• Yosa

Denna klänning till et bröllop (som gäst). Vilken färg på scalen?

Tänkte ha denna klänning (lite mer biegeaktig i vekligheten) på ett bröllop i april. Men jag är ganska blek i hyn och håret är blont (med lite orange/rött i botten)och vill ha något över axlarna som bryter av. Har hittat en skal i storlek 100X200cm men fransar men undrar nu vilken färg jag ska ta? Svart, grå eller åt det bruna hållet? Tänkte ha svarta pumps och svat kuvertväska också. Ganska neutrala nylonstrumpbyxor också. När vi åker dit och hem ska jag ha en fodrad svart halvlång kappa som är svart.

Sen undrar jag vad det passar med för halsband. Silver eller guld? Mina ringar är guld.

Kom gärna med förslag.
  • Svar på tråden Denna klänning till et bröllop (som gäst). Vilken färg på scalen?
  • Yosa

tror nästan de får bli den brun/biega. men sen får man se i affären hur de ser ut. Klänningen der ju tex ganska gammelrosa ut här på datorn (på  min skärm i allafall) men i verkligheten var den mer biege. Kanske samma med skalarna att de ser annorlunda ut i affären.

• Yosa

mmm ja jag tror nästan de. Bara jag inte blir för ljus/blek (helhetsintrycket) när jag väljer den biega istället för den svarta. Sen svarta skor och svart kuvertväska

• agtiwi

Sola solarium några gånger innan, så får du ju lite nyansskillnad (om du är orolig alltså).

• Yosa

Ni tror inte jag försvinner alldeles då med den biega? Att de blir lite väl blekt. Svart kanske sticker ut mer?

• hjärterum

-För mycket svart blir tråkigt! Du har ju svart väska och skor, det bryter av lite och ger touchen liksom.
    Tycker det ser mer romantiskt ut med den brunaktiga till och sedan guldsmycken lyser upp och tar fram det varma!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Yosa

Tack snälla för Era råd och tips! Jag kommer att köra på den biega/bruna och se hur de blir. Tar med klänningen till affären så kan jag jämföra.

Stort Tack!

{#emotions_dlg.flower}

• hjärterum

Kikade in på dina foton på din sida och tror absolut att du klär i den bruna, lycka till o meddela sedan hur det blev!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Yosa
    hjärterum skrev 2011-03-18 20:08:42 följande:
    Kikade in på dina foton på din sida och tror absolut att du klär i den bruna, lycka till o meddela sedan hur det blev!
    Tack! Ja de är ganska gamla kort. Lägger in ett nytt.
  • Yosa
    hjärterum skrev 2011-03-18 20:08:42 följande:
    Antar att du såg dopkortet här på FL på min sida. Där var jag mörkare i håret än ja är nu. Nu har jag blekta toppar. Likt vinetrekortet ovan
Svar på tråden Denna klänning till et bröllop (som gäst). Vilken färg på scalen?