• Anonym (Ledsen)

Min sambo tänder inte på mig

Min sambo tänder inte på mig. Han säger att han älskar mig för den jag är och det som jag står för och allt det innre. Men mitt yttre attraheras han inte av. Förutom mitt ansikte =)
    När vi väl har sex tycker han att det är skönt men han är inte sugen på att ta första steget då han inte attraheras av mitt yttre. *aj aj aj mitt lilla hjärta*

Jag är medveten om att jag har lagt på mig lite och att jag inte är lika fast som jag har varit.

Jag är som alla andra tjejer i det avseendet att jag gnäller om att jag e stor och ful och borde äta bättre och träna mer etc. Men att sambon ska få tala fritt om detta och förmedla exakt vad han tycker och tänker om mitt yttre det gör ont....det skär som kniv i hjärtat. Han tycker att jag ska röra mer på mig och att jag ska vara försiktig med vad jag äter..........jaha ska du verkligen stoppa i dig det där och sen en besviken min på det............ghaaa visserligen tänker jag det som han säger högt men jag tål inte att han säger det. Jag känner mig ful fet okvinnlig ..........Jag klarar inte längre att ha sex med honom. Jag kan inte slappna av då jag ligger och oroar mig för att jag ska uppfattas som fet etc.

Jag är inte jätte hård och platta =) Alltså inte atletisk och vältränad MEN jag är inte nära någon ohälsosam fettmagräns. Men det kvittar för min man tycker att jag är för stor i dagsläget.
    Han har lovat att inte pika mig utan låta mig träna i min takt. Men nu är han otålig och tycker att han knappt märkt någon större skillnad de senaste 7 månaderna...............ghaaa känner mig såååå ledsen och besviken.
    Häromdagen skojade jag om bröllop och då blev hans svar - om du kommer i din brudklänning så kan vi gifta oss (med detta menar han -klänning i rätt storlek.)

Han tänder inte på mitt yttre och det kan ingen klandra honom för..........men jag mår skit.
    FAAAN!!!!

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig
  • Trust me
    Anonym skrev 2011-03-06 14:59:37 följande:
    Alltså att tända på någon har nu knappast bara med utseende att göra, tror ni det så är det ju lite fel. Jag har vart tillsammans med en skitsnygg bandyspelare och nu är jag tillsammans med en smal, men söt kille och jag kan säga att jag tänder mycket mer på den smala och söta killen. Jag tänder på hans personlighet, på hans sätt att vara, på hans blick, på hans händer...

Låter väldigt tråkigt om era män bara tänder på er för eran kropps skull. Känns inte som riktig kärlek då, men vad vet jag...!
    Det är nog kvinnornas tolkning snarare än vad deras män tycker. Kvinnorna tolkar vad deras män säger som kritik av deras kroppar. De efterfrågar säkert ofta åsikter om hur kropparna ser ut. Allt kan reduceras till att få höra att de är begärliga och att de duger. Det kan de få höra varje gång om de frågar rätt. Tyvärr är nog ofta frågan inte ställd så.

Jag tror det är accepterat i många fall att en man ska tycka om att hans fru kan säga att hon tycker om hans runda och fina mage. Alltså att han ska ta det på rätt sätt och inte börja sexstrejka eller annat. Förstå att det är kärleksfullt sagt och att hon älskar honom som han är. En man kan säga att han gillar kvinnor med former men knappast klappa sin fru på den överviktiga magen och säga något gulligt om den.

Sedan har vi det där med fåfänga. Fåfänga män är ganska fånigt, eller hur? Ganska omanligt att sukta efter bekräftelse om utseendet. Är killen så osäker och har så dåligt självförtroende så kan han väl inte vara man än? Vad ska man säga liksom. En manlig kropp kaaaan vara fin men oftast inte helheten utan vissa delar och om det är den egna mannen så är det ju inte utsidan som är det intressanta utan att det är kroppen på mannen i ens liv.

Om det är mannen som frågar
    -Ser jag tjock ut i det här?
    -Nej, det tycker jag inte. Om du känner så får du väl börja träna. Glöm inte att du ska hämta barnen imorgon och att du ska laga middag sen.
  • Anonym (Ledsen)
    Trust me skrev 2011-03-05 20:29:48 följande:
    Ja du TS, du ville veta vad han tänkte och efter en massa tjat så fick du veta. Nu är du besviken på honom. Inte schysst. Faktiskt väldigt elakt av dig. Tror du han någonsin mer kommer att vilja berätta något för dig som han misstänker inte kommer behaga dig? Vad har hänt med allt snack om tillit och ärlighet?

-Ser jag tjock ut i det här?
    -Du är jättesnygg i det där!
    -Men min rumpa är ju som en elefants!
    -Inte alls, det är den sexigaste rumpa som finns. "Ger  en kram"
    -Så säger du bara. Inget passar längre.
    -Det gör det visst det. Det du har på dig sitter fint.
    -Men titta! Det är valkar här.
    -Inte då. Du är lika fin som första gången vi träffades.

Och så fortsätter det..

Hur länge kan en man förväntas bara hålla med? Alltid? I så fall varför?
    Förstår att det är på ovan sätt i många relationer =)
    Men så var det inte för oss. Min sambo var tyst och såg ledsen ut.
    Jag tjatade och ville veta vad som tyngde honom och jag fick du veta sanningen som jag tyvärr inte kunde hantera.

Vi har aldrig haft den typ av diskussioner "ser jag fet ut i detta" nej älskling du klär i en sopsäck etc etc =)

Jag gick upp i vikt pga av en depression -> jag tyckte synd om mig själv och jag orkade inte göra något samtidigt som jag åt mer. Resultat slapp och extra kilon. Min sambo hintade och föreslog massa saker....att vi skulle promenera ihop, jogga, köpa träningsredskap till hemmet...låna hem träningsvideo från internet ;) men jag var i min lilla bubbla. Jag anade nog vad han kände men jag orkade inte ta tag i det utan blockerade och skyddade mig själv. Givetvis mådde jag skit i dubbel bemärkelse. Men jag orkade inte agera utan led ännu mer. Som jag skrev tidigare så slutade det hela med att han såg ledsen ut och jag fick ur honom vad som besvärade honom. Det hela resulterade i noll sex och att jag kände mig stressad och tvingad att träna och allt annat skit..........
  • Trust me
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-03-15 21:29:14 följande:
    Jag tjatade och ville veta vad som tyngde honom och jag fick du veta sanningen som jag tyvärr inte kunde hantera.

Vi har aldrig haft den typ av diskussioner "ser jag fet ut i detta" nej älskling du klär i en sopsäck etc etc =)

Jag gick upp i vikt pga av en depression -> jag tyckte synd om mig själv och jag orkade inte göra något samtidigt som jag åt mer. Resultat slapp och extra kilon. Min sambo hintade och föreslog massa saker....att vi skulle promenera ihop, jogga, köpa träningsredskap till hemmet...låna hem träningsvideo från internet ;) men jag var i min lilla bubbla. Jag anade nog vad han kände men jag orkade inte ta tag i det utan blockerade och skyddade mig själv. Givetvis mådde jag skit i dubbel bemärkelse. Men jag orkade inte agera utan led ännu mer. Som jag skrev tidigare så slutade det hela med att han såg ledsen ut och jag fick ur honom vad som besvärade honom. Det hela resulterade i noll sex och att jag kände mig stressad och tvingad att träna och allt annat skit..........
    Då kanske han tyckte han försökt stötta dig men att du ignorerat alla hans positiva propåer. Tyvärr så förstod han aldrig att du inte var i stånd att ta till dig vad han sa. När han sedan tyckte han gjort allt och var uppgiven så var tillfället du beskriver kommet.

Låter det mer som hur det var för er?

Jag tror att de flesta såna här problem består av missförstånd och felaktiga antaganden om den andra.
  • Anonym (Ledsen)
    Trust me skrev 2011-03-15 21:56:33 följande:
    Då kanske han tyckte han försökt stötta dig men att du ignorerat alla hans positiva propåer. Tyvärr så förstod han aldrig att du inte var i stånd att ta till dig vad han sa. När han sedan tyckte han gjort allt och var uppgiven så var tillfället du beskriver kommet.

Låter det mer som hur det var för er?

Jag tror att de flesta såna här problem består av missförstånd och felaktiga antaganden om den andra.
    Exakt =) Det var så det var/är för oss.
  • Trust me
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-03-15 22:09:59 följande:
    Exakt =) Det var så det var/är för oss.
    Så om ni inte var synkade så var det egentligen ingens fel. Ni har båda lidit av hur det var innan och hur det har blivit nu. Ni kanske har straffat er själva och varandra färdigt för jag tror inte ni vill varandra illa egentligen. Dags för lite försoning? Solig
  • Anonym (andra sidan)

Jobbigt. För er båda. Jag tänder inte på min sambo. Hon var lite mullig tidigare och bestämde sig för att gå ner i vikt. Vilket är positivt för jag är inte glad för mulliga tjejjer.
    Men nu med viktminskningen fick hon finare rumpa och lår men brösten blev små och hängiga, hennes huvud nästan lite för stort för kroppen och hennes inte så fina haka mer framhävande.
    Hade hellre haft henne lite mullig då. Hon trivs som hon är nu och vill inte gå upp i vikt igen.
    Iallafall hon är en underbar tjej. Snäll, gosig, trevlig, omtänksam och älksar mig över allt annat. Men jag kan inte tända på henne.
    Nyss blivit sambo och jag hittar fler och fler grejjer jag stör mig på hos henne. Hur hon låter när hon äter, hur hon tuggar, andas högt som fan när hon sover, klampar i golvet när hon går så grannarna har klagat.
    Jag äslkar henne men får smått ont i magen när jag inser att vi faktikst är sambo och ses varenda dag. Och dessutom tänder jag inte på henne längre.
    Fattarju nu när jag skrivit att det är mycket tydligt att jag vill göra slut. Tror jag.
    Kan man hitta nåt sätt att tända på henne igen..se de inre aspekterna före de yttre ellerhur fan gör jag?

• Anonym (andra sidan)

Förlåt nu snodde jag din tråd. Skapar en egen istället =)

• Matte72
    Anonym skrev 2011-03-06 14:59:37 följande:
    Alltså att tända på någon har nu knappast bara med utseende att göra, tror ni det så är det ju lite fel. Jag har vart tillsammans med en skitsnygg bandyspelare och nu är jag tillsammans med en smal, men söt kille och jag kan säga att jag tänder mycket mer på den smala och söta killen. Jag tänder på hans personlighet, på hans sätt att vara, på hans blick, på hans händer...

Låter väldigt tråkigt om era män bara tänder på er för eran kropps skull. Känns inte som riktig kärlek då, men vad vet jag...!
    Håller helt med
  • MrKlister
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-03-15 21:29:14 följande:

Om du tjatade och ville veta trots att han inte sa något, så var det väl precis den typen av diskussion, även om ämnet eller ordvalet var lite annorlunda.
  • Anonym

tja i mitt fall tänder han som en tok på mig o tja jag tänder på sättet han tar på mig och hans beteende, men nej inte hans utseende.

• Anonym (andra sidan)
    Anonym skrev 2011-03-16 13:57:12 följande:
    tja i mitt fall tänder han som en tok på mig o tja jag tänder på sättet han tar på mig och hans beteende, men nej inte hans utseende.
    samma här
  • BymBym

Tror du han hade tänt på dig om du såg ut som du gör men var nöjd?
    Ofta är utstrålning och en god självkänsla tändande....

• Cristally

Precis som  någon ovan skrev, så är det avtändande med personer (läs: kvinnor) som saknar självkänsla, som gnäller över sin kropp, som klagar på att man väger 10 kg för mycket osv. Om man trivs med sin kropp så utstrålar man glädje och självkänsla och då tänder partnern mer. Om man inte trivs med sin kropp? Ja, då är det väl dags att göra något åt läget istället för att sitta och gnälla över sina extrakilon samtidigt som man tar en semla till!

Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig