• Beckaa

Oniepiece/Ziperall/jumpindess

Hej!

Jag har drabbats av habegär. Jag vill ha en mysdress. Detta trots att jag vet att de inte är speciellt snygga... Frågan är bara om jag ska satsa på orginalet OnePiece eller om jag ska gå på någon av de billigare kopiorna. Jag är ingen märkesnörd som vill ha en OnePiece bara för att det är en Onepiece, men jag vill ju inte, ve och fasa riskera att köpa en dress som inte är av lika bra kvalitet. Det finns ju flera olika varianter, t.ex:

www.onepiece.se
    www.ziperall.se
    www.chillunited.se
    www.jumpins.se

Vad är era erfarenheter? Har ni fallit för trenden och myser omkring i dressar hemma? vilken sort har ni och resonerade ni i val av märke?

/Beckaa

• Svar på tråden Oniepiece/Ziperall/jumpindess
  • Super blondinen
    bennysson skrev 2011-05-31 16:58:21 följande:
    Beställde en Ziperall som kom hem i förra veckan, har inte sett röken av faktura heller..

Dessutom var min trasig (dragkedjan) och slarvigt sydd på flera ställen och hade smutsfläckar när jag fick den.. så skulle reklamera.

Mailade dem för att få veta hur man gör vid reklamation, då ska ju inte kunden stå för returen (tycker jag iallafall! när det är fel på en vara)

har inte fått svar..

Har dock skickat tillbaka den. kostade 84 spänn att skicka, så de får de fasen betala tillbaka..
    Skriv varuretur och sen deras ares så får de stå för portot,
    Så gjorde vi.
  • Beckaa

Jag fick min Ziperall i påskas, och fakturan kom för 2 veckor sedan, så den kommer nog, men de verkar ha en bra likviditet med tanke på att de inte har mer bråttom med att få betalt :)
    Hur som helst, värd varenda krona!

• bennysson
    Super blondinen skrev 2011-06-01 00:02:42 följande:
    Skriv varuretur och sen deras ares så får de stå för portot,
    Så gjorde vi.
    aha.. aja nu är det redan försent. inte har de svarat på mailet heller.....
  • Fredx

Alltså, jag skickade också och frågade dom. Det tog sin tid, men efter ett par veckor fick man svar från kundtjänst. Har inte fått min faktura än, men lär väl få den snart då.

• TjockTjinona
    chrissandra skrev 2011-05-14 01:20:23 följande:
    Har ingen aning om kvalitet eftersom jag inte äger en enda sort av dessa men OM jag skulle vilja ha en så hade jag helt klart valt onepiece (originalet) eftersom jag skulle vilja gynna de som kom på detta. :)
    Om du ska beställa originalet så är det här som gäller
    https://slakkline.keysecure.no/ 
  • roxylady

Hoppar in här. Fick min ziperall idag. Är supernöjd!!

Men undrar också det här med fakturan. Står att man ska få den två veckor efter man mottagit den.
    Det stämmer inte alltså?? Hur lång tid har man på sig att betala den när man fått den?? Känns konstigt att ta emot något som man ska betala för om två månader i värsta fall. Men den kommer alltid alltså??

Hur som helst så har jag hört att Ziperallen är tjockare än one piecen så man kan avgöra det på det viset också beroende på vad man vill ha :)

• Mollsan06

undrar om dom är stora i storlekarna, vet att det står mått på sidan men undrar ändå. Brukar ha M i vanliga fall.

• Beckaa

De är ordentligt säckiga! Jag är 1,60 lång och brukar oftast ha 34 i kläder. Jag har en XS och den är alldeles lagom hängig och mysig :)

• chrissandra
    Skruttunge skrev 2011-05-27 17:43:46 följande:
    Samma här! Har inte mottagit någon faktura. Dessutom returnerade jag min Ziperall eftersom jag såg så fruktansvärt dum ut i den... Och inte nog med lång leveranstid, du får stå för både frakt OCH retur själv! MYCKET DÅLIGT
    Så är det väl på de flesta webshopar? Alltså att man får stå för returfrakten själv.
    Skulle bli väldigt dyrt för företagen annars, folk skulle kunna beställa hur mycket som helst och sedan skicka tillbaka det på företagets bekostnad.
  • CarpeDiem74

Vi bryr oss absolut INTE om vad som är fejk å vad som är orginal i vår familj. Här går vi efter utseendet på plagget å kvaliten såklart. Jag beställde en Ziperall till min dotter å fick namnet insytt. Personligen tycker jag Ziperallen är snyggare å den är riktigt tjock å go

Jag skulle aldrig själv ta på mig en overall, men tkr det ser mysigt ut på barnen...dessutom skulle jag aldrig i hela mitt liv lägga så mkt pengar på en OnePiece...det är trams! 

Wilma ✫ Alwin ✫ Wille
  • chrissandra
    TRIICANA skrev 2011-10-21 18:55:39 följande:
    vet någon om de finns sånna overoller för barn i stl 110 å uppåt?
    Ja, det gör det. Kids-up har en variant och Lindberg har en som är riktigt gosig.
  • zapp1

Man får akta sig lite när man köper One Piece kopior. läste i en artikel här att en viss One Piece kopia redan var typ fett hård efter en tvätt och att den tappat all sin mjukhet! Sånt vill man ju inte vara med om :\

• Johan70
    chrissandra skrev 2011-09-29 23:08:13 följande:
    Så är det väl på de flesta webshopar? Alltså att man får stå för returfrakten själv.
    Skulle bli väldigt dyrt för företagen annars, folk skulle kunna beställa hur mycket som helst och sedan skicka tillbaka det på företagets bekostnad.
    Nej, man har ångerrätt enligt lag.
Svar på tråden Oniepiece/Ziperall/jumpindess