Maya82 skrev 2011-02-14 22:55:24 följande:
Jag kommer långt uppifrån och kan säga att bilar, bussar och andra fordon lätt väljer att stanna efter vägen om det är för kallt. Vissa delar tål bara inte alltför sträng kyla. Så när vi har varit små har vi inte ens behövt gå till skolan när det varit över -35. Vilket det var ibland.
Numera kör jag lastbil själv och när det är kring -35-40 så håller helt enkelt inte sakerna alltid, så då väntar man ofta med att fara ut och köra tills det blivit något mildare ute.
Jag hade nog inte skickat mitt barn med den bussen. Jag tycker helt enkelt att det är onödigt att fara iväg i den kylan oavsett vad man nu tänkte göra. Så kallt är det inte spec länge, så håll er inne och varma ist :)
Du har alldeles rätt. Jag gör så att jag ringer till fröken i morgon bitti och frågar om de verkligen tänker genomföra den planerade badresan, och så håller jag 6-åringen hemma i så fall!
Jag bor ju i södra Norrbotten, och vi har faktiskt inte varit under -35 grader på 12 år. Den vintern föddes många barn i kökssofforna här, för bilar, taxibilar och ambulanser strejkade ...