• trettioplus

Vad tar man för ankägg?

Vi får mer ägg än vi gör av med just nu och grannen frågade om de fick köpa av oss. Men jag har ingen aning om vad man ska ta för pris för ägg. Ska man ta samma pris som i affären? eller mindre? eller mer? (vi har ingen firma eller så)
    Storleken är ungefär som hönsäggen man köper i affären. Vad skulle du vilja ge? Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tar man för ankägg?
  • trettioplus
    Boothwalker skrev 2011-02-10 04:01:13 följande:
    Jag skulle låta dem betala vad de tycker det är värt... =)
    Min erfarenhet är att folk lägger för mycket då, eftersom de inte vill verka snåla. Sedan kommer de kanske inte gärna tillbaka.
  • Kinya

Åh, ankägg som är så goda! Jättebra att baka sockerkaka på

Ta du vad du tycker att det är värt.

• trettioplus
    Kinya skrev 2011-02-10 09:38:12 följande:
    Åh, ankägg som är så goda! Jättebra att baka sockerkaka på

Ta du vad du tycker att det är värt.
    Svårt att säga, jag får ju mina "gratis" (det får jag inte alls, ankorna kostar ju pengar). Jag har varit inne på ett par kronor styck, men jag är lite rädd att de ska tycka att det är för mycket ändå. Det är ju ändå grannarna. En och femtio kanske? Eller blir det fånigt att bolla med en femtioöring (som inte finns).
  • Boothwalker
    trettioplus skrev 2011-02-10 09:22:50 följande:
    Min erfarenhet är att folk lägger för mycket då, eftersom de inte vill verka snåla. Sedan kommer de kanske inte gärna tillbaka.
    Sänk priset för dem isåfall. Om de säger 5 kronor styck så säg: Nej det är för mycket. Vi säger 2-3 kronor istället.
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    trettioplus skrev 2011-02-10 10:01:24 följande:
    Kan ju vara en idé...
    Så får du iallafall se vad de tycker är lagom. Och bestäm gärna ett pris tillsammans. Särskilt om det är de som insisterar på att betala. =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Solan

Ägg från frigående ankor skulle jag betala 3 kr styck för. Jag köper alltid ekologiska ägg från frigående höndor med tillgång till utevistelse och de kostar ju runt 3:- styck.

• mikroE

Minst 3 kr, jag skulle lätt betala 5 för ankägg men jag anser att ägg är väldigt undervärderat i vårt samhälle.

• Ari Gold

De är ju lite större (i alla fall våra) så aningen dyrare än hönsägg.

Tycker ankäggen är bättre att baka på men  hönsägg är godare kokta.

• klyban
    Airdecour skrev 2017-04-04 18:08:07 följande:
    Jag köpte ankägg idag 2017-04-04 och nu kostar dom 5 kronor ägget.

Vid enstaka ägg så är ju det tom billigt, tycker jag i alla fall.
    Våra ankor var det galet gula gulor, det såg nästan ut som man hade droppat i gult i sockerkakasbotten.
    Såg rätt roligt ut faktiskt, och när man tänker på det så saknar man det.

Annat var det med gåsägg, dessa saknar man inte.
    Tyckte bara dom var jobbiga och inte alls så goda.

Svar på tråden Vad tar man för ankägg?