• hanna1981

    Någon kring Östersund med BF sommaren 2011?

    Väntar mitt första barn med BF 1 juli 2011. Bor strax  utanför Östersund och skulle tycka det vore kul att komma i kontakt med fler som väntar bebis i sommar!

  • Svar på tråden Någon kring Östersund med BF sommaren 2011?
  • cawe
    hanna1981 skrev 2011-03-17 10:13:40 följande:
    Väntar mitt första barn med BF 1 juli 2011. Bor strax  utanför Östersund och skulle tycka det vore kul att komma i kontakt med fler som väntar bebis i sommar!
    Hej.
    Vad roligt att det finns fler i Ösd området :) 
    Vi har BF den 8 juli :)
  • hanna1981

    Vad kul! Då är det bara en vecka emellan oss! Är det första barnet, eller har ni fler sen tidigare? Har du mått bra under graviditeten?

  • cawe
    hanna1981 skrev 2011-03-27 19:56:18 följande:
    Vad kul! Då är det bara en vecka emellan oss! Är det första barnet, eller har ni fler sen tidigare? Har du mått bra under graviditeten?
    Ja men eller hur. det har känts lite ensamt ett tag.
    Ja det är vårt första. Under graviditeten har jag mått hur bra som helst..
    inga problem alls.
    Hur mår du själv?
  • hanna1981

    Åh, vad härligt att få ha mått bra hela tiden! De tre första månaderna mådde jag pyton, fyyyy! Det var jättejobbigt, men man tröstade sig med att man får en fin belöning i sommar! Nu i efterhand har man i princip glömt hur jobbigt det var, och tur är väl det. Hoppas det blir samma sak med förlossningen, att man snabbt glömmer hur ont det gör! Nu mår jag jättebra, jag bara njuter av växande mage och sparkar från bebisen.

    Så himla spännande det ska bli när det är dags! Har ni tagit reda på kön? Har ni föreberett mycket, med kläder och prylar? Vi vill att könet ska bli en överraskning, och dte är först nu vi har börjat ordna med grejer till bebisen, har känts som man har all tid i världen... :)

  • cawe

    Nä usch för förlosningen.. förstår inte hur jag ska genomlida den. Har förlossnings skräck så det sjunger om det. och operations skräck så nått snitt kan dom glömma..

    Vi har inte köpt så mycket alls, vi har fått mest vilket är ganska bra tycker jag.
    Visst känns det som om man har all tid i världen och sen när allt kommer om kring så är det bara lite drygt 14 veckor kvar. det har jag inte tänkt på :P

    Var i östersund bor du? Själv så bor man i Torvalla.

  • hanna1981

    Ja, förlossningen är inget man ser fram emot, fattar inte hur man överlever, men vissa gör det ju tre, fyra tom. fem gånger så jag antar att man klarar det på nåt sätt! Ska se till att få MYCKET smärtlindring iaf! ;)

    Vi har inte köpt nåt alls änu, förutom en större bil. Vi har fått bilbarnstol, gåstol, och bärsele av en kusin och ska även få köpa en billig säng av kompisar. Känns bra att kunna få ganska mycket, så lägger vi pengar på en vagn istället. Men mycket smågrejer och kläder och sånt kan man ju fixa strax innan det är dags känns det som.

    Jag bor i Brunflo, köpte radhus i höstas!

  • cawe

    förlossningen villl jag att den ska gå fort.. så allt är över på en gång..

    Vad mysigt me radhus.. helst av allt skulle jag vilja bo i hus me egen gård..

    Jaa det där me vagn är ju inte det billigaste man köper vill jag lova..
    Vi köpte fjolårets modell och gav ca 5600 kr för den. Har ni hittat någon ni tycker om?
    bilbarnstol har vi inte hunnigt me att köpa än. funderar på att hyra en via försäkringsbolaget. det kostar 80 kr i månaden och man får byta stol när det är dax att köpa större..
    kläder har jag inte köpt nått än.. har inte haft ork att åka till stan och köpa kläder.. men de kommer väl det med :)

    vad syssesätter du dig med på dagarna?

  • hanna1981

    Ja, man har ju hört talas om riktiga rysarförlossningar, har en kompis som fick ligga i 48 timmar med värkar innan bebisen kom... Brrr...
    Vi var faktiskt och beställde en vagn igår, blev en Emmaljunga Classic sport. Känns som att den passar oss bra! Vi fick barnvagsbidrag av mina föräldrar, annars hade vi nog inte köpt en sprillans ny. Det börjar ju närma sig, känns skönt att man fixat de viktigaste grejerna iaf. Har fyndat lite mer kläder på rean, men det är svårt att köpa sånt som är könsneutralt då vi inte vet om dte är en tjej eller kille! Det mesta är ju väldigt anpassat till att det är just tjej eller kille...
    Att bo i hus är toppen, vi trivs superbra! Är ju rätt skönt också att man inte behöver bry sig om grannar på samma sätt som när man bodde i lägenhet, vem vet, bebisen kanske har kolik och skriker dygnet runt :)
    Jag jobbar som lärare inne i stan, själv då?

  • cawe

    man hoppas ju att allt ska gå bra.. och i dom flästa fall brukar de gå bra..(ursäktar stavfel, har läs och skriv svårigheter)
    jag har fått unisex kläder och köpt sånt som är neutralt. typ vitt och grått. tråkigt men det är ju en början..

    Jag jobbar innom snabbmat.. på Max, väldigt sosialt arbete och jag trivs bra där. :)

    Nu vill jag ha sommar och bebis. Tiden går så långsamt.

    Du har inte kännt av nån yrsel eller så?

  • hanna1981

    Jo, jag försöker också tänka så, att det oftast går bra. Det lönar sig ju inte att gå runt och oroa sig heller! Skulle nåt hända kan man ändå inte göra nåt åt det!

    Visst är man sugen på att köpa mycket kläder, tänk när man fått sin bebis och kan frossa i sånt som är typiskt tjej eller kille, det finns ju så himla mycket fina kläder! Ska köpa svindyra små Converseskor så fort bebisen kommit! :)

    Ja, visst är det kul med jobb där man får träffa folk och vara social! Skulle inte stå ut om man satt vid ett skrivbord hela dan! Men är inte jobbet tungt nu när du är gravid? Jobbar du fortfarande, eller hur länge ska du jobba innan du går på barnledighet?

    Jag har börjat känna av lite ysel och nästan som syrebrist de senaste veckorna, det kommer när jag sitter still länge, precis som att allt blod går ner i benen, måste lägag dem högt. Men i mitt jobb springer jag oftats runt så mycket, och då mår jag bra! Hur mår du?

    Ja, nu får det bli sommar, sitter och räknar ner, 73 dagar kvar! (Fast jag har säkert sån otur att jag går över två veckor och blir igångsatt... blä, vill ha bebis NU! ;)

  • cawe

    oj nu har jag inte varigt inne på länge..

    Hur mår du? nått annat nytt som hänt?

  • julimam

    Hej, jag bor också i Östersund och ska ha en liten kille 23 Juli :)

  • hanna1981

    Cawe: Hej! Jag har haft fullt upp, förlåt för att jag inte svarat! Mår bra men har fått mycket vätska i kroppen. Längtar, längtar längtar efter bebisen! 1 månad kvar!!! Hur är det med dig?


    Julimam: Hej! Vad kul! Är det första barnet, eller har du barn sedan tidigare? Mår du bara bra?

  • julimam
    hanna1981 skrev 2011-05-30 15:18:53 följande:

    Cawe: Hej! Jag har haft fullt upp, förlåt för att jag inte svarat! Mår bra men har fått mycket vätska i kroppen. Längtar, längtar längtar efter bebisen! 1 månad kvar!!! Hur är det med dig?


    Julimam: Hej! Vad kul! Är det första barnet, eller har du barn sedan tidigare? Mår du bara bra?


    1 månad, guud ingen tid alls ju!!!
    Själv har jag 8 veckor kvar, känns som hur länge som helst:p
    Ja, det är mitt första barn, och jag har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv som jag gjort under grav. :)
    Dock en jävla huvudvärk som aldrig går över och kommer och går som den vill :/
  • hanna1981

    Haha! Ja, alla säger att det snart är dags, men jag lovar att de sista veckorna sniglar sig fram! Fast han/hon KAN ju få för sig att kika ut snart, inte mig emot! ;)
    Vad skönt att du mått bra! Synd bara med huvudvärken, kan inte din barnmorska hjälpa dig  med den, nåt  måste man ju kunna göra för att lindra den! Har ni fixat alla saker tills bebisen kommer? Vi fixade det sista förra helgen, ska bara hämta ut barnvagnen, men det gör vi när bebisen kommer.

  • julimam
    hanna1981 skrev 2011-06-09 12:18:14 följande:
    Haha! Ja, alla säger att det snart är dags, men jag lovar att de sista veckorna sniglar sig fram! Fast han/hon KAN ju få för sig att kika ut snart, inte mig emot! ;)
    Vad skönt att du mått bra! Synd bara med huvudvärken, kan inte din barnmorska hjälpa dig  med den, nåt  måste man ju kunna göra för att lindra den! Har ni fixat alla saker tills bebisen kommer? Vi fixade det sista förra helgen, ska bara hämta ut barnvagnen, men det gör vi när bebisen kommer.
    Ja, nu känns det som sirap i kalendern eller vad man ska säga:p Men så länge dagarna går framååt så:p

    Läkarna har bara ordinerat alvedon i maxdos och vila mot huvudvärken, det beror på alla hormoner säger dem! Kallas typ graviditets migrän, skit jobbigt:( 
    Vi har fixat typ allt till bebisen nu, sen ä det bara saker till mig kvar, typ amningsbh, lite lättare kläder att amma i. Vagnen ligger på babyproffsen och väntar på att bli uthämtad, funderar på att hämta den i Början på Juli typ:)
  • hanna1981

    Hallå!

    Har inte varit här inne på evigheter!  Den 28/6 fick vi en liten flicka, 3020 g och 51 cm. Allt har gått jättebra och vi är så lyckliga! En helt underbar känsla att få bli mamma! Hur går det för er?

  • julimam

    Har inte heller varit inne på ett tag ;) den 21 Juli föddes våran lilla William i v 39+4, hade en dröm förlossning:) hur går det för er andra? :)

Svar på tråden Någon kring Östersund med BF sommaren 2011?