ladysoul77 skrev 2011-02-06 09:15:37 följande:
Jag fattar precis vilken typ av man som TS syftar på. Jag är gift med en som är delvis sån. Engagerad i barnen, jämställd och känslosam men har dock kvar många av de typiskt "manliga" attributen som muskulös, sportintreserad, lite bufflig och orubbligt stark integritet. Den perfekta combon (tycker jag då)
De typer av män som du såg på Junibacken bor på södermalm och bär sina barn i bärsjal (när de inte kör runt ungen i en Emmaljunga från 70-talet).

Och NEJ. De attraherar inte mig..
Tack för en underhållande tråd.
Grattis!! Du verkar ha hittat en av de sällsynta exemplaren som är allt man önskar sig men ännu lite till! Det låter onekligen som en perfekt combo :)
Och jag kan hålla med dig, som skrev att det är minst lite larvigt med fjompiga kvinnor. Det kan jag också störa mig på :) Gud vad jag stör mig dessa dagar - det kanske kommer med åldern eller så...
Men ärligt - tjejer som inte kan byta proppar "hjälp...det blixtrar"...Ohhh.. Eller som skriker på närmaste karl för att värmepumpen stannar i stället för att i alla fall försöka att titta i manualen först. Som knappt vågar byta en glödlampa osv...
Men framförallt så är jag riktigt less på den sortens tjejer som med berått mod manipulerar sin stora starka karl å det grövsta för att få som hon vill. Jag har hört massor av exempel på hur kvinnor får sina killar / grannar /whoever att göra ovanstående saker för att de lägger fram det lite slugt så att HAN SJÄLV ska tro att det HANS förslag!!! I stället för att bara fråga? Vad är det för fel med det??? I stället för att spela på "stackars lilla jag" - syndromet. Det är ju nedvärderande för kvinnan ??? Eller är vi lätt handikappade idioter?
Jag kan erkänna att jag - om en händig karl är i närheten - ber honom att byta eldosor, dra om telefonen och borra upp saker. Helt enkelt för att det går fortare och för att jag hellre gör något annat och är LAT när det gäller ovan prylar - för det är inte så kul tycker jag.
Men jag skulle inte för den sakens skull stå och fjolla mig för att han ska känna sig extra manlig och "ding" komma på det själv - så testosteronhalten stiger och bröstet bankar av stolthet för det, ha...ha...
Skäms ni inte brudar - snälla kan ni inte bara fråga i stället enklare så liksom!
Minns någon gång på krogen kring 18. Mina kompisar tyckte att jag skulle gå fram till baren och "fixa lite öl" !! Vaddå fixa lite öl? Jo, men du är så snygg och dessutom har du snyggaste benen och kortkort. Hmmm.
Kan säga att jag varken då eller senare ställt upp som någon stationär "ölfångare" ! Däremot har jag vid tillfälle själv skickat över en god drink om jag sett något riktigt intressant på andra sidan baren.
Slemmiga raggtyper kan hålla sig borta även om de är ursnygga - tacka vet jag roliga och chosefria killar som har svar på tal och hjärna. Råkar de sedan även vara händiga, lite macho och fyrkantiga till utseendet och dessutom gilla att laga mat och har bra närhet till sina känslor - wow!
Har lite svårt för tjejers sätt att curla både sina barn och karlarna och tycker att många får skylla sig själva när de sitter och klagar över att de aldrig har "egen tid" som det så fint heter. Curla inte då - inget behöver vara perfekt! Tiden räcker inte till allt - skulle fler inse det i stället för att krampaktigt susa iväg så fort ungen somnat och tillrättalägga hemmet skulle fler barn ha 2 föräldrar.
Herregud - lägg er och sussa med ungen eller läs något bra och varva ned hjärnan lite. Leksaker kommer ni ändå att få plocka, plocka och plocka i tid och evighet - och ju fortare man hjälps åt med det mesta desto lättare känns det. Det behöver liksom inte ingå att städa och rengöra hemmet i "arbetet" varje dag.
Jag är själv inte särskilt kvinnlig till sättet - har ett mer rakt sätt att sköta saker och ting när det kommer till kritan. Jag gillar inte medsystrar som just pratar sönder och ältar saker och ting i tid och evighet i stället för att göra något åt det. Då blir jag bara irriterad -- jag menar GÖR något åt det då människa...
Jag ska försöka lära mina barn att tänka själva och ta det som står i tidningen med en nypa salt. Att inte använda uttryck som "dom" säger och "dom" bestämmer. Vaddå? Ta reda på fakta och gör en egen bedömning. Det enda som skulle göra mig deppig är om mina barn sällade sig till denna skara som lägger ansvaret för vad som händer på andra eller några diffusa "dom" för orättvisor i samhället. För det är ju enklare än att själv ta något eget ansvar!
Benskörhet t.ex som det talats om - det är STATEN som har ansvar för det ! Hallelujah! Herregud, när ska människor inse att de har ett eget ansvar för sina liv. Ät rätt mat och rör på er, ni hade hemkunskap i skolan samt under senare år - på månge offentliga platser.
Nej, ni ska inte banta med 511 dieter, ni ska äta rätt och röra på er!
Men det är för JOBBIGT! Pust.
Nu är jag låångt från TS själv - men har blivit lite trött och flummade ut i lite andra tankar som bara dök upp. Det är så skönt när alla sover och huset är tomt - men nu ska jag vara vettig och gå och lägga mig för en gångs skull...
God natt alla oavsett åsikter :)