• Anonym (Ledsen)

Min sambo tänder inte på mig

Min sambo tänder inte på mig. Han säger att han älskar mig för den jag är och det som jag står för och allt det innre. Men mitt yttre attraheras han inte av. Förutom mitt ansikte =)
    När vi väl har sex tycker han att det är skönt men han är inte sugen på att ta första steget då han inte attraheras av mitt yttre. *aj aj aj mitt lilla hjärta*

Jag är medveten om att jag har lagt på mig lite och att jag inte är lika fast som jag har varit.

Jag är som alla andra tjejer i det avseendet att jag gnäller om att jag e stor och ful och borde äta bättre och träna mer etc. Men att sambon ska få tala fritt om detta och förmedla exakt vad han tycker och tänker om mitt yttre det gör ont....det skär som kniv i hjärtat. Han tycker att jag ska röra mer på mig och att jag ska vara försiktig med vad jag äter..........jaha ska du verkligen stoppa i dig det där och sen en besviken min på det............ghaaa visserligen tänker jag det som han säger högt men jag tål inte att han säger det. Jag känner mig ful fet okvinnlig ..........Jag klarar inte längre att ha sex med honom. Jag kan inte slappna av då jag ligger och oroar mig för att jag ska uppfattas som fet etc.

Jag är inte jätte hård och platta =) Alltså inte atletisk och vältränad MEN jag är inte nära någon ohälsosam fettmagräns. Men det kvittar för min man tycker att jag är för stor i dagsläget.
    Han har lovat att inte pika mig utan låta mig träna i min takt. Men nu är han otålig och tycker att han knappt märkt någon större skillnad de senaste 7 månaderna...............ghaaa känner mig såååå ledsen och besviken.
    Häromdagen skojade jag om bröllop och då blev hans svar - om du kommer i din brudklänning så kan vi gifta oss (med detta menar han -klänning i rätt storlek.)

Han tänder inte på mitt yttre och det kan ingen klandra honom för..........men jag mår skit.
    FAAAN!!!!

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig
  • Anonym (Lite lika)

Hej TS!

Jag har ett liknande problem. Min sambo tar sällan initiativ till sex, allt mer sällan för varje år (har varit ihop i tio år). Ända från början så har jag haft en starkare sexualitet, men han har alltid tänt till rent fysiskt (dvs fått erektion även om han inte är sugen på sex just då), vilket jag har uppfattat som att attraktionen finns där även om han säger nej.
    Vi brukade ha sex nästan varje vecka, ibland två gånger i veckan, ibland två gånger i månaden, och sexet var alltid bra. Jag tog ofta initiativet och var mest aktiv.

Nu under det senaste året så har jag märkt att han inte blir upphetsad lika lätt när jag tar initiativ. Ibland är det som att han försöker ta initiativ men sedan blir han inte upphetsad och övergår till att gosa eller sova. Jag hyser inga tvivel om att han älskar mig, han säger det ofta och är jättefin på alla sätt, men jag oroar mig för att han har slutat tända på mig. Själv är jag väldigt tänd på honom, har alltid tänt på honom oavsett vad han väger.

Jag tror att han försöker få mig att börja träna. Är smal men otränad. När jag var yngre så så jag rätt atletisk ut, men det går ju över efter 30. Han gillar vältränade tjejer (typ simmerskor). Han har inte sagt något rakt ut men kommit med hintar, typ att vi ska träna tillsammans eller att jag ska jogga med hunden.

Om jag hade trott att jag kan börja träna och bli fit och då blir han galen i mig, så hade jag gjort det på en gång. Men jag får bara en massa negativa tankar i huvudet. Dels att jag inte har den tid, det intresse och den vilja som krävs för att det ska synas någon skillnad, det är ju ett jättejobb att gå från en smal och helt otränad kropp till en kropp som ser muskulös ut, vet inte ens om det går eller om jag bara skulle bli senig. Dels tror jag som någon skrev ovan, att han har slutat tända på mig och nu försöker han hitta en anledning som är enkel att göra något åt. Vilket inte betyder att det kommer funka, hur tränad jag än blir.

En annan sak jag oroar mig för är vad som händer med hans sexualitet när den inte är riktad mot mig? Vad tänder han på egentligen? Tänk om det är något helt annat, typ tonåringar (har aldrig märkt någon sådan tendens men man vet aldrig)? Vad tänker han på för att bli upphetsad de få gångerna vi har sex?

Hm, du och jag kanske borde göra en pakt och börja träna bara för att se om de funkar...

• Anonym (Ledsen)

Trevligt med många svar, det uppskattas. Tack! Hjärta

Jag har läst alla svar men kommer inte att komentera dem var för sig...hoppas att detta är ok.

Till er som tycker att han är ett svin som inte älskar mig och att jag ska dumpa honom ->

Min man älskar mig och jag tänker inte dumpa honom (inte för detta i alla fall)

Jag har alltid varit smal, fast och senigt tränad. Men nu är jag normalsmal med lite hull och löst :) Jag mår inte bra av detta och han tycker inte att det är attraktivt. Rent objektivt känner jag att i ett förhållande ska man väl kunna säga vad som och vara ärlig i allt. Jag kan väl inte dumpa min man för att han är ärlig och berättar hur han känner? Han är ju kvar och älskar mig. Men vist om jag går över gränsen och blir fet då kommer han nog att gå sin väg. Eller i alla fall gnälla och ställa krav.

Min man är inte elak...om min yttre hade varit en bieffekt av en sjukdom, barnafödande eller något annat så hade han inte sagt något. Han var inte heller så taktlös att han bara kläckte ur sig du är oattraktiv, du borde träna etc. Nej han gjorde så som många av er beskriver, han föreslog promenad, joggingrunda, han har köpt diverse träningsmaskiner och han engagerar sig i matlagning och veckoplanering av mat etc. Detta för vår hälsas skull.

När det gäller kläder, kroppshår och lukter så är jag noga med att det ska vara rakat, lukta gott och jag vill känna mig snygg kvinnlig och sexig i det som jag har på mig. Även om det är myskläder så vill jag att de ska vara snygga. Även min man är mån om sitt yttre han rakar sig, tvättar sig och har fina kläder på sig.

Problemet i det hela är att JAG analyserar ALLT och får jag en känsla av att han inte säger något rakt ut då diskuterar jag tills jag får fram allt. Nu har jag fått det - svart på vitt-. Jag kan inte hantera att min man tycker och tänker på samma sätt om min kropp som jag själv. Han är medveten om detta och kan inte förstå varför jag är så arg och besviken när vi delar åskit på det området. Jag kan inte förklara varför det är på det sättet men det gör så ont att han tycker samma sak som jag om min kropp :) JAg kan tycka att jag borde träna mer och att jag är slapp etc. Men han får inte hålla med??? Han håller med men älskar mig ändå. Varför stöter jag bort honom och hans kärlek enbart för att han tycker som jag på detta område??

Han har även sagt att trots att min kropp är annorlunda så tycker han att jag ändå är en av de snyggaste tjejerna i världen. Han är väldigt gosig och kramig mot mig. Men innan kunde han beundra min kropp från topp till tå och bli helt till sig. Nu ser han besviken ut när han ser mig i trosa och bh.

Det jag hade önskat är att jag kunde känna följande ->
    Vi är båda missnöjda med vissa saker men dessa kan åtgärdas för att vi kan och vill. MEn istället deppar jag ner mig och straffar oss båda.

• Trust me

Ja du TS, du ville veta vad han tänkte och efter en massa tjat så fick du veta. Nu är du besviken på honom. Inte schysst. Faktiskt väldigt elakt av dig. Tror du han någonsin mer kommer att vilja berätta något för dig som han misstänker inte kommer behaga dig? Vad har hänt med allt snack om tillit och ärlighet?

-Ser jag tjock ut i det här?
    -Du är jättesnygg i det där!
    -Men min rumpa är ju som en elefants!
    -Inte alls, det är den sexigaste rumpa som finns. "Ger  en kram"
    -Så säger du bara. Inget passar längre.
    -Det gör det visst det. Det du har på dig sitter fint.
    -Men titta! Det är valkar här.
    -Inte då. Du är lika fin som första gången vi träffades.

Och så fortsätter det..

Hur länge kan en man förväntas bara hålla med? Alltid? I så fall varför?

• redneck girl
    Trust me skrev 2011-03-05 20:29:48 följande:
    Ja du TS, du ville veta vad han tänkte och efter en massa tjat så fick du veta. Nu är du besviken på honom. Inte schysst. Faktiskt väldigt elakt av dig. Tror du han någonsin mer kommer att vilja berätta något för dig som han misstänker inte kommer behaga dig? Vad har hänt med allt snack om tillit och ärlighet?

-Ser jag tjock ut i det här?
    -Du är jättesnygg i det där!
    -Men min rumpa är ju som en elefants!
    -Inte alls, det är den sexigaste rumpa som finns. "Ger  en kram"
    -Så säger du bara. Inget passar längre.
    -Det gör det visst det. Det du har på dig sitter fint.
    -Men titta! Det är valkar här.
    -Inte då. Du är lika fin som första gången vi träffades.

Och så fortsätter det..

Hur länge kan en man förväntas bara hålla med? Alltid? I så fall varför?
    du kan fruntimmer du Flört
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Trust me
    redneck girl skrev 2011-03-06 10:44:23 följande:
    du kan fruntimmer du Flört
    Det kanske jag gör men jag hoppas jag mest har dåliga erfarenheter och är cynisk.
  • redneck girl
    Trust me skrev 2011-03-06 11:32:09 följande:
    Det kanske jag gör men jag hoppas jag mest har dåliga erfarenheter och är cynisk.
    är nog väldigt många som drar det där du skrev för sin partner...tillslut orkar inte killarna mer...
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Trust me
    redneck girl skrev 2011-03-06 11:33:35 följande:
    är nog väldigt många som drar det där du skrev för sin partner...tillslut orkar inte killarna mer...
    Då blir det som i tråden från i somras där paret stod nakna i badrummet och borstar tänderna. Han säger då något om hennes figur och sen blev det inget mer sex för honom. Tanken var sen att hon skulle träna som en iller och bli smal för att då lämna honom.

Jag har lärt mig att aldrig jämföra. Det är det enda säkra. Allt man någonsin ska säga är man älskar henne precis som hon är. Har hon gått upp tio kilo älskar man henne precis som hon är. Har hon gått ner tio kilo älskar man henne precis som hon är.

Tycker kvinnor det är bättre att faktiskt själva se, känna och veta att de ser mindre bra ut och mår mindre bra än de kan men ha en man som ljuger för dem? För rimligen så vet de att det bara är smicker.
  • multivitaminjuice

Men alltså jag kan förstå att man kan känna att partnern är lika attraktiv längre som när man träffades. Men att säga det på det sättet som din sambo sa, det är inte ok. Jag skulle nog funderat på att lämna om jag var i din situation.

Man kan ju faktiskt försöka vara lite finkänslig.

• Anonym (Lite lika)
    Anonym (Ledsen) skrev 2011-03-05 19:36:04 följande:
    Trevligt med många svar, det uppskattas. Tack! Hjärta

Jag har läst alla svar men kommer inte att komentera dem var för sig...hoppas att detta är ok.

Till er som tycker att han är ett svin som inte älskar mig och att jag ska dumpa honom ->

Min man älskar mig och jag tänker inte dumpa honom (inte för detta i alla fall)

Jag har alltid varit smal, fast och senigt tränad. Men nu är jag normalsmal med lite hull och löst :) Jag mår inte bra av detta och han tycker inte att det är attraktivt. Rent objektivt känner jag att i ett förhållande ska man väl kunna säga vad som och vara ärlig i allt. Jag kan väl inte dumpa min man för att han är ärlig och berättar hur han känner? Han är ju kvar och älskar mig. Men vist om jag går över gränsen och blir fet då kommer han nog att gå sin väg. Eller i alla fall gnälla och ställa krav.

Min man är inte elak...om min yttre hade varit en bieffekt av en sjukdom, barnafödande eller något annat så hade han inte sagt något. Han var inte heller så taktlös att han bara kläckte ur sig du är oattraktiv, du borde träna etc. Nej han gjorde så som många av er beskriver, han föreslog promenad, joggingrunda, han har köpt diverse träningsmaskiner och han engagerar sig i matlagning och veckoplanering av mat etc. Detta för vår hälsas skull.

När det gäller kläder, kroppshår och lukter så är jag noga med att det ska vara rakat, lukta gott och jag vill känna mig snygg kvinnlig och sexig i det som jag har på mig. Även om det är myskläder så vill jag att de ska vara snygga. Även min man är mån om sitt yttre han rakar sig, tvättar sig och har fina kläder på sig.

Problemet i det hela är att JAG analyserar ALLT och får jag en känsla av att han inte säger något rakt ut då diskuterar jag tills jag får fram allt. Nu har jag fått det - svart på vitt-. Jag kan inte hantera att min man tycker och tänker på samma sätt om min kropp som jag själv. Han är medveten om detta och kan inte förstå varför jag är så arg och besviken när vi delar åskit på det området. Jag kan inte förklara varför det är på det sättet men det gör så ont att han tycker samma sak som jag om min kropp :) JAg kan tycka att jag borde träna mer och att jag är slapp etc. Men han får inte hålla med??? Han håller med men älskar mig ändå. Varför stöter jag bort honom och hans kärlek enbart för att han tycker som jag på detta område??

Han har även sagt att trots att min kropp är annorlunda så tycker han att jag ändå är en av de snyggaste tjejerna i världen. Han är väldigt gosig och kramig mot mig. Men innan kunde han beundra min kropp från topp till tå och bli helt till sig. Nu ser han besviken ut när han ser mig i trosa och bh.

Det jag hade önskat är att jag kunde känna följande ->
    Vi är båda missnöjda med vissa saker men dessa kan åtgärdas för att vi kan och vill. MEn istället deppar jag ner mig och straffar oss båda.
    Jag har tänkt i samma banor, varför tar jag illa upp, jag vill ju också vara vältränad.

En sak som jag har tänkt på är att jag alltid har velat vara den där tjejen som han tycker är helt perfekt, alltså typ som om han hade fantiserat ihop mig innan vi träffades och så plötsligt en dag så stod jag där, kvinnan från hans drömmar.

Fast så funkar det ju inte i verkligheten. I verkligheten blir man ju överaskad varje gång man faller för någon, varje partner har något (eller mycket!) som man inte skulle ha trott att man gillade innan man provade. Kommer ihåg att min SO-lärare i högstadiet berättade att han alltid hade gillat långa, mörkhåriga och eleganta tjejer, men sedan när han träffade Den Rätta så var hon kort och blond. Och de hade nu varit gifta i trettio år.

I alla fall, det jag försöker komma till är att man så gärna vill vara partnerns idéal. Man vill inte tänka på att partnern kan ha en mental lista med 10 skådespelerskor som är världens vackraste. Precis som man själv kan ha, även om man säger till sig själv att snyggast är ändå min partner. Så, man blir sårad när det blir tydligt att man verkligen inte är det där idéalet. Man har inte längre någons uppskattande blickar på sig. För min del så måste jag säga att en sak som jag tänder mycket på är att han tänder på mig, alltså jag tänder på bekräftelsen när han blir upphetsad. Så sexlivet dör ju för mig också när han inte reagerar lika mycket fysiskt på mig längre.
  • Anonym

Alltså att tända på någon har nu knappast bara med utseende att göra, tror ni det så är det ju lite fel. Jag har vart tillsammans med en skitsnygg bandyspelare och nu är jag tillsammans med en smal, men söt kille och jag kan säga att jag tänder mycket mer på den smala och söta killen. Jag tänder på hans personlighet, på hans sätt att vara, på hans blick, på hans händer...

Låter väldigt tråkigt om era män bara tänder på er för eran kropps skull. Känns inte som riktig kärlek då, men vad vet jag...!

Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig