• ALisaE

    Vet inte om barnet lever

    Jag trodde att jag var gravid i v11. Mådde illa nåt så fruktansvärt så jag till sist ringde till barnmorskan och bad om hjälp. Jag fick träffa en läkare som reagerade på att jag mådde så illa som jag gjorde och dessutom gått upp så mycket i vikt. Hon misstänkte tvillingar och ville göra ett vaginalt ultraljud. Då upptäckte hon istället att livmodern var för liten och att barnet bara var stort som i v 6+6. 
    Det som händer nu är att jag måste vänta till på måndag innan jag får veta mer. Dom tog prover på mig för att se min HCG-nivå och på måndag kommer dom ta fler prover och göra ett nytt ultraljud.

    Någon som varit med om liknande händelse. Vad hände? Kan barnet leva? Om det gör det, så är det ju alldeles för litet.  

  • Svar på tråden Vet inte om barnet lever
  • varfördåför
    ALisaE skrev 2011-03-16 21:28:24 följande:
    Kan det vara så att kroppen stöter ut först när graviditetshormonerna sjunkit till en väldigt låg nivå?
    det enda jag vet är att det sägs att ju mer illamående man är desto högre nivå av graviditetsbevarande hormon har man.
    Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • Yasa

    AlisaE släpp tankarna nu och njut av dessa dagar fram till må. Du mår inte bättre för att du grubblar och funderar. Av erfarenhet så säger jag ta det lugnt slappna av och försök släpp allt runt om, säg åt din man att oroa sig åt dig.


  • ALisaE

    Yasa: Jag försöker slappna av, men jag är en grubblande människa. Jag är inte så orolig egentligen, mest det att ovissheten är jobbig. Är barnet dött vill jag helst veta det nu så jag kan gå vidare. Om barnet lever så vill jag också veta det nu så det kan startas en utredning om varför den är så liten. Så eftersom jag grubblar, så är det skönt att få höra av andra som varit i liknande situation. Men tack för din omtanke.

  • Yasa

    AlisaE förra postades för snabbt. Men jag tror att min fru och jag har erfarenhet vi har försökt få barn länge och med länge menar jag hela vårt äktenskap på 17 år. Jag menar inte att nedvärdera din grubblande sida jag menar att grubblar man för mycket så kan man glömma bort att njuta och grubblandet kan bli övermäktig. Ovissheten är jobbig jag vet men tillsammans kan man fixa den.


  • ALisaE

    Yasa: Ja, det har du helt rätt i. Jag tog det verkligen inte som att du nervärderade det heller Jag är bara tacksam för att du försöker stötta mig i det jobbiga jag går igenom just nu  Vad jobbigt ni måste ha det som försökt få barn så länge, jag kan bara försöka tänka mig hur jobbigt det måste vara. Håller tummarna för att ni lyckas få barn snart. Jag känner mig lyckligt lottad som har två underverk som mår bra.

  • Yasa

    Se där njut av dem när du börjar grubblet så flyta dina tankar till dina solstrålar istället. Just nu är min älskade fru Sara gravid i v 9 och glädjen är stor men samtidigt ser jag rädslan och skräcken i hennes ögon att det ska gå fel även denna gång. Vi har stor barnskara i himlen! Säger som till Sara: släpp grubblet på mig så njuter ni en dag i taget, var här och nu


  • ALisaE

    Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för er den här gången. 

  • ALisaE

    Oj, men det kanske är bra att hon är inlagd för då finns hjälpen nära när det behövs.

    Mina solstrålar är 3 och 6 år  

Svar på tråden Vet inte om barnet lever