hur gammal undrar jag också, vet inte alls hur vi skulle kunna ta bort nattblöjan...

• Alexis mamma

Han är 6 månader om en vecka, antar att han behöver kissa på natten, men det vore faktiskt skönt om han kissade i blöjan på natten istället för att gallskrika tills man sätter honom på pottan (han sover nästan under tiden)....Har ju lixom inte sovit en hel natt sen han föddes...

• örtagård

Spännande.

Jag har hållit på med vår ettåring i två månader och hon är torr efter ca 23 sen en månad tillbaka- och verkar vakna av kiss eller inte komma tillro pga av kiss i samband med amning. Kissar inte borta längre - alltså i böjan eller byxan - kissar fortfarande på golvet hemma om vi inte passar henne men är rätt lätt att passa nu så färre och färre olyckor nu. Har börjat skippa blöja borta nu. Har det bara vid vila och utomhus.

• Alexe

Vår har inte slutat äta, men gör det efter att han varit uppe och kissat. Gör inte mig så mycket eftersom jag själv går upp på toa minst en gång per natt, passar på samtidigt. Fast nu sista veckan har vi faktiskt haft två nätter när han inte behövt gå upp. Tror att det är för att han dreglar så mycket när tänderna är på väg :) Vår är 10 månader, hur gammal är er? Och hur går det på dagarna?

• kixan
    Alexis mamma skrev 2011-02-01 22:33:49 följande:
    Han är 6 månader om en vecka, antar att han behöver kissa på natten, men det vore faktiskt skönt om han kissade i blöjan på natten istället för att gallskrika tills man sätter honom på pottan (han sover nästan under tiden)....Har ju lixom inte sovit en hel natt sen han föddes...
    Mina två ec:ade barn har varit nattorra snabbt, första var 3 månader och andra är 8 veckor nu och har varit torr på natten senaste veckan. Så om du nattpottar ett tag kanske han vänjer sig av med att kissa på natten rätt snabbt.
    A -03, F -05, V -10
  • PetraMunchen

Vår snart 4 månaders är också ofta nattorr. Hon ammas ju ändå på natten så ibland kissar jag henne efter ammning bara för att... Men ibland har hon hållit sig torr uppåt 8 timmar (trots att jag ammat 1-2 gånger under tiden) så det bådar gott för att hon ska kunna hålla sig när hon äter mer sällan på natten. Däremot vill hon rätt ofta bajsa framåt 6 tiden. Jag har dock en hink i sovrummet så jag slipper kånka runt på henne till skötbordet, även om jag har lock till hinken så brukar jag alltid tömma den efteråt. Frächast så... Under tiden jag tömmer somnar hon rätt ofta om själv.

• kixan

Vera vägrar att kissa på natten även om jag provar sätta henne på pottan, hon kissar sista gången runt 22-23 och håller sig sen till runt 7. Jag ammar minst 2-3 gånger under den tiden.

A -03, F -05, V -10
  • örtagård
    kixan skrev 2011-02-02 12:09:07 följande:
    Vera vägrar att kissa på natten även om jag provar sätta henne på pottan, hon kissar sista gången runt 22-23 och håller sig sen till runt 7. Jag ammar minst 2-3 gånger under den tiden.

Det verkar vara så här också.

Jag inboxade dig men du behöver inte känna att du ska svara eller svara snart . Men du verkar kunnig!

• kixan
    örtagård skrev 2011-02-02 12:36:39 följande:

Det verkar vara så här också.

Jag inboxade dig men du behöver inte känna att du ska svara eller svara snart . Men du verkar kunnig!

ska kolla sen när jag har mer tid, hade missat inboxen, är dålig på att kolla den.
    A -03, F -05, V -10
Svar på tråden Wow - det funkar!