bastardized skrev 2011-02-18 03:27:55 följande:
Jag har svarat och gett svar på de undringar och frågor du har ang mitt ställningstagande i den här frågan tidigare i tråden.
Jag vill inte ändra och radera ut våra olikheter, jag gillar att tjejer är tjejer och killar är killar och har faktiskt min fulla rätt att tycka så och i debatten är det du som vill förändra samhällets normer som skall komma med godtagbara argument som majoriteten kan "köpa" snarare än att vi skall argumentera för det som redan är etablerat "GLÖM INTE DET"
Det ni riskerar råka ut för är att era frågor behandlas likt fenomenet FEMINISM som dina systrar har lyckats smutsa ner med manshatar utalanden och med en osaklig,verklighetsfrämmande samt aggresiv argumentationsteknik så vanligt folk inte ens vill ta i det med tång, nämner man feminism bland vanligt folk idag väcker det inget annat än hånflin,ilska och avsky, men inte mej emot.
Har som jag sagt tidigare fruktansvärt dåligt med tid just nu då jag jobbar dygnet runt med ett projekt så jag lämnar över stafettpinnen till någon annan att försöka förklara och svara på dina frågor..
Återkommer gärna i debatten när allt har lugnat ner sej med det jag håller på med för jag tycker det här är väldigt viktiga och intressanta frågor där vissa tyvärr har fått patent på att tycka rätt på i mina ögon väldigt märkliga grunder och att man dessutom tror att man skall ändra ett samhällsklimat igenom barnen är en i mina ögon en rent horibel tanke.
Vem har påstått att jag vill göra det då? Jag vill uppmuntra
varje individs rätt till att få vara just det,
olika. Men du och dina gelikar vill ju precis tvärtom när du och de som tycker som dig vill att alla tjejer/kvinnor ska vara på ett sätt och pojkar/män på ett annat. Hur nu dessa sätt är vet bara du och de som tycker som du som säger att "
flickor ska vara flickor och pojkar ska vara pojkar". Men
ni kan aldrig komma med konkreta beskrivningar som säger att alla pojkar
är/tycker/gör o.s.v så här och alla flickor
är/tycker/gör o.s.v så här. Förstår du vart jag vill komma?
Självklart får du tycka vad du vill, jag har aldrig påstått något annat, däremot är vi inte överrens och det kan man knappast begära att vi ska vara heller, eftersom att vi är olika helt enkelt.
Var snäll och "nia" inte mig. Jag är 1 person med åsikter likt andras i denna debatt förvisso, men fortfarande är jag 1 person som tycker och tänker och argumenterar här inne.
Jaså, har min syster gjort det? Det hade jag inte en aning om. Var återigen god att inte sitta och anta en himla massa saker. VEM har sagt att jag är feminist till att börja med? Och om jag nu skulle vara det så skulle jag ändå inte se de som är feminister som mina systrar. Aldrig. För en syster till mig är någon som delar samma föräldrar, that's it! Män kan också vara feminister *UPPLYSER*. Nej självklart är det inte dig emot att kvinnor än idag 2011, får kämpa sig fram i ett samhälle där patriarkatet fortfarande är riktigt starkt. För du är man, va? Fråga dina kvinnor runtomdig vad de tycker och tänker om saker som dessa. Inte bara dina närmaste som fru/flickvän/syster/mor/dotter. Fråga dina nära vänner och bekanta, dina arbetskollegor, folk du träffar ute på stan och tar en fika med ibland o.s.v. Diskutera detta öppet så kanske du får andra glasögon på dig ibland.