Mår dåligt efter min svåra förlossning!!
Hej,
Vet att de har säkert skrivits om detta ämne ganska mycket men jag känner att jag måste få ur mig detta o få stöd från mammor med samma känslor!
Jag födde vår efterlängtade son den 9 feb med akut kejsarsnitt efter att jag fösökt födda vaginalt i 22 tim. Det hela gick jätte bra förutom att han hade för höga bilirubbin värden(gulsot) så han behövde ljusbehandling. Vi flyttades direkt till Neo avd o han fick vård i en vecka. Under den veckan drabbades jag av infektion i livmodern o var tvungen att få antibiotika...vilket gjorde de hela så jobbigt . Jag hade hög feber o var tvungen att mata honom varanan timme o även med ersättning så han skulle bajsa ut bilirubbinet. Redan på sjukhuset kände jag mig skör o bara grät, dels för min son o dels av homroner antar jag o att jag var så svag efter allt som hade varit. Jag kände enorm lycka för vår son o min sambo var fantastikt på alla sätt. När vi kom hem den 16/2 jg må sämre o åt ingenting o kände att jag ville tillbax till sjukhuset för där fanns de personal o trygghet. Jag älskar min son över allt men känner sån ångest o rädsla över allt o att vara själv me han när min sambo börjar jobba( han e hemma ännu) . Har fått en kurator jag ska få prata me genom BVC men vet inte riktigt om det är en förlossnings depression eller bara nåt som e hormonellt. Min son sover inte på nätterna vilket gör de ännu svårare då jag e helt slut. Min sambo hjälper mig enormt mycket men han e oxå trött. Varför e jag så rädd för den här lilla underbart söta människan jag önskat mig o längtat efter!?
MVH