• Bullen11

    Min resa med fertilitetsmonitorn!

    Här tänkte jag dokumentera vad som händer och sker kring mitt användande av fertilitetsmonitorn från Clear Blue.
    Forumet är tänkt att fungera mer som en dagbok för mig själv och andra att ta del av, men självklart får den som vill kommentera eller fråga om så önskas =)
    Vi har inga barn sedan innan så detta ska bli en otroligt spännande resa!

    Lite info om vår resa hittills;

    September: slutade med p-piller
    Början på oktober: vanlig mens
    7 november: positivt graviditetstest!
    3 december: Missfall i vecka 8+4
    4 januari: första mens efter MF
    3 januari: mens igen
    4 januari: startar fertilitetsmonitorn!
     

  • Svar på tråden Min resa med fertilitetsmonitorn!
  • Bullen11

    Tant röd kom alltså (äntligen!) på besök idag efter lunch, och därför startar jag fertilitetsmonitorn imorgon, som då kommer bli min dag 1.

  • Bullen11

    Tack! Dock tycker jag inte mensen kommit igång... mer färgade flytningar istället för blödning. Hm, så får se om den kommer igång nu under kvällen. Tror inte jag ska starta monitorn förrän blödningen kommit igång! 

  • Clearblueexperten
    Bullen11 skrev 2011-02-03 15:57:36 följande:
    Tack! Dock tycker jag inte mensen kommit igång... mer färgade flytningar istället för blödning. Hm, så får se om den kommer igång nu under kvällen. Tror inte jag ska starta monitorn förrän blödningen kommit igång! 
    Hej igen Bullen11!
    Du har rätt, du ska vänta tills du får full blödning innan du kan trycka in m-knappen.
  • Carrrie
    Bullen11 skrev 2011-02-03 12:47:46 följande:
    Här tänkte jag dokumentera vad som händer och sker kring mitt användande av fertilitetsmonitorn från Clear Blue.
    Forumet är tänkt att fungera mer som en dagbok för mig själv och andra att ta del av, men självklart får den som vill kommentera eller fråga om så önskas =)
    Vi har inga barn sedan innan så detta ska bli en otroligt spännande resa!

    Lite info om vår resa hittills;

    September: slutade med p-piller
    Början på oktober: vanlig mens
    7 november: positivt graviditetstest!
    3 december: Missfall i vecka 8+4
    4 januari: första mens efter MF
    3 januari: mens igen
    4 januari: startar fertilitetsmonitorn!
     

     


    Hej Bullen!

    Tror du ska ändra lite på datumen i din TS. Tror det ska vara februari istället för januari i slutet, eller?

    Stort lycka till till dig. Är riktigt avis på att du får börja använda monitorn redan nu :P

    Må gott!
    /Carro


     

  • Bullen11

    Åh tack för det! Ska ändra det så snart jag sätter igång! Tyvärr har mensen fortfarande inte dykt upp... börjar kännas lite märkligt det här! Blir nog ett gravtest till i veckan, är det negativt ska jag kontakta min gynekolog och se om de kan hjälpa mig på något sätt..... Nu vill man ju bara komma igång!! :)

  • Essa83

    Trycker igång min monitor imorgon. Mensen kom igång idag. Ska bli spännande...

Svar på tråden Min resa med fertilitetsmonitorn!