• VardagsKvitter

    Vi som fick bebis dec 2010 / jan 2011 i Malmö - Västra Innerstaden

    Hej!
    Jag bor i västra Innerstaden och undrar om det finns fler här på FL som bor i närheten! Jag känner att det är dags att vår kille som föddes 12 december 2010 får komma ut och träffa lite kids, annat än på BVC :)

    Finns ni mammor/pappor där ute som bor i närheten som skulle vilja fika, ses och prata, promenera eller bara ordna lekträffar för kidsen?  
  • Svar på tråden Vi som fick bebis dec 2010 / jan 2011 i Malmö - Västra Innerstaden
  • VardagsKvitter

    Dags för en riktig prövning! 
    Idag ska jag, Loke och svärmor till Trelleborg för att se Martin (min man) springa Sydkustloppet. Med andra ord, flera bussresor, bilresor och nya platser.

    Jag har dessutom bytt till sittdelen på vagnen och hoppas att detta kan hjälpa till lite och att det blir lite roligare att åka vagn då.

    Håll tummarna för oss att han inte skriker sig genom hela resan ;) 


  • Izabella10

    *håller tummarna!*
    Men du vet att han inte får ha sittdelen förens han kan sitta helt själv?!
    Hans rygg kan bli helt förstörd då.

  • VardagsKvitter
    Izabella10 skrev 2011-04-30 12:51:53 följande:
    *håller tummarna!*
    Men du vet att han inte får ha sittdelen förens han kan sitta helt själv?!
    Hans rygg kan bli helt förstörd då.
    Det är en sådan ergonomisk som vi har, den kan de tydligen sitta/ligga i utan att de kan sitta helt själv som jag har förstått det. 
  • VardagsKvitter

    Det gick förresten rätt bra, inga större fadäser så nu är jag modig igen och vågar mig ut mer ;)


  • VardagsKvitter
    MFJG skrev 2011-04-30 21:29:05 följande:
    Skönt att det gick bra idag..
    hur var det? du hade sittdel du med? eller din kille är helt stadig? mest så jag inte gör fel, blev lite nojjig
  • MFJG

    Båda min pojkar har börjat sitta uppbullade i sittdelen vid fyra månaders ålder. Är där fullt liggläge?

  • Izabella10

    Hej hej.
    Har inte varit här på ett tag nu märker jag^^

    Vi hade dop för Lillan igår så vi hade väldigt mycket att göra både i lördags och igår^^

    Jag har som sagt ingen aning om det här med när dom ska ha sitt delen och sånt (än).
    Vi fick höra av BVC att hon absolut inte får ha sittdelen förens hon kan sitta helt själv.
    Men det är kanske olika för olika vagnar och lägen?

  • VardagsKvitter
    Izabella10 skrev 2011-05-02 16:55:55 följande:
    Hej hej.
    Har inte varit här på ett tag nu märker jag^^

    Vi hade dop för Lillan igår så vi hade väldigt mycket att göra både i lördags och igår^^

    Jag har som sagt ingen aning om det här med när dom ska ha sitt delen och sånt (än).
    Vi fick höra av BVC att hon absolut inte får ha sittdelen förens hon kan sitta helt själv.
    Men det är kanske olika för olika vagnar och lägen?
    ja, det verkar vara så, fast jag blev också osäker. har satt i sittdelen men har den i sovläge så han ligger ner, för säkerhetsskull tills jag får snackat med bvc :)
  • Zixi

    Hej

    Här kommer jag och väcker liv i er slumrande tråd. Grattis till era barn  

    Jag håller på att skriva min kandidatuppsats inom Folkhälsovetenskap på Malmö Högskola. Mitt ämnesområde är mödravård och hur man kan förbättra mottagandet av gravida kvinnor. 

    Så jag undrar om någon av er hade kunnat tänka er att ställa upp på en intervju (runt 30 min) och berätta om er historia och upplevelse av mödravården 

    Jag söker kvinnor som är födda mellan år 1976-1986 och fick sitt första barn 2010. Du ska ha varit inskriven på mödravårdscentral i MALMÖ under år 2009/2010.

    Skicka ett meddelande till mig här på familjeliv om du vill veta mer om studien och/eller är intresserad av att bli intervjuad. Finns även mer information i den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64939484.html

    Tack på förhand // Li 


    2010-07-20 3040/50
Svar på tråden Vi som fick bebis dec 2010 / jan 2011 i Malmö - Västra Innerstaden