• Stinky

Vilken av dessa pojknamn?

Dessa tre pojknamn ligger på våran lista som tilltalsnamn, men vi har inte bestämt oss för vilken det blir ifall det visar sig vara en pojke som ligger och guppar i magen. Vilken tycker du är bäst?

Namnförslag a la "Liam", "Charlie", "Kevin", "Hugo", "Neo" och "Milo" undanbedes bestämt.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-19 17:42
    Storebror heter Johan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av dessa pojknamn?
  • Venna

Har en liten Olle, men såg att din man inte gillade det. Tycker att Nils är finast av de 3 namnen. Men Malte annars då?

• Anton Chigurh
    Stinky skrev 2011-03-20 00:44:16 följande:
    Tänker på den där hårbollen Anton Körberg så fort jag hör namnet. Kanske inte riktigt min grej.
    Nu vet jag inte vad du snackar för bröte här, men Anton är fint som helvete iaf. Välj nu Anton till ungjäveln så vi andra får lite lugn här.......

Förresten. Ett namn som Anton öppnar många dörrar i livet för palten. Bara så du vet.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Stinky
    Anton Chigurh skrev 2011-03-20 13:46:43 följande:
    Nu vet jag inte vad du snackar för bröte här, men Anton är fint som helvete iaf. Välj nu Anton till ungjäveln så vi andra får lite lugn här.......

Förresten. Ett namn som Anton öppnar många dörrar i livet för palten. Bara så du vet.
    Jag får väl ha det i åtanke.
  • Floffeen

Heja Otto!
    Det skulle jag ha hetat om jag blivit pojk enligt min mor .
    Fast Nils är med fint.
    andra namn
    Svante är det jag gillar absolut minst hamnar så långt bak det bara går

• Made in Taiwan

Men om ni inte vet om det blir en pojke eller flicka kanske ni inte ska låsa er vid ett namn för mycket.

• Stinky
    Made in Taiwan skrev 2011-03-21 05:13:21 följande:
    Men om ni inte vet om det blir en pojke eller flicka kanske ni inte ska låsa er vid ett namn för mycket.
    Om det blir en tjej, så är namnet fastställt sen länge. Det är pojknamn som vi fnular på.
  • IsaViolia

Jag gillar tex Åke, Folke och liknande. Era namn är också väldit fina, jag tog Nils bara för att det är enda namnet jag inte har nån jag direkt tycker nåt om som heter det, tillskillnad från de andra :)

• fluu

Både Svante och Nils är otroligt fina namn! Men Nils är ändå lite lite finare:)

Otta är egentligen fint också,men inte riktigt min smak.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Stinky
    IsaViolia skrev 2011-03-21 10:30:07 följande:
    Jag gillar tex Åke, Folke och liknande. Era namn är också väldit fina, jag tog Nils bara för att det är enda namnet jag inte har nån jag direkt tycker nåt om som heter det, tillskillnad från de andra :)
    Problemet för mig är att så fort jag hör namnet "Åke", tänker jag på "Lotto-Åke" och när jag hör "Folke" så tänker jag direkt på "Folköl Rydén" på DeLuxe på P3  

Överlag så är det ju väldigt trendigt med "gubbnamn" just nu. När jag presenterade mina förslag för min lillasyster, så fick jag höra " asså dessa namn... när jag hör dem, tänker jag på gubbarna på sjukhemmet där jag arbetar, så för mig känns det lite konstigt!".  

För mig har det inte varit något medvetet val att välja "gubbnamn", men det blir svårt när man har en till som ska ha lite medbestämmaderätt och mer än gärna väljer "gubbnamn". Skulle min sambo få bestämma helt, skulle ungen få heta Einar i tilltalsnamn! Om det blir en pojke, kommer barnet att få Einar som ett mellannamn p.g.a. att min farfar hette det (eller snarare Einari, då han var finne), men aldrig att barnet skulle få det som tilltalsnamn då det inte är riktigt min kopp av té.
  • IsaViolia

I min familj (jag och mina bröder) heter vi ganska ovanliga namn. Båda bröderna heter typiska gubbnamn, det är nog därför dom ligger mig varmt om hjärtat :)
    Annars finns ju: Frans, Erik, Allan, Bo, Olov, Kurt & Evert.
    För att nämna några jag tycker om :9

• fluu

Några av mina favoritnamn i samma stil(tycker jag iaf) är: Henning,Emil,Karl,SvenAlbert,Erik.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • KalleKn

Otto är riktigt bra som namn..

Lyssna på den här sköna låten...

Otto di Catania av Yello

Svar på tråden Vilken av dessa pojknamn?